آژانس برای سیزدهمین بار متوالی، پایبندی ایران به برجام را تایید کرد

به گزارش سهندبلاگ، کاظم غریب آبادی، سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد سازمان های بین المللی در وین، با اعلام انتشار سیزدهمین گزارش مدیرکل آژانس در خصوص راستی آزمایی اجرای برجام، خاطر نشان کرد این گزارش بار دیگر پایبندی ایران به تعهداتش تحت برجام را تایید کرد.

آژانس برای سیزدهمین بار متوالی، پایبندی ایران به برجام را تایید کرد

به گزارش خبرنگاران، غریب آبادی اضافه کرد: در این گزارش تصریح شده است که از روز اجرای برجام، آژانس به نظارت و راستی آزمایی اجرای تعهدات مرتبط هسته ای از سوی ایران بر اساس مفاد برجام ادامه داده است.

سفیر و نماینده دائم کشورمان همچنین گفت که این گزارش تصریح می نماید، آژانس مسئله ای در فرایند بازرسی و دسترسی به سایت های مربوطه نداشته است.

نماینده دائم کشورمان با تأکید بر اینکه برخلاف رفتار آمریکا، ایران رفتار مسئولانه ای را اتخاذ نموده و تاکنون به تعهدات خود عمل نموده است، بیان کرد: همانگونه که مکررا اعلام شده، اجرای کامل و صادقانه تعهدات تمامی طرف ها، یک مبنای اساسی برای تداوم برجام است و چنانچه خواستار تداوم توافق هسته ای هستیم، اعضای باقیمانده این توافق باید بهره مندی ایران از منافع برجام را با اتخاذ اقدامات عملی فوری و مناسب، تضمین نمایند.

در این چارچوب، غریب آبادی خروج یکجانبه و غیرقانونی آمریکا از توافق هسته ای و اعمال فراسرزمینی تحریم های این کشور که به موجب برجام برطرف شده بودند را مغایر قطعنامه 2231 شورای امنیت خواند و آن را نادیده دریافت و بی احترامی به نظرات و دیدگاه های جامعه جهانی تلقی کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 11 فروردین 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 86

به "آژانس برای سیزدهمین بار متوالی، پایبندی ایران به برجام را تایید کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آژانس برای سیزدهمین بار متوالی، پایبندی ایران به برجام را تایید کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید