وزارت علوم و بهداشت موظف به ارائه برنامه پیرامون اشتغال دانش آموختگان شدند

به گزارش سهندبلاگ، دبیر ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور گفت: برای برطرف بیکاری دانش آموختگان سندی به نام سیاست های اجرایی پیشنهاد و پیش نویس این سند مصوب شد، در این مصوبه وزارت علوم و وزارت بهداشت موظف شدند برنامه اقدام شان را ظرف مدت چهار ماه ارائه دهند.

وزارت علوم و بهداشت موظف به ارائه برنامه پیرامون اشتغال دانش آموختگان شدند

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران، منصور کبگانیان دبیر ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور در حاشیه یکصد و پانزدهمین جلسه این ستاد در جمع خبرنگاران گفت: پیش از دستور جلسه بحث بیانیه رهبر معظم انقلاب به عنوان گام دوم مطرح شد اهمیت این بیانیه مورد بحث و آنالیز نهاده شد و طراحی و نحوه ورود ستاد نقشه جامع عملی کشور بین اعضا بحث شد پیشنهاد داده شد که دستگاه های عضو ستاد گزارش های خود را جمع بندی نمایند و در جلسه دیگر مورد آنالیز قرار گیرد.

وی اضافه کرد: پس از این گزارشی در مورد علم و فناوری ارائه شد که این گزارش مورد بحث و آنالیز نهاده شد و روند خروج دانشجویان ایرانی از کشور و ورود دانشجویان خارجی به کشور در دستور جلسه بود که آماری از آنها اعلام شد. وی ادامه داد: در این آماری که ارائه شد از سال 92 تا 97 بود که وضعیت جالبی نداریم و آمار کمی نگران نماینده است که این آمار با کشورهای دیگر مقایسه شد.

کبگانیان اضافه کرد: دستور اصلی جلسه در مورد اشتغال فارغ التحصیلان بود که این موضوع در چندین جلسه مورد بحث و آنالیز نهاده شده و همه دستگاه های عضو آمارهای خود را اعلام کردند.

دبیر ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور گفت: برای برطرف این آسیب ها و بیکاری دانش آموختگان سندی به نام سیاست های اجرایی پیشنهاد و در این بخش یک پیش نویس این سند مصوب شد و در این مصوبه وزارت علوم و وزارت بهداشت موظف شدند برنامه اقدام شان را ظرف مدت چهار ماه درباره سه محور ارائه دهند.

کبگانیان ادامه داد: محور اول بازنگری در تعداد ظرفیت ها و گرایش ها، زیر نظام ها و با توجه به بازار کار و اقتضائات، محور دوم ارائه سامانه ملی اشتغال پذیرش و دانشجو بودن در یک سال، محور سوم تغییر و راهنمایی در موسسات و رصد وضعیت دانش آموختگان خواهد بود.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 28 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 742

به "وزارت علوم و بهداشت موظف به ارائه برنامه پیرامون اشتغال دانش آموختگان شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزارت علوم و بهداشت موظف به ارائه برنامه پیرامون اشتغال دانش آموختگان شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید