لایحه درآمدهای پایدار در دستور کار ، تامین اعتبار520طرح اشتغال زا

به گزارش سهندبلاگ، به گزارش خبرنگاران، مجید عبدالهی دوشنبه شب در گردهمایی شهرداران خراسان جنوبی با بیان اینکه در حال حاضر هزار و 270 شهر داریم، اظهار کرد: از این میزان هزار و 170 شهر زیر 100 هزار نفر جمعیت هستند.

لایحه درآمدهای پایدار در دستور کار ، تامین اعتبار520طرح اشتغال زا

وی با بیان اینکه برش برنامه ای در کشور در شهرهای زیر 100 هزار نفر است، اضافه نمود: 36 درصد از جمعیت شهری در هشت کلان شهر قرار گرفته است.

عبداللهی با بیان اینکه لایحه اداری- استخدامی برای شهرداری ها در دولت تصویب شده و به مجلس ارائه شده است، اظهار کرد: با این لایحه بسیاری از نگرانی های کنونی شهرداری ها مرتفع می گردد.

وی با بیان اینکه همچنین لایحه درآمدهای پایدار در دستور کار وزارت کشور است، اضافه نمود: در حال حاضر سهم شهرداری ها از مالیات بر ارزش اضافه نموده 3.5 درصد بوده که در این لایحه کوشش شده به چهار درصد افزایش یابد.

بنا به گفته، مدیرکل دفتر برنامه ریزی ومدیریت شهری سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور درآمد شهرداری ها در حال حاضر 60 هزار میلیارد تومان است.

وی با بیان اینکه تاکنون 520 طرح اشتغال زا در شهرداری ها تامین اعتبار شده است، اضافه نمود: هشت طرح مصوب در خراسان جنوبی وجود دارد.

عبدالهی اعلام کرد: با استفاده از قاعده ای که ابلاغ نموده ایم، می توان در وزارت کشور برای هر شهرداری یک طرح درآمد زا در دستور کار قرار داد.

زنگ خطر بزرگ در ساخت و سازهای غیرمجاز

وی با بیان اینکه تاکنون 9 سند آسیب شناسی در دولت به تصویب رسیده است، اظهار کرد: با اجرای این طرح ها بخشی از نگرانی های شهرداری ها برطرف شده است.

عبدالهی با بیان اینکه قصد داریم سبد حمایتی دولت را از شهرهای زیر 50 هزار نفر به زیر 20 هزار نفر ببریم، گفت: 48 شهر از این سبد خارج می شوند.

وی با اشاره به پدیده حاشیه نشینی در شهرها اعلام کرد: نرخ رشد جمعیت شهری 1.4 و نرخ رشد جمعیت روستاهای در حریم شهر ها 3.3 است.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی ومدیریت شهری سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور اضافه نمود: این امر زنگ خطری بزرگ در ساخت و سازهای غیر مجاز است.

وی با اشاره به بافت فرسوده شهری اعلام کرد: در تبصره 18 قانون بودجه اعتبارات خوبی برای بافت فرسوده در نظر گرفته شده است.

عبدالهی اعلام کرد: درجه 11 شهرداری خراسان جنوبی تغییر می نماید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 10 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 168

به "لایحه درآمدهای پایدار در دستور کار ، تامین اعتبار520طرح اشتغال زا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لایحه درآمدهای پایدار در دستور کار ، تامین اعتبار520طرح اشتغال زا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید