5689 بحرینی وقایع شکنجه خود را به ثبت رسانده اند

به گزارش سهندبلاگ، به گزارش خبرنگاران، جمعیت ملی اسلامی الوفاق بحرین به مناسبت روز جهانی حمایت از قربانیان شکنجه در بیانیه ای خاطرنشان کرد: از زمان آغاز جنبش مردمی بحرین در سال 2012 تا به امروز 5689 نفر قربانی شکنجه شهادت های خود را در این زمینه به ثبت رسانده اند که این افراد شامل زن، کودک و افراد معلول نیز هستند.

5689 بحرینی وقایع شکنجه خود را به ثبت رسانده اند

در این بیانیه آمده است: شکنجه زندانیان در بحرین به طور سازمان یافته و به طور عامدانه توسط حکومت این کشور انجام می شود.

جمعیت الوفاق تاکید نمود: روش های شکنجه در بحرین همچنان رو به افزایش است، زندان ها و مراکز بازپرسی نیز به مکانی برای ابتکار عمل در انواع شکنجه تبدیل شده اند.

در ادامه این بیانیه آمده است: بیشتر قربانیان شکنجه با محکومیت قضایی سنگین مواجهند و از جمله آنها کسانی هستند که به اعدام محکوم شده اند، زیرا گزینه ای جز اعتراف یا مرگ در مقابل آنها باقی نمی گذارند.

این جمعیت تاکید نمود: حتی در مراکز اصلاح زندانیان به خصوص در زندان مرکزی جو نیز زندانیان زیادی شکنجه می شوند.

جمعیت الوفاق با تکیه بر گفته های شاهدان عینی اعلام نمود: شکنجه و سوء برخورد با زندانیان با گذشت زمان با مهارت بالاتری انجام می شود و روش های دردآور و آزاردهنده اما غیر کشنده ای اعمال می شود، چه اینکه زندانیان بعضاً با روش هایی شکنجه می شوند که اثری از آنها باقی نماند تا باعث بازخواست شکنجه گران نشود.

الوفاق اضافه نمود: گزارشگران ویژه سازمان ملل در امور شکنجه از سال 2006 میلادی تا به امروز از ورود به خاک بحرین منع شده اند، اما وزارت کشور بحرین برای آراستن وجهه خود نشست ها و بازدیدهایی با مصرف رسانه ای از زندان های این کشور برگزار می نماید.

در بیانیه جمعیت الوفاق بحرین آمده است: روش های شکنجه زیادی در بحرین وجود دارد که از جمله آنها شوک الکتریکی، ضرب و شتم، عریانی کل بدن، تجاوز و اذیت جنسی، آزار و اذیت جسمی و روحی، محرومیت از درمان، محرومیت از خواب و انتقال به زندان انفرادی است.

جمعیت الوفاق در خاتمه تاکید نمود: فرایند رصد، آنالیز و گزارش نمونه های شکنجه -توسط این جمعیت- منطبق با موازین معاهده بین المللی مبارزه با شکنجه انجام می شود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 7 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 9308

به "5689 بحرینی وقایع شکنجه خود را به ثبت رسانده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5689 بحرینی وقایع شکنجه خود را به ثبت رسانده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید