پیوند انگشتان قطع شده جوان 17 ساله در یزد

به گزارش سهندبلاگ، عمل جراحی پیوند انگشتان و تاندون های دست یک جوان 17 ساله اردستانی که بر اثر انفجار ترقه دچار حادثه شده بود با موفقیت در بیمارستان مجیبیان یزد انجام شد.

پیوند انگشتان قطع شده جوان 17 ساله در یزد

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، رییس بیمارستان مجیبیان گفت: این نوجوان هنگام ساخت بمب خانگی برای چهارشنبه سوری در حال مخلوط کردن اکلیل با ماده دیگری داخل یک محفظه سرامیکی بوده که محتویات ظرف در دستش منفجر می گردد.

دکتر سعید پاکدل اضافه نمود: شدت انفجار به حدی بود که موجب شکستگی بازو و ساعد و نیز جدا شدن انگشتان شست از محل اتصال به کف دست می گردد.

وی ادامه داد: تکه های ظرف سرامیکی محتوی مواد محترقه در ناحیه قفسه سینه و شکم و برخی قطعات در نزدیکی نای و عروق حیاتی بیمار متوقف شده بودند.

رییس بیمارستان مجیبیان اظهار کرد: مرحله حیاتی جراحی شامل خروج قطعات شیشه و سرامیک از گردن، عروق قفسه سینه و شکم و پیوند انگشتان شست و نیز تاندون و اعصاب دست طی یک جراحی 12 ساعته و با حضور همزمان دو تیم جراحی فوق تخصصی انجام شد.

به گفته وی این بیمار هم اکنون در بخش مراقبت ویژه است و مرحله دوم درمان شامل جراحی شکستگی ساعد و بازو ها نیز روز گذشته انجام و حال عمومی بیمار رضایت بخش است هرچند با توجه به شدت آسیب انفجار برای اطمینان از نتیجه پیوند باید چند روز منتظر ماند.

وی توضیح داد: پیوند انگشت و جراحی اسیب های شدید دست در بیمارستان مجیبیان بار ها صورت گرفته که نتایج خوبی نیز داشته، ولی جراحی فوق با توجه به مدت طولانی بیهوشی و جراحی همزمان روی عناصر حیاتی و پیوند روی دست متلاشی شده در پی انفجار بسیار سخت است.

وی ضمن تشکر از پرسنل اتاق عمل و بخش ویژه بیمارستان اعلام نمود که تیم جراحی این عمل شامل اقای دکتر عبدلی فوق تخصص جراحی دست، دکتر عباسعلی دهقان فلوشیپ جراحی های پیشرفته و لاپاراسکوپی و اقای دکتر مهدویان متخصص بیهوشی بوده اند.

بیش از نیم قرن از تاسیس بیمارستان دکتر مجیبیان می گذرد و در این سال ها با ارائه خدمات تخصصی و فوق تخصصی به مردم استان و استان های همجوار خدمت رسانی نموده و کادر پزشکی و خدماتی این مجموعه می کوشند تا برترین خدمات را ارائه کند.

استان یزد با یک میلیون و 236 هزار نفر جمعیت جزو استان های پیروز و پیشرو در بهداشت و درمان در کشور محسوب می گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 26 تیر 1401 بروزرسانی: 26 تیر 1401 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 17563

به "پیوند انگشتان قطع شده جوان 17 ساله در یزد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیوند انگشتان قطع شده جوان 17 ساله در یزد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید