آمادگی روسیه برای یاری به مهار آتش سوزی در منطقه چرنوبیل اوکراین

به گزارش سهندبلاگ، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه از آمادگی این کشور برای یاری به خاموش کردن آتش سوزی در جنگل های مناطق مجاور نیروگاه هسته ای چرنوبیل اوکراین، در صورت درخواست مقامات کی یف اطلاع داد.

آمادگی روسیه برای یاری به مهار آتش سوزی در منطقه چرنوبیل اوکراین

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه ایزوستیا، چاپ مسکو ، ماریا زاخارووا سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه روسیه اظهار داشت که این کشور آمادگی دارد که در صورت درخواست مقامات کی یف، در خاموش کردن آتش سوزی در منطقه مجاور نیروگاه هسته ای چرنوبیل، به اوکراین یاری کند.

زاخارووا با اشاره به اینکه وزارت خارجه روسیه شرایط آتش سوزی در منطقه چرنوبیل را تحت نظر دارد، ولی در حال حاضر کی یف در این زمینه یاریی درخواست ننموده ، گفت: اگر همتایان اوکراینی ما چنین درخواستی را از مسکو نمایند، ما آمادگی خواهیم داشت تا طبق سنت دیپلماتیک این مسئله را آنالیز نموده و قطعاً به آنها یاری کنیم.

آتش سوزی در منطقه نیروگاه چرنوبیل هوای روسیه را آلوده ننموده است

در خبر دیگری گزارش شده است که دفتر مطبوعاتی مرکز هواشناسی روسیه نیز اعلام نموده است، با وجود گسترش آتش سوزی جنگل ها در مناطق مجاور نیروگاه هسته ای چرنوبیل اوکراین، شرایط تشعشات در روسیه عادی است.

بر اساس این اطلاعات، انتقال توده های هوا از محل آتش سوزی در این منطقه همچنان ادامه دارد، در جهت جنوب شرقی رخ داده است. ایستگاه های کنترل پرتویی مرکز هواشناسی روسیه، تغییری در شرایط تشعشات و آلودگی در آسمان کشور در مجاورت مرزهای اوکراین ثبت ننموده اند.

این مرکز تأکید کرد که از اطلاعات و مشاهدات ماهواره های فضایی هم برای کنترل و تجزیه و تحلیل اوضاع استفاده شده است.

نخستین اخبار در مورد وقوع آتش سوزی در جنگل های منطقه متروکه در نزدیکی نیروگاه هسته ای چرنوبیل در تاریخ 4 آوریل (16 فروردین ماه) منتشر شد. روز بعد ، سرویس خدمات حوادث اضطراری اوکراین اطمینان داد که آتش نشانان پیروز شده ا ند آتش سوزی باز در این منطقه را دیگر مهار نمایند. ولی سه روز بعد ، منطقه آتش سوزی بیش از سه برابر افزایش یافته و به 35 هکتار رسید.

ده روز بعد ، آژانس دولتی مدیریت مناطق محروم اوکراین اطمینان دادند که آتش سوزی در منطقه چرنوبیل دیگر از بین رفته و هیچ تهدیدی در مورد افزایش تشعشعات در شهر کی یف وجود ندارد.

با این حال ، روز پنج شنبه 16 آوریل (28 فروردین)، به دلیل وزش باد شدید ، آتش دوباره از سر گرفته شد و مقامات مسئول از آلودگی هوای پایتخت اوکراین خبر دادند. متخصصین مؤسسه ژئوفیزیک مرکزی در کی یف، روز آدینه هشدار داد که باد شمال غربی که از سمت مناطق آتش سوزی در منطقه متروکه چرنوبیل می وزد، گازهای حاصله و دود ناشی از آتش را به پایتخت آورده ، البته میزان تشعشات در شهر کی یف طبیعی است.

علاوه بر این، صبح امروز مرکز رتبه بندی شهرها از لحاظ کیفیت و آلودگی هوا IQ Air اظهار داشت که در حال حاضر شهر کی یف از نظر آلودگی هوا در سراسر دنیا، مقام نخست را به خود اختصاص داده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 23 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 8221

به "آمادگی روسیه برای یاری به مهار آتش سوزی در منطقه چرنوبیل اوکراین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمادگی روسیه برای یاری به مهار آتش سوزی در منطقه چرنوبیل اوکراین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید