تور آفریقای جنوبی: آشنایی با فرودگاه ژوهانسبورگ

به گزارش سهندبلاگ، فرودگاه ژوهانسبورگ بزرگترین و شلوغ ترین فرودگاه آفریقای جنوبی است و بسیاری از گردشگران تور آفریقای جنوبی با استفاده از این فرودگاه وارد این کشور می شوند.

تور آفریقای جنوبی: آشنایی با فرودگاه ژوهانسبورگ

با تور آفریقای جنوبی یه جذابترین کشور قاره آفریقا سفر کنید، ترکیبی از سافاری های دلنشین و اقامت در هتل های لوکس ژوهانسبورگ را در این سفر پر هیجان تجربه کنید.

تا انتهای این مقاله از وبلاگ گردشگری خبرنگاران همراه ما باشید تا با فرودگاه ژوهانسبورگ آشنا شوید.

درباره فرودگاه ژوهانسبورگ

دسترسی به فرودگاه ژوهانسبورگ

امکانات فرودگاه ژوهانسبورگ

درباره فرودگاه ژوهانسبورگ

فرودگاه بین المللی ژوهانسبورگ یا فرودگاه بین المللی اولیور تامبو، بزرگترین فرودگاه آفریقای جنوبی است که در 20 کیلومتری مرکز شهر ژوهانسبورگ واقع شده است. فرودگاه ژوهانسبورگ که با نام فرودگاه بین المللی اولیور تامبو شناخته می گردد، سال 1952 در منطقه کمپتون پارک افتتاح شده است.

این فرودگاه پیشتر به نام فرودگاه جان استموتس شناخته می شد که در سال 2006 به افتخار یکی از رهبران آفریقای جنوبی در مبارزه با آپارتاید، فرودگاه بین المللی اولیور تامبو نام گرفت. کد اختصاری یاتا برای فرودگاه بین المللی ژوهانسبورگ JNB است.

فرودگاه ژوهانسبورگ از پرطرفدارترین و شلوغ ترین فرودگاه های قاره آفریقا و بزرگترین فرودگاه کشور آفریقای جنوبی است که روزانه ده ها از پرواز از آن استفاده می نمایند.

فرودگاه ژوهانسبورگ دو ترمینال دارد که با نام های A و B شناخته می شوند و یک ساختمان مرکزی در میان این دو ترمینال، وظیفه پذیرش مسافران و بارها را به عهده دارد. اگرچه این دو فرودگاه بسیار به یکدیگر نزدیک هستند، اما برای جابجایی بین آنها می توانید از اتوبوس های رایگاه بهره ببرید.

فرودگاه ژوهانسبورگ در طول عمر خود چندین بار شاهد بازسازی های عمده بوده، اما بازسازی اخیر این فرودگاه در سال 2010 و به منظور میزبانی جام جهانی فوتبال در آفریقای جنوبی انجام گرفته است و این فرودگاه را به یک فرودگاه بین المللی شگفت انگیز تبدیل نموده است.

ترمینال های بین المللی فرودگاه ژوهانسبورگ قابلیت فرود هواپیماهای پهن پیکر ایرباس A380 را دارد و تنها فرودگاه قاره آفریقا است که به تمام 6 قاره مسکونی جهان پروازهای منظم دارد. بعلاوه فرودگاه ژوهانسبورگ بعد از فرودگاه های دبی، حمد و ابوظبی، چهارمین فرودگاه بزرگ منطقه خاورمیانه و آفریقا به شمار می رود.

دسترسی به فرودگاه ژوهانسبورگ

فرودگاه ژوهانسبورگ به علت موقعیت مکانی نزدیک به شهر ژوهانسبورگ، دسترسی بسیار فوق العاده ای دارد و به راحتی می توانید خود را به این فرودگاه برسانید.

اگر قصد دارید از خودروی شخصی بهره ببرید، می توانید با استفاده از بزرگراه شماره R24 از ژوهانسبورگ یا بزرگراه شماره R21 از پرتوریا خود را به فرودگاه بین المللی ژوهانسبورگ برسانید. در این صورت برای رسیدن به فرودگاه ژوهانسبورگ بیشتر از نیم ساعت در راه نخواهید بود.

بعلاوه برای استفاده از حمل و نقل عمومی، می توانید از خدمات شرکت Magic Bus بهره ببرید. این شرکت سرویس های منظمی به سان سیتی، کیپ تاون و دیگر شهرهای آفریقای جنوبی و بالعکس برگزار می نماید. دفتر این شرکت در طبقه همکف پارکینگ پروازهای داخلی قرار گرفته است.

بعلاوه شرکت های تاکسیرانی مختلفی در این فرودگاه وجود دارند که محل رزرو آنها در مقابل پارکینگ طبقاتی فرودگاه بین المللی ژوهانسبورگ است.

علاوه بر اینها، می توانید از خدمات اجاره خودروی شخصی بهره ببرید و با اجاره کردن یک خودرو، سفر راحت تری را تجربه کنید.

بعلاوه قطار پرسرعت گائوترین (Gautrain) نیز به طور منظم بین فرودگاه و شهر ژوهانسبورگ حرکت می نماید.

امکانات فرودگاه ژوهانسبورگ

فرودگاه ژوهانسبورگ یکی از مجهزترین و برترین فرودگاه های قاره آفریقا و حتی جهان است که امکانات رفاهی متعددی برای مسافران و گردشگران تور آفریقای جنوبی فراهم نموده است.

به عنوان مثال در فرودگاه ژوهانسبورگ پارکینگ های مختلفی تعبیه شده است که در مجموع ظرفیت پذیرش 11500 خودرو را دارند. بر اساس زمان مورد احتیاج، می توانید یکی از پارکینگ های این مجموعه را انتخاب کنید. در فرودگاه بین المللی ژوهانسبورگ پارکینگ های زیرزمینی، طبقاتی، مسقف و روباز مختلفی قرار گرفته است. بعلاوه یک خط اتوبوس به صورت رایگان و 24 ساعته مسافران را پارکینگ ها و ترمینال های فرودگاه بهره ببرید.

علاوه بر پارکینگ های متعدد، فرودگاه شهر ژوهانسبورگ به لانج های تجاری متعددی مجهز است که کسب و کارهای بزرگ از آنها استفاده می نمایند. بعلاوه 3 اتاق کنفرانس 10 نفره، یک اتاق کنفرانس 12 نفره، یک اتاق کنفرانس 14 نفره، یک سالن سمینار 50 نفری و یک سالن کنفرانس 120 نفره از امکانات تجاری فرودگاه بین المللی ژوهانسبورگ آفریقای جنوبی هستند.

فرودگاه ژوهانسبورگ یکی از مجهزترین و برترین فرودگاه های قاره آفریقا و حتی جهان است که امکانات رفاهی متعددی برای مسافران و گردشگران تور آفریقای جنوبی فراهم نموده است.

بعلاوه فرودگاه ژوهانسبورگ به اینترنت بیسیم Wi-Fi مجهز است که برای 4 ساعت یا حجم مصرفی یک گیگابایت رایگان است. ضمن اینکه تعدادی دستگاه کامپیوتر برای انجام کارهای اضطراری در این فرودگاه تعبیه شده است تا در صورت احتیاج از آنها بهره ببرید. دفتر پست آفریقای جنوبی و وجود تلفن های متعدد از دیگر امکانات فرودگاه ژوهانسبورگ است.

اما اگر قرار است زمان زیادی را در این فرودگاه سپری کنید، اصلا نگران گذراندن زمان نباشید. در فرودگاه بین المللی ژوهانسبورگ تعداد زیادی فروشگاه وجود دارد که می توانید در آنها گشت و گذار کنید و محصولات مختلفی از قبیل سوغاتی های آفریقای جنوبی را بخرید. بعلاوه یک مال (فروشگاه) بزرگ بدون مالیات در ترمینال A وجود دارد.

اما علاوه بر این فروشگاه های متعدد، تعداد زیادی رستوران و کافه نیز در فرودگاه ژوهانسبورگ وجود دارد که انواع غذاهای محلی آفریقای جنوبی و بین المللی را برای شما سرو می نمایند.

منبع: ققنوس
انتشار: 25 دی 1400 بروزرسانی: 25 دی 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 16195

به "تور آفریقای جنوبی: آشنایی با فرودگاه ژوهانسبورگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور آفریقای جنوبی: آشنایی با فرودگاه ژوهانسبورگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید