ورزشگاه محمد بن زاید؛ ورزشگاه های جام ملت های آسیا 2019

به گزارش سهندبلاگ، ورزشگاه محمد بن زاید یکی از ورزشگاه های لوکس امارات است که میزبان بازی تیم های ایران و یمن هم خواهد بود.

ورزشگاه محمد بن زاید؛ ورزشگاه های جام ملت های آسیا 2019

حتی آن هایی که خیلی فوتبال دوست نیستند، بازی های بین المللی را با اشتیاق دنبال می نمایند. اکنون هم توجه همه به جام ملت های آسیا جلب شده که در امارات برگزار می گردد.

تیم ملی ایران اولین بازی خود را در 17 دی 1397 مقابل یمن و در ورزشگاه محمد بن زاید (Mohammed Bin Zayed) انجام می دهد.

دیدنی مسابقه در ورزشگاه محمد بن زاید خیلی هیجان انگیز است، چرا که فاصله اولین ردیف دیدنچی ها تا خط زمین به چهار متر هم نمی رسد.

پرسپولیسی ها قبلا در این ورزشگاه با الهلال و الجزیره بازی نموده اند و استقلالی ها با العین. تراکتورسازی و سپاهان هم تجربه ی بازی در این ورزشگاه را دارند.

اطلاعات کلیدی

باشگاه: الجزیره

سال تاسیس: 1979 میلادی

گنجایش: 42056 جایگاه

تاریخچه و شرح ورزشگاه

ورزشگاه محمد بن زاید یکی از مدرن ترین ورزشگاه های شهر ابوظبی است که در سال 1980 با نام ورزشگاه الجزیره و با ظرفیت 15 هزار نفر کارش را شروع کرد. در سال های 2006 تا 2009 آن را بازسازی کردند و پس از بازسازی نامش به محمد بن زاید تغییر کرد.

طراحی این ورزشگاه به ترتیبی است که همه بتوانند از فاصله خیلی نزدیک بازی را دیدن نمایند و تجربه ای شبیه به ورزشگاه های انگلیس داشته باشند.

اینجا درمقایسه با ورزشگاه های امارات و دیگر کشورها، امکانات مدرن و طراحی جالب توجهی دارد. سکوها و جایگاه های محمد بن زاید مجهز به سیستم تهویه مطبوع هستند. مقدار تابش نور به زمین مسابقه 2 هزار لوکس گزارش شده است.

این ورزشگاه شاهد بازی های مهم و تاریخی در سطح تیم های ملی بوده است. جام دنیای جوانان یا زیر 20 سال 2003 در اینجا برگزار گردید. بعلاوه، میزبان سه بازی از جام باشگاه های فوتبال دنیا در سال 2009 و بازی های جام باشگاه های فوتبال دنیا 2010 در کنار ورزشگاه زاید اسپورت سیتی بوده است. به همین علت به آن ورزشگاه افتخار هم می گویند.

ورودی وی آی پی، سالن سخنرانی، 3 رختکن، باشگاه بدن سازی و اتاق های اداری در طبقه هم کف ورزشگاه الجزیره قرار دارند.

طبقه اول شامل 32 اتاق خواب برای تیم های مختلف است که در کمپ ها مورد استفاده قرار می گیرند. در طبقه دوم، 4 رختکن برای بازیکنان، 2 رختکن برای داروان و اتاق تست دوپینگ است. سالن وی آی پی هم در طبقه سوم واقع شده که بیشتر از 100 نفر ظرفیت دارد.

گزارش گران بازی ها به طبقه چهارم می فرایند که مرکز رسانه و اتاق نظارت در آن قرار گرفته و بعد از بازسازی ظرفیت این سالن به 200 نفر رسیده است.

دسترسی به ورزشگاه

ورزشگاه محمد بن زاید در ابوظبی، بین خیابان های سلطان بن زاید اول و خیابان شیخ رشید بن سعید واقع شده است. ازایستگاه اتوبوس ابوظبی (Abu Dhabi Bus Station) تا ورزشگاه با تاکسی حدود 4 دقیقه راه است و کرایه آن2 تا 4 دلار می گردد. با خط اتوبوس 034 می توانید با هزینه 1 دلار، 12 دقیقه ای به ورزشگاه برسید.

ورزشگاه تا فرودگاه بین المللی ابوظبی حدود نیم ساعت رانندگی فاصله دارد. از اینجا تا ورزشگاه زاید اسپورت سیتی (zayed sport city) که افتتاحیه بازی های آسیایی در آن انجام می گردد، یک ربع با ماشین راه است. بین دو ورزشگاه سرویس رفت وبرگشت برقرار است.

کافه، رستوران و هتل های نزدیک ورزشگاه زاید اسپورت سیتی

هتل های نزدیک ورزشگاه محمد بن زاید قیمت ها و امکانات متفاوتی دارند که باتوجه به بودجه سفرتان یکی را انتخاب می کنید. اگر با تور بازی های آسیایی 2019 سفر می کنید، آنالیز کنید قرار است در کدام هتل اقامت کنید.

از الجزیره کلاب هتل (Al Jazira Club Hotel) که بوتیک هتلی 2 ستاره است، تا ورزشگاه 6 دقیقه پیاده روی فاصله دارید. یکی از هتل های خوب ابوظبی پیرل روتانا کپیتال سنتر (Pearl Rotana Capital Centre) است که امتیاز خوبی از مسافران گرفته و حدود یک ربع با ماشین تا ورزشگاه فاصله دارد.

نزدیک ورزشگاه غذاخوری زیاد است، به خصوص که بعد از هیجان مسابقه ایران و یمن، حتما حوصله کمی پیاده روی دارید. نوگ برگر (Noog Burger)، رستوران شب اصفهان (Isfahan night Resturant) وبنجارونگ (Benjarong) نزدیک ورزشگاه محمد بن زاید قرار گرفته اند.

منبع: کجارو / rome2rio.com / fifa / jc.ae
انتشار: 22 فروردین 1401 بروزرسانی: 22 فروردین 1401 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 16681

به "ورزشگاه محمد بن زاید؛ ورزشگاه های جام ملت های آسیا 2019" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورزشگاه محمد بن زاید؛ ورزشگاه های جام ملت های آسیا 2019"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید