کووید 19 هیچ وقت از بین نمی رود؛ با واکسن یا بدون واکسن

به گزارش سهندبلاگ، بیش از 19 میلیون نفر در جهان تست کرونایشان مثبت بوده و حداقل 722 هزار نفر از ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده اند. این آمار در حالی است که دانشمندان معتقدند ویروس کرونا هرگز به طور کامل از بین نمی رود؛ چه با واکسن چه بدون واکسن.

کووید 19 هیچ وقت از بین نمی رود؛ با واکسن یا بدون واکسن

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران، محققان دانشگاه تگزاس معتقدند که ویروس کرونا همانند بسیاری از ویروس های قوی که انسان ها نتوانستند از پس آن ها برآیند، برای همیشه در دنیا باقی خواهد ماند. اما این بدان معنا نیست که برای همیشه قرار است انسان ها خانه نشین شوند و در قرنطینه بمانند.

آن ها می گویند: یکی از محتمل ترین سناریو ها در مورد کووید 19 این است که این ویروس در نتیجه بالا رفتن سیستم ایمنی بدن انسان در کل دنیا، ضعیف و گسترش آن در دنیا کند خواهد شد. البته تا یک تا سه سال آینده باز هم مجبوریم که زدن ماسک را ادامه دهیم و فاصله اجتماعی را رعایت کنیم. با گذشت این مدت، ویروس کرونا آنقدر ضعیف می شود که شبیه به یک سرماخوردگی خواهد بود.

ونیت میناچری، محقق ویروس کرونا از دانشگاه تگزاس، در این مورد می گوید: نخستین چیزی که باید به خاطر بسپاریم این است که ما در ریشه کن کردن ویروس های زیادی پیروز عمل نکرده ایم. در واقع تنها ویروسی که انسان توانست بر آن غلبه کند، آبله بود و بسیاری از ویروس ها نه تنها در جمعیت انسان ها، بلکه در حیوانات نیز وجود دارند. در نتیجه ممکن است کووید 19 همانند ویروس سارس کرونا در سال 2002 از صحنه روزگار محو شود، اما ویروس یا ویروس هایی شبیه به آن در طبیعت باقی بمانند و در زمان مناسب افراد را مبتلا می کنند.

ویروسی عجیب و منحصر به فرد

کووید 19 از چند جهت بی نظیر و منحصر به فرد است. یکی اینکه مانند ویروس های سرماخوردگی معمولی، خیلی راحت پخش می شود، اما برخلاف آن ها نوع بیماری آن شدید است. دوم اینکه این ویروس مصونیت ایجاد نمی کند. یعنی شخصی که کرونا گرفته است، بعد از مدتی می تواند دوباره به آن مبتلا شود. در این صورت به راحتی می توان گفت که این ویروس می تواند دو یا سه سال دیگر دوباره شیوع پیدا کند و افراد بسیاری را دوباره مبتلا کند. از سوی دیگر، اگر به ویروس هایی مانند سارس و مرس مبتلا شوید و بر آن ها غلبه کنید و بهبود یابید، تا مدت طولانی به آن دچار نخواهید شد، اما این موضوع در مورد کووید 19 صدق نمی کند و این مدت زمان گویا کوتاه تر است.

چاره چیست؟

از نظر محققان دانشگاه تگزاس، بهترین راه برای رسیدن به نقطه ایمنی جمعیت انسان ها در مقابل ویروس کرونا، واکسن است؛ به ویژه برای جمعیت خاصی که قبلا در معرض ابتلا به این ویروس قرار گرفته اند یا هنوز قرار دارند. میناچری می گوید: انتظار ما این است که ویروس کرونا به مرور زمان به یک ویروس سرماخوردگی معمولی تبدیل شود. اما آنچه ما در مورد کرونا نمی دانیم این است که چه زمانی این دوره انتقال خود را پشت سر خواهد گذاشت. این ویروس را می توان با ویروس OC43 مقایسه کرد که یک ویروس سرماخوردگی است که در اصل از گاو ها به انسان منتقل شده است. از نظر تاریخی گزارش شده که شیوع بیماری این ویروس در انسان ها از گاو ها منتقل شده و بیماری بسیار شدیدی بوده و پس از گذشت چند سال به ویروس سرماخوردگی تبدیل شده است.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 9880

به "کووید 19 هیچ وقت از بین نمی رود؛ با واکسن یا بدون واکسن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کووید 19 هیچ وقت از بین نمی رود؛ با واکسن یا بدون واکسن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید