گرامیداشت 120 سالگی جادوی مرسدس بنز

به گزارش سهندبلاگ، وب سایت پدال: کمپانی های زیادی نیستند که سالگرد یک صد سالگی خود را جشن بگیرند، اما مرسدس بنز جزو این دسته نیست. اگرچه 135 سال از زمان تغییر حمل ونقل با بنز پتنت موتور واگن می گذرد، اما این خودروساز در هفته جاری سالگرد متفاوتی را جشن می گیرد و آن هم 120 سالگی نام برند مرسدس و دختری است که روی آن تأثیر گذاشته است. تاریخ رسمی این نام نمادین دوم آوریل بوده است. بد نیست بدانید مرسدس نام دختر 11 ساله امیل جلینک تاجر اتریشی بوده است.

گرامیداشت 120 سالگی جادوی مرسدس بنز

جلینک خودرو های دایملر را برای مسابقات خودرویی آماده می کرد و مرسدس 35 PS یکی از آن ها بود؛ اما در دوم آوریل 1900 بود که نام مرسدس برای اولین بار روی خودرو های دایملر موتورن گزل شافت نقش بست. ثبت تجاری رسمی این نام در 23 ژوئن 1902 صورت پذیرفت، اما 24 سال بعد و پس از ادغام دایملر با بنز بود که نام مرسدس بنز امروزی به وجود آمد.

این داستانی است که پیش از این چندین بار گفته شده، اما هر بار که آن را می شنویم تحت تأثیر قرار می گیریم مخصوصاً اینکه مرسدس بنز همچنان جزو پیشروی های صنعت خودرو می باشد؛ اما حقیقتی که کمتر به آن پرداخته شده این است که مرسدس بنز هنوز هم تنها برند خودرویی با نامی دخترانه است. بتینا فتزر مدیر بازاریابی مرسدس بنز می گوید: بانوانی همانند مرسدس جلینک یا برتا بنز داستان موفقیت مرسدس بنز را از همان آغاز شکل دادند.

امروز توانمندسازی بانوان در سراسر برند ما دیده می شود. فتزر می گوید: با ابتکار عملی که چند سال پیش صورت گرفت ما این سنت را برای مشتریان خانم بی شمار خود در سراسر جهان حفظ می کنیم. محصولات امروزی مرسدس بنز در سراسر جهان طرفداران آقا و خانم بی شماری دارند.

گوردون واگنر مدیر طراحی گروه دایملر نیز با اشاره به تاریخچه برند گفته است: طلب اشرافیت و نوآوری فوق العاده بخشی از DNA برند ماست. این فاکتور ها شکل دهنده موفقیت پایدار برند ماست. واگنر از GLA و EQC به عنوان نمونه محصولات مدرن مرسدس که ترکیبی از جدیدترین تکنولوژی ها و جذابیت بالاست نام می برد.

با وجود هویت برندی که در سراسر جهان شناخته شده ما مطمئن هستیم امیل جلینک اصلاً تصور نمی کرد که نام دخترش روی خودرو هایی همچون AMG GT R و S کلاس بدرخشد. 120 سال آینده برای مرسدس بنز به اندازه 120 سال گذشته جذاب و همراه با نوآوری خواهد بود.

منبع: برترین ها
انتشار: 29 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 9180

به "گرامیداشت 120 سالگی جادوی مرسدس بنز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گرامیداشت 120 سالگی جادوی مرسدس بنز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید