سفرهای هیجان انگیز در کنار حیوانات

به گزارش سهندبلاگ، سفر به قلب حیات وحش

سفر های ماجراجویانه سفرهای مجذوب کنندهی هستند و مجذوب کننده تر می شوند اگر در این سفر ها بتوانید مانند محلی ها با حیوانات مقصد ارتباط برقرار کنید. در این جا مقاصدی را به شما پیشنهاد می کنیم که با سفر به آن ها می توانید تجربه ای به یاد ماندنی و هیجان انگیز داشته باشید. با خبرنگاران همراه شوید:

سفرهای هیجان انگیز در کنار حیوانات

سفر با سگ های سورتمه در قطب شمال، اسکاندیناوی، سوئد

نشستن پشت سورتمه های قطبی که به وسیله سگ های پشمالوی هاسکی کشیده شده و به حرکت به سبک مردم قبلیه Samiکه به طور سنتی در دشت های یخ زده و دریاچه های منطقه تایگا در سوئد زندگی نموده و با سورتمه از مناطقی که کوه های یخ زده و درختان کاج پوشیده از برف در آن واقع شده است، سفر می نمایند، تجربه ای شگفت انگیز است. روی سورتمه پریده و در هوایی پاک، احساس آزادی کنید. شما می توانید در کنار مردم قبیله Sami اقامت نموده و شاهد زندگی سنتی آن ها و کالسکه هایی که با گوزن قطبی کشیده می گردد، باشید. در اینجا شما شاهد تمرین دادن سگ های هاسکی برای کشیدن سورتمه بوده و اگر برنامه سفر خود را با شب طولانی قطب که از دسامبر تا فوریه ادامه دارد تنظیم کنید، شاهد چشم انداز با شکوه شفق قطبی خواهید بود.

چگونگی بازدید: برای تجربه سورتمه سواری و تماشای شفق قطبی به آدرس وبسایت www.naturetravels.co.uk/category-dog-sledding.htm رفته و از برنامه ها و تورهای ارائه شده آگاه شوید.

شترسواری در جاده ابریشم، ژین جیانگ (Xinjiang)، چین

شما می توانید با آرامش و اعتماد سوار شتر شده و دست هایتان در پهلو قرار داده و در فراز و نشیب تل های ماسه ای زرد رنگ صحرای تاکلیماکان (Taklimakan) حرکت کنید تا باد، عرق شما را خشک نموده و زنگوله های آویخته به شتر را به صدا در آورد. این سفینه صحراها، برای هزاران سال تنها وسیله ارتباطی بین چین، شبه جزیره عربستان و اروپا بود. جهتی که با نام راه ابریشم شناخته شده و در آن تنها ابریشم و عطر جابه جا نمی شد. بلکه فناوری و مذهب و بیماری های مختلفی مانند طاعون نیز به وسیله این راه در دنیا توسعه پیدا می کردند. در تورهای شتر سواری شما می توانید تمامی جهت بیابان چین را پشت سر گذاشته، روزی چند ساعت شتر سواری نموده و از آثار باستانی مهمی چون مجسمه های این شهر تماشا کنید.

چگونگی بازدید: تورهای شتر سواری در مناطقی مانند کاشغر و هوتان (Hotan) در استان ژین جیانگ (Xinjiang) ارائه شده و می توانید تورهای 6 ساعته یا 24 ساعته را به وسیله وب سایت www.uighurtour.com رزرو کنید.

نگهداری از فیل ها در تایلند

این برنامه شامل فیل سواری نمی گردد، بلکه شما باید از فیل ها پرستاری کنید. بیشتر این جانوران بر اثر بد رفتاری هایی که در سیرک ها یا موارد دیگر به سرشان آمده، دارای مشکل هستند و شما می توانید هر روز فیل ها را به جنگل برده و در کنار میمون ها و پرندگان استوایی بچرخانید. این محل در حقیقت یک بیمارستان یا باغ وحش نگهداری فیل ها نیست بلکه مرکزی است تا بتوان فیل ها را با طبیعت تطبیق داده و برای زندگی در محیط زیست طبیعی آن ها آماده کرد. در چشم های سیاه فیل های آسیایی با دقت نگاه کنید. این موجودات بسیار احساساتی هستند و این مساله به ویژه در زمانی که قصد دارید آن ها را در طبیعت رها کنید، مشکل ساز و سخت است. در این برنامه شما می توانید با مردم محلی ارتباط برقرار نموده، زبان آموخته و تبادلات فرهنگی و زبانی داشته باشید.

منبع: الی گشت
انتشار: 18 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 18 اردیبهشت 1401 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 16908

به "سفرهای هیجان انگیز در کنار حیوانات" امتیاز دهید

1 کاربر به "سفرهای هیجان انگیز در کنار حیوانات" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفرهای هیجان انگیز در کنار حیوانات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید