400 دشت کشور در زمینه برداشت آب ممنوعه اعلام شد

به گزارش سهندبلاگ، به گزارش خبرنگاران، جهانگیر حبیبی عصر امروز در نشست مشترک مدیران و کارشناسان شرکت آب منطقه ای یزد با مسئولان قضایی استان یزد گفت: وضعیت بارش ها در کشور هر سال نسبت به سال قبل با کاهش روبرو است و این امر استمرار خشکسالی در بسیاری از مناطق کشور را رقم زده است.

400 دشت کشور در زمینه برداشت آب ممنوعه اعلام شد

وی اعلام کرد: در سال زراعی گذشته میزان بارش ها 21 درصد کاهش داشته این امر در کاهش 51 درصدی روان آب ها و کاهش 32 درصدی ورودی به سدها اثرگذاری مستقیم داشته است.

معاون شرکت مدیریت منابع آب ایران ادامه داد: نمود این تغییرات در اعتبارات فصل برنامه بهبود بهره برداری و مدیریت مصرف قابل مشاهده است به گونه ای که در سال 94 این اعتبارات نسبت به سال قبل از آن 4.5 برابر شده است.

حبیبی برخی از برنامه های وزارت نیرو در این بخش را شامل استقرار دفاتر ساختار حوزه آبریز و به تبع آن تشکیل شورای هماهنگی حوزه ها، تدوین طرح احیا و تعادل بخشی آب های زیرزمینی مطرح کرد و گفت: طرح احیا و تعادل بخشی از مصوبات شورای عالی آب است که از 37 جلسه آن، 30 جلسه در دولت تدبیر و امید تشکیل شده است.

وی توضیح داد: تقویت هماهنگی بین دستگاهی ، تمرکز بر مدیریت منابع آب و بازچرخانی آب های صنعتی و پساب و نیز مدیریت توأمان فراوری و تأمین آب از دیگر برنامه های وزیر نیرو بوده و در تمامی این موارد تدوین از پایین به بالا و از شوراهای حفاظت استانی در اولویت بوده است.

حبیبی ادامه داد: تمام این اقدامات در راستای حفاظت از منابع آبی و مدیریت صحیح آب برای جلوگیری از مسائل ناشی از خشکسالی ها و کم شدن میزان بارش ها اجرا شده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 4 اسفند 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 17

به "400 دشت کشور در زمینه برداشت آب ممنوعه اعلام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "400 دشت کشور در زمینه برداشت آب ممنوعه اعلام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید