خبرنگاران تماس ترامپ با شی؛ مبتلایان به کرونا در آمریکا از 100 هزار نفر گذشتند

به گزارش سهندبلاگ، نیویورک- خبرنگاران- مبتلایان به ویروس جدید کرونا در ایالات متحده آمریکا تا عصر جمعه به یکصد هزار و 717 نفر رسید.

خبرنگاران تماس ترامپ با شی؛ مبتلایان به کرونا در آمریکا از 100 هزار نفر گذشتند

در آخرین آماری که دانشگاه جان هاپکینز منتشر کرده است، تعداد یک هزار و 544 نفر هم در این کشور به علت کووید-19 جان خود را از دست داده اند.

در ایالت نیویورک هم 366 نفر مبتلا به کرونا و 87 نفر هم با احتمال به کرونا جان باخته اند. ایالت واشنگتن هم با 109 نفر مرگ و میر ناشی از این بیماری در رتبه دوم واقع شده است.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا پس از مدت ها مقاومت برای اجرای قانون تولید دفاعی، پایان پیتر ناوارو مشاور تجاری کاخ سفید را مسئول هماهنگی اجرای این قانون انتخاب کرد.

دونالد ترامپ در نشست خبری مربوط به ویروس کرونا هم نشان داد که همچنان دغدغه انتخابات را دارد و اظهار کرد: نگاه کنید دو سال پیش در اثر حضور من در کاخ سفید، اقتصادمان بسیار خوب، شاخص سهام افزایش یافته و بیکاری کاسته شده بود که ناگهان با یک دشمن نامرئی روبرو شدیم.

وی اضافه کرد: ما بر آن پیروز می شویم و قوی تر و محکم تر از آنی خواهیم شد که قبلا بوده ایم.

رئیس جمهوری آمریکا که صبح امروز درباره عملکرد جنرال موتورز ابراز نارضایتی کرده بود، گفت: من از جنرال موتورز راضی نیستم. آنها کارخانه های متعددی را در ایالت ها ما بستند و آن ها را در کشورهای دیگری که نمی خواهم اسم ببرم، مستقر کردند.

ترامپ اضافه کرد: با این حال فکر می کنم که پیتر بتواند هماهنگی برای بازکردن کارخانه اوهایوی جنرال موتورز را سریعتر انجام دهد تا دستگاه های تنفس مصنوعی (ونتیلاتور) را تولید کنند.

وی در بخش دیگری از این نشست درباره عملکرد فرمانداران دموکرات در ایالت های واشنگتن، میشیگان و نیویورک سخن گفت و از آنها خواست که از او تقدیر کنند.

رئیس جمهوری آمریکا فرماندار میشیگان را زن در میشیگان خطاب کرد.

ترامپ بار دیگر مدعی شد که فرماندار نیویورک را به دلیل ندانستن یا عدم پذیرش دستگاه های تنفس مصنوعی دولت فدرال مقصر دانست و گفت: من مقصر نیویورک نیستم. فرماندار آنجا مقصر دانست.

اندرو کومو فرماندار نیویورک بارها از کمبود دستگاه های ونتیلاتور هشدار داده است. او گفته است ما به بیش از 7 هزار دستگاه تنفس مصنوعی نیاز داریم در حالی که ونتیلاتورهای ارسال شده تنها سه هزار و 200 عدد بوده است.

رئیس جمهوری آمریکا که از آثار منفی ویروس جدید کرونا بر شرایط کشورش بسیار سردرگم است، اظهار کرد: شما می توانید آن را میکروب، آنفولانزا یا ویروس بنامید. می توانید اسم های مختلفی بگذارید. من مطمئن نیستم کسی حتی بداند آن چیزی است.

تماس با رئیس جمهوری چین

ترامپ که چند روز پیش در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره تماس با رئیس جمهوری چین واقعیت را نگفته بود، اظهار کرد: من با رئیس جمهوری چین در شامگاه گذشته تلفنی صحبت کردم. برای من شگفت آور بود. حدس می زنم حداقل یک ساعت با هم صحبت کردیم.

وی اضافه کرد: ما درباره اینکه آیا چه شده است، چگونگی این اتفاق و چرایی آن مصاحبه کردیم. درباره اینکه چه چیزی بیش از همه موثر است. روابط ما با چین بسیار خوب است. ما همچنین درباره توافق تجاری گفت وگو کردیم. ما درباره واکسن و درمان این بیماری هم صحبت کردیم.

رئیس جمهوری آمریکا ادامه داد: من فکر می کنم در رسیدن به واکسن بسیار نزدیک هستیم اما باید ببینیم چه می شود.

تسریع در بازگشایی فعالیت ها

ترامپ درباره زمان پایان یافتن به تعطیلی کشور هم گفت: می خواهم مناطقی که از نقطه اوج عبور کرده اند یا آلودگی کمتری دارند هرچه سریعتر به فعالیت خود بازگردند اما می خواهیم این بازگشایی همراه با ایمنی باشد.

وی اضافه کرد: امیداورم که کمتر از یک ماه به طول انجامد. شب گذشته خیابان مدیسون و پنجم منهتن را نگاه می کردم، هیچ کسی در خیابان نبود. در شرایط عادی نمی توانستیم پیاده روها را ببینیم. گفتم نمی توانم باور کنم که نه ماشینی هست و نه عابری.

رئیس جمهوری نیویورکی آمریکا ادامه داد هیچ گاه پیش از این ندیده بودم. ما درباره فاصله اجتماعی سخن می گوییم اما قانونی برای بازداشت آنها نداریم. من فکر می کنم نخست آنکه مردم ترسیده اند و دوم اینکه می خواهند هرچه سریعتر بر آن پیروز شوند.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

pariha.com: پریها: مجله اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

منبع: ایرنا
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 7716

به "خبرنگاران تماس ترامپ با شی؛ مبتلایان به کرونا در آمریکا از 100 هزار نفر گذشتند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تماس ترامپ با شی؛ مبتلایان به کرونا در آمریکا از 100 هزار نفر گذشتند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید