اروپا به ایران برمی شود؟

به گزارش سهندبلاگ، منابع آماری در سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از افت سفرهای گردشگران اروپایی به ایران خبر می دهند اما نمایشگاه های سفر و گردشگری در جهانی که هر روز حلقه تعامل با ایران را تنگ تر می نماید فرصتی است برای جبران افتی که در یک سال گذشته گریبان سفرهای اروپایی ها را به ایران گرفته است.

اروپا به ایران برمی شود؟

نمایشگاه BIT میلان که از روز یکشنبه در ایتالیا برپا شده به گفته بیش از 91.6 درصد شرکت کنندگان آن، یکی از با اهمیت ترین رویدادهای گردشگری دنیا محسوب می گردد. بازار سفری که اروپایی ها و بویژه ایتالیایی ها آن را فرصتی ایده آل برای برنامه ریزی مسافرت های یک سال پیش رو می دانند. این نمایشگاه قدمتی 39 ساله دارد، ایران به واسطه ارزشی که این بازار اروپایی دارد، بیشتر از یک دهه است که حضور خود در آن را با وجود فشارهای سیاسی و مالی حفظ نموده است.

ابراهیم پورفرج، رئیس جامعه توگردانان ایران، که اکنون در این نمایشگاه حضور دارد، با اشاره به اهمیت بازارهای اروپایی برای ایران، به خبرنگاران گفت: در نمایشگاه 2019 هفت غرفه به آژانس ها و یک غرفه دیگر به صنایع دستی ایران اختصاص داده شده است. در نخستین روز برپایی، امیرمسعود میری، سرکنسول ایران در ایتالیا از این نمایشگاه بازدید کرد. استقبال بازدیدکنندگان از ایران تا کنون خوب بوده است. تمام کوشش ما بر این است که افت سفر گردشگران اروپایی در فصل پاییز را جبران کنیم و امیدواریم در این کوشش پیروز شویم.

او، ایتالیا را یکی از بازارهای سنتی و پر رونق ایران معرفی کرد و اضافه نمود: در بین کشورهای اروپایی، بیشترین تورهای گردشگری به ترتیب از آلمان، ایتالیا و فرانسه به ایران وارد می شوند. این باعث خوشحالی و افتخار خواهد بود که پیروز شویم ایران را به عنوان کشوری امن به گردشگران اروپایی معرفی کنیم.

به گزارش خبرنگاران، با آنکه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از افزایش مسافرت اتباع خارجی به ایران در 9 ماه اخیر خبر داده و رشد آن را 56 درصد اعلام نموده اما بنا به گفته تورگردانان ایرانی، سفر گردشگران اروپایی در یک سال اخیر با افت همراه بوده است. این را آمارهای منتشر شده سازمان میراث فرهنگی و گردشگری نیز تأیید می نماید که در این مدت بیشترین رشد سفرها از کشورهای همسایه بوده است. تورگردان های ایرانی با حضور در نمایشگاه های گردشگری فرانسه، فنلاند، اتریش، اسپانیا، ایتالیا و آلمان امیدوارند اروپا را از التهاب های سیاسی خارج نموده و سفر گردشگران قاره سبز به کشورمان را دوباره رونق بخشند.

نمایشگاه BIT تا سه شنبه 12 فوریه (23 بهمن ماه) در شهر میلان ادامه دارد. نخستین روز این نمایشگاه به بازدیدهای عمومی و دو روز دیگر آن به دیدارهای تخصصی، اختصاص داشته است. در گزارش های این نمایشگاه آمده است که این رویداد بیش از سه دهه، محلی برای برگزاری جلسه های تخصصی بین تصمیم گیران، کارشناسان و خریداران گردشگری بوده که مناطق جغرافیایی کشورهای شرکت کننده در آن نیز بالاترین نرخ رشد مالی را داشته اند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 21 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 568

به "اروپا به ایران برمی شود؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اروپا به ایران برمی شود؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید