آنالیز چالش های آموزش ریاضیات و رشته های علوم ریاضی در یک سمینار علمی، آخرین مهلت ارسال مقالات

به گزارش سهندبلاگ، دومین سمینار علوم ریاضی و چالش ها، 5 و 6 اردیبهشت ماه 1398 در شهر مشهد برگزار می گردد.

آنالیز چالش های آموزش ریاضیات و رشته های علوم ریاضی در یک سمینار علمی، آخرین مهلت ارسال مقالات

به گزارش خبرنگاران، ریاضیات از یک سو به عنوان یک جریان طبیعی تفکر بشری، نقش بی بدیلی در اندیشه ورزی بهتر، عمیق تر، تحلیل درست تر رویدادها و روبروه آگاهانه و عقلانی با پدیده های اجتماعی در سپهر جامعه دارد و از سوی دیگر به عنوان علم پایه در جهت توسعه علوم دیگر و توسعه پایدار کشور بسیار مؤثر است.

از این رو از گذشته در نظام آموزشی کشورها به ویژه ایران، توجه به کیفیت آموزش و یادگیری ریاضیات، از اولویت برخوردار بوده است. متأسفانه در حال حاضر ایران با چالش های مهمی در زمینه ریاضیات در سطوح آموزش رسمی، عمومی و عالی روبرو است که اگر زودتر مورد توجه قرار نگیرد، خسارات زیانبار و جبران ناپذیر در توسعه کشور پدید می آورد.

دومین سمینار علوم ریاضی و چالش ها توسط دانشگاه فردوسی مشهد، فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران، اتحادیه انجمن های ایرانی علوم ریاضی و اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی برگزار می گردد.

افت کیفی- کمی ریاضیات در آموزش و پرورش، دلایل و راهکارها، افت کیفی- کمی ریاضیات در دانشگاه ها، دلایل و راهکارها، تأثیر سنجش و آزمون های ورودی در مقاطع مختلف تحصیلی، عوامل مخرب و موانع جریان آموزش ریاضی، راهکارهای توسعه گرایش به رشته های علوم ریاضی، چالش های آموزش ریاضیات و رشته های علوم ریاضی و آنالیز راهنمایی تحصیلی در روند کیفی- کمی علوم ریاضی از جمله محورهای این سمینار علمی محسوب می شوند.

10 اسفندماه آخرین مهلت ارسال مقالات است که باید به وسیله پست الکترونیک [email protected] صورت گیرد. 24 اسفندماه زمان اعلام نتایج و 25 فروردین ماه 98 زمان ارسال دعوتنامه است.

بر اساس اعلام فرهنگستان علوم، علاقه مندان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت mathforall.um.ac.ir مراجعه نمایند و یا با خانه ریاضیات مشهد به شماره تلفن 05138536367 تماس بگیرند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 21 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 570

به "آنالیز چالش های آموزش ریاضیات و رشته های علوم ریاضی در یک سمینار علمی، آخرین مهلت ارسال مقالات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز چالش های آموزش ریاضیات و رشته های علوم ریاضی در یک سمینار علمی، آخرین مهلت ارسال مقالات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید