10 جاذبه گردشگری شهر ترومسو نروژ

به گزارش سهندبلاگ، ترومسو (به نروژی: Tromsø) یا ترومسا (به فنلاندی: Tromssa)، شهری در شهرستان ترومس در نروژ شمالی است. این شهر هجدهمین شهر بزرگ نروژ ازنظر مساحت و هفتمین شهر این کشور ازنظر جمعیت است.ترومسو در قرن سیزدهم توسعه یافته و یکی از مکان های ماهیگیری مهم و نیز موقعیتی محبوب برای دیدن شفق شمالی معروف نروژ محسوب می گردد. موقعیت شمالی ترومسو و بندر طبیعی آن به افراد اطمینان می دهد که این شهر برای فعالیت های مختلف اهمیت زیادی دارد. بیشتر قایق ها و کشتی های کروز در این ناحیه رفت و آمد می نمایند.

10 جاذبه گردشگری شهر ترومسو نروژ

با همراهی تور مسقط از نگین خاورمیانه مسقط و صلاله دیدن کنید و با زیبایی های خاورمیانه و فرهنگ شیخ نشین ها آشنا شوید .

  1. موزه دانشگاه ترومسو:

موزه دانشگاه ترومسو یک مکان عالی برای شروع تور مسافرتی شماست و می تواند جذابیت زیادی برای شما داشته باشد. در کنار حقایق جذاب و شگفت انگیز، تمرکز بر روی مردم محلی منطقه و کاشف معروف یوهان آدریان جاکوبسن، این موزه همچنین جاذبه توریستی برتر نروژ یعنی شفق شمالی را به خوبی به تصویر می کشد.

  1. باغ گیاهی ترومسو:

باغ گیاهی ترومسو و مجموعه بی نظیر آن یکی از مواردی است که باید در لیست بازدید مسافران قرار گیرد. علی رغم برفی که در این منطقه وجود دارد ، فصل شکوفه دادن گل ها از اوایل ماه مه شروع می شود و به افرادی که از این ناحیه بازدید می نمایند گل های زیبای زرد و صورتی را هدیه می دهد. تا زمانی که زمستان در این ناحیه شروع می شود شکوفه دادن گل ها ادامه خواهد داشت.

  1. کلیسای Elverhøy:

در غرب شهر ترومسو کلیسای زیبایی قرار گرفته است که با نام کلیسای Elverhøy شناخته شده و مشهور است. این کلیسا در سال 1803 ساخته شده است. این ساختار چوبی قرمز رنگ در ابتدا در موقعیت کلیسای جامع شهر واقع شده بود اما در سال 1861 به مکان دیگری منتقل شد و دوباره 100 سال دیگر به موقعیت فعلی خود در ترومسو برگردانده شد. ویژگی های داخلی قابل توجه شامل محراب و Madonna قرون وسطی حک شده بر روی چوب است.

  1. کلیسای جامل Arctic:

قبل از پل ترومسو در سرزمین اصلی یک کلیسای زیبا قرار گرفته است که با عنوان Arctic Cathedral شناخته شده است. این نمونه برجسته از معماری مدرن جسورانه در سرتاسر نروژ رایج است و توسط فردی به نام Jan Inge Hovig در سال 1965 طراحی شده است.

  1. کلیسای جامع ترومسو:

کلیسای جامع ترومسو در جنوب غربی اسکله اصلی در مرکز شهرستان واقع شده و در سال 1861 ساخته شده است. محراب چوبی کلیسا،کپی دیدنی و جذاب از رستاخیز آدولف Tidemand است. دیگر ویژگی های مهم این کلیسا شامل پنجره های بزرگ شیشه ای رنگی در مقابل کلیساست که توسط فردی به نام Gustav Vigeland طراحی شده و در سال 1960 نصب شده است.

  1. مرکز علوم شمال نروژ:

مرکز علوم شمال نروژ به بازدید نمایندگان اجازه می دهد نگاه نزدیک و هیجان انگیزی به شفق شمالی نروژ داشته باشند. علاوه بر این، مرکز علوم شمال نروژ به بازدید نمایندگان اجازه می دهد پدیده های منطقه ای را مورد کاوش قرار دهند.

  1. موزه Polaria:

زمانی که به ترومسو سفر می کنید نباید بازدید از Polaria را از دست بدهید. این موزه زیبا و منحصر به فرد به هر چیزی که مربوط به قطب شمال باشد اختصاص داده شده است.این موزه تنها چند دقیقه از مرکز ترومسو فاصله دارد و می تواند زیبایی های بی نظیری در اختیار بازدید نمایندگان قرار دهد. نمایشگاه های مبتنی بر دانش و سینمای پانورامایی که حیات وحش قطب شمال را به تصویر می کشد می تواند برای افراد جذاب باشد.

  1. کوه Fløya:

ترومسو تعداد قابل توجهی کوه دارد. در میان این کوه ها کوهی به نام Fløya وجود دارد که از بالای آن می توانید دید خوبی به شهر داشته باشید. سایر مواردی که در اطراف وجود دارد دسترسی دشواری دارند اما بعد از بازدید از این موارد به این نتیجه خواهید رسید که ارزش این کار را داشته است. برای اینکه از زیبایی های این منطقه لذت ببرید سری به Lyngen Alps، کوه Tromsdaltind در ترومسو و کوه Istindan در باردو بزنید.

  1. فستیوال چراغ های شمالی:

فستیوال چراغ های شمالی که در سال 1988 بنیان گذاری شده است سالانه در اواخر ژانویه و اوایل فوریه برگزار می شود. این فستیوال افراد زیادی را از سرتاسر دنیا به خود جذب می نماید.

  1. خانه Skansen:

Skansen قدیمی ترین خانه در ترومسوست. پایه های این بنا که حتی قدیمی تر از این ساختمان زیبا و خانه های کوچک تر اطراف آن است، باقی مانده ای از قرون وسطی محسوب می شود و قدمت آن به قرن سیزدهم بر می شود.

  1. روستای Hella:

در بیست مایلی جنوب ترومسو در سمت شرقی جزیره Kvaløy روستایی با نام Hella قرار گرفته است که در آن موزه روبازی وجود دارد. زمانی که به این منطقه سفر می کنید بهتر است سری به ابشار Kvinnafossen بزنید که بین Leikanger و Hellaواقع شده است. این ابشار در طول بهار جذابیت خاصی خواهد داشت.

منبع: مجله سفر
انتشار: 17 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 6017

به "10 جاذبه گردشگری شهر ترومسو نروژ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 جاذبه گردشگری شهر ترومسو نروژ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید