آب شرب سقز سالم و بهداشتی است، مردم به شایعات توجه نکنند

به گزارش سهندبلاگ، رییس اداره آب و فاضلاب سقز با بیان اینکه مردم به شایعات در خصوص آلودگی آب شرب توجه نکنند، گفت: در طول شبانه روز گذشته چندین بار از آب شرب سقز نمونه گیری شده است و هیچ علایم و آلودگی ناشی از آب شرب این شهرستان مشاهده نشده است.

آب شرب سقز سالم و بهداشتی است، مردم به شایعات توجه نکنند

خبرنگاران سنندج - احمد حیدری ییس اداره آب و فاضلاب سقز گفت: منبع تامین آب شرب سقز یکی است و شبکه توزیع آب شهر سقز از 2 تصفیه خانه شماره یک و 2 تامین می گردد و آب محله ای با محله دیگری در سطح شهر هیچ تفاوتی ندارد.

احمدی گفت: کارشناسان اداره آبفا و مرکز بهداشت از شبانه روز گذشته بصورت مداوم از آب شرب محله قوخ و شهرک دانشگاه نمونه گیری کردند و نتایج اولیه این آزمایشات هیچگونه آلودگی آب شرب سقز را نشان نمی دهد.

او با اشاره به اینکه هم اکنون هم کارشناسان ادارات مربوطه از آب شرب این محله ها نمونه گیری نموده اند، گفت: شایعات زیادی در خصوص آلودگی آب شرب سقز در فضای مجازی انعکاس یافته است که باید این افراد پاسخگویی شایعات باشند، چون آب شرب سقز سالم و منبع آلودگی ندارد.

ییس اداره آب و فاضلاب سقز بعلاوه ادعای نفوذ فاضلاب به شبکه توزیع آب در محله قوخ این شهر را رد کرد و گفت: این صحبت ها شایعات فضای مجازی است، چون ما چندین بار از آب شرب نمونه گیری کردیم و نتایج سالم بودن آب را نشان می دهد.

طبق اعلام نتایج نهایی آزمایشات از آب شرب سقز، هیچگونه آلودگی ناشی از آب این شهر مشاهده نشده است و این بیماری یک نوع آیپیدمی فصلی و یا یک ویروس همچون سرماخوردگی است.

حدود 52 نفر از ساکنین محله قوخ و شهرک با علایم اسهال و استفراغ به بیمارستان های سقز مراجعه و بعد از مداوا بصورت سرپایی از بیمارستان ترخیص شده و حال همه آنها خوب است.

شب گذشته تعدادی از شهروندان محله قوخ و شهرک دانشگاه سقز با علایم اسهال و استفراغ به بیمارستان های سقز مراجعه کردند که طی گفته تعدادی از این افراد علت این شرایط آلودگی آب شرب بوده ولی مسوولان مربوطه این ادعا را رد کردند و سریعا موضوع را پیگیر که در نهایت تعیین شد این بیماری ربطی به آب شرب سقز ندارد.

منبع:ایرنا

م

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 21 بهمن 1400 بروزرسانی: 21 بهمن 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 16416

به "آب شرب سقز سالم و بهداشتی است، مردم به شایعات توجه نکنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آب شرب سقز سالم و بهداشتی است، مردم به شایعات توجه نکنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید