آخرین محدودیت های کرونایی استان کهگیلویه و بویراحمد در روزهای پایانی نوروز

به گزارش سهندبلاگ، خبرنگاران/کهگیلویه و بویراحمد مسئولان استان آخرین محدودیت های کرونایی کهگیلویه و بویراحمد در روزهای پایانی نوروز و روز سیزده بدر را تشریح کردند.

آخرین محدودیت های کرونایی استان کهگیلویه و بویراحمد در روزهای پایانی نوروز

فرماندار شهرستان گچساران از تعطیلی اماکن گردشگری، تفریحی، زیارتی و پارک های این شهرستان طی روزهای 12و 13فروردین 1400 اطلاع داد.

علیرضا اتابک در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران در مورد محدودیت های کرونایی طی روزهای 12 و 13 فروردین اضافه نمود: دو هفته است که در این شهرستان بعلت قرمز بودن شرایط کرونایی محدودیت ایجاد نموده ایم. تمام ورودی و خروجی شهرستان بسته است.

وی اظهارکرد: اماکن گردشگری، تفریحی اقامتی، زیارتی و پارک های شهرستان بسته هستند و بخاطر شرایط قرمز کرونایی پست های بازرسی گذاشته ایم.

اتابک اعلام کرد: همچون سراسر کشور روز 13 فروردین ماه بعنوان روز سیزده بدر در شهرستان گچساران تعطیل است.

ممنوعیت ورود خودروهای با پلاک غیربومی به شهرستان دنا در روز سیزده بدر

عبدالحمید پناهی، فرماندار شهرستان دنا در این خصوص به خبرنگار خبرنگاران گفت: در روز های 12 و 13 فروردین و روز سیزده بدر تمامی مراکز گردشگری، تفریحی و محل های اسکان در شهرستان دنا تعطیل هستند.

وی اضافه نمود: از ورود تمامی خودروهای با پلاک غیر بومی جلوگیری می گردد. برای مسافران بومی در صورت مشکوک بودن تست رپید انجام می گیرد. در روستاها نیز ورود مسافران و گردشگران در اماکن تفریحی ممنوع است. دهیاران در روستاها باید مانع شوند و در صورت رعایت نکردن به نزدیکترین کلانتری گزارش دهند.

برخورد با تجمعات حاشیه جاده ها و تفرجگاه ها در روز سیزده بدر

حکمت الله سنایی، فرماندار شهرستان بهمئی نیز در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران گفت: با تجمعات خانوادگی در حاشیه جاده ها و تفرجگاه ها برخورد قانونی می گردد.

وی ضمن تشکر از همراهی مردم عزیز شهرستان بهمئی در روزهای دوازدهم و سیزدهمِ پارسال، سال جاری نیز در ایام فوق، کلیه تفرجگاه ها، اماکن و مناطق گردشگری مسدود بوده و بی توجهی به مقررات، به ویژه پارک خودرو و تجمعات خانوادگی در حاشیه جاده ها و تفرجگاه ها، مشمول برخورد قانونی(جریمه و توقیف خودرو) خواهد بود.

سنایی اظهار کرد: مردم عزیز از مراجعه به مناطق گردشگری و مبادی ورودی و خروجی و محل های کنترل تردد، تحت هر عنوان خودداری و روزهای دوازدهم و سیزدهم(سیزده بدر) را در خانه های خود بمانند.

فرماندار شهرستان بهمئی اعلام کرد: از همراهی و همکاری مردم شریف شهرستان تشکر و سختی شرایط این روزها را درک می کنیم، لیکن هدف همه ما صیانت از سلامت مردم است.

خط قرمز ما در سیزده بدر سلامت مردم است

تورج رزمجو، فرماندار شهرستان لنده در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران گفت: طبق دستورات ستاد کرونای استان در روز سیزده بدر محدودیت کامل تردد ممنوع و مناطق گردشگردی مسدود و تعطیل هستند و ماهم به تبع استان جلسه کرونایی شهرستان لنده مصوباتی به همین دلیل داشتیم، که خط قرمز ما در روز سیزده بدر سلامتی مردم است.

مسدود بودن کلیه مناطق گردشگری و تفرجگاهی بویراحمد در سیزده بدر

مجید احمدی، فرماندار شهرستان بویراحمد در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران گفت: به دلیل شرایط شهرستان بویراحمد در جهت پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و قطع زنجیره این ویروس منحوس، در روز سیزده بدر کلیه مناطق گردشگری و تفرجگاهی این شهرستان مسدود و با متخلفان برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

وی اظهار کرد: همچنین در روز سیزده بدر، محدودیت های شدید ترافیکی اعمال خواهد شد.

سیزده بدر را در خانه بمانیم که مبارک است

دارا کریمی نژاد، فرماندار شهرستان کهگیلویه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران گفت: ڪرونا شناسان و ڪروناستیزان بر این باورند ڪه سیزده را همـه در خانه بمانیم ڪه مبارڪ است و گرنه ویروس منحوس ڪرونا هرڪه را بیرون ببیند بڪشد.

وی اضافه نمود: در حالی ڪه شرایط شهرستان کهگیلویه قرمز ڪرونایی است بهارمان در آستانه ماتم و عزای عزیزان است اگر مردم در روز سیزده بدر رعایت نڪنند.

کریمی نژاد با بیان اینکه توصیه ما خود مراقبتی و خود قرنطینگی است، اظهار کرد: در غیر این صورت مجریان قانون برای نجات جان عزیزان و سلامت جامعه شدیدترین مجازات را اعمال نمایند.

فرماندار شهرستان کهگیلویه اعلام نمود: بستن تمامی مبادی ورودی های شهرستان تا تشدید نظارت و تعطیلی بازارها و جلوگیری از عروسی ها و عزاداری ها در دستور ڪار است.

کریمی نژاد اعلام کرد: یکی از معیارهای انسان توسعه یافته و مهارت یافته رابطه اش با میزان رعایت ڪردن پروتڪل های بهداشتی برای مقابله با ڪروناست. پس اول خودمان عامل به عمل باشیم.

مسافران شهرستان باشت را ترک نمایند

حسینی، فرماندار شهرستان باشت در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران گفت: مسیرهای مناطق گردشگری و تفریحی این شهرستان از جمله مسیرهای منتهی به منطقه گردشگری شلالدون مسدود شدند.

وی اظهار کرد: نشست ستاد کرونا شهرستان محدودیت هایی برای روز سیزده بدر در این شهرستان در نظر گرفته شد.

حسینی توضیح داد: در روز سیزده بدر در نیروی انتظامی و راهور شهرستان باشت هر تجمع، مسافر و خودروی را در مناطق گردشگری و تفریحی شهرستان مشاهده نمایند اعمال قانون و جریمه می نمایند.

فرماندار شهرستان باشت از مسافرانی و گردشگرانی که در شهرستان باشت حضور دارند خواست هر چه زودتر این شهرستان را ترک نمایند در غیر این صورت اعمال قانون، جریمه، خودروی آنها توقیف و به پارکینگ منتقل می گردد.

تمام مناطق گردشگری و راههای فرعی چرام مسدود شدند

هادی فتاحی اصل، فرماندار شهرستان چرام در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران گفت: از ساعت 10 صبح امروز پنج شنبه 12 فروردین ماه تا آدینه شب ورودی تنگ پیرزال(محور ارتباطی یاسوج به چرام) به استثناء برای کسانی که حق تردد دارند، مسدود است.

وی با بیان اینکه ورودی شهر چرام مرکز شهرستان چرام نیز مسدود شده است، اظهار کرد: تمام مناطق گردشگری و تفریحی شهرستان چرام از جمله چشمه بلقیس، تعطیل و راه های فرعی این مناطق مسدود شده اند.

فتاحی اصل توضیح داد: تمام استادیوم ها به امامزادگان، مساجد، آرامستانها و قبرستان های شهرستان تعطیل هستند.

وی ادامه داد: گشت ویژه ای در سطح شهرستان تشکیل شده تا خودروهای غیر بومی را شناسایی و در صورت پس دریافت و مثبت بودن تست قرنطینه می شوند و در غیر این صورت جریمه و به استان مبدا خود برگشت داده می شوند.

فرماندار شهرستان چرام اعلام کرد: انتظار داریم مردم به خاطر سلامتی خود و دیگران از تجربه هرگونه تجمع خودداری نموده و در روز سیزده بدر همکاری لازم را داشته باشند تا از این شرایط بگذریم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 25 فروردین 1400 بروزرسانی: 25 فروردین 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 13118

به "آخرین محدودیت های کرونایی استان کهگیلویه و بویراحمد در روزهای پایانی نوروز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین محدودیت های کرونایی استان کهگیلویه و بویراحمد در روزهای پایانی نوروز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید