آنچه از تایلند باید بدانید

به گزارش سهندبلاگ، شمار زیاد بازدیدکنندگانی که هر ساله تصمیم به سفر به تایلند می گیرند نشان دهنده جاذبه های زیاد این سرزمین و احتیاج بیشتر به معرفی جزییات این مقاصد توریستی مهم می باشد. در این مطلب می خواهیم این کشور را از لحاظ موقعیت های جغرافیایی تقسیمات کشور و پیشینه تاریخی زیر ذره بین بگذاریم. پس با خبرنگاران باشید.

آنچه از تایلند باید بدانید

با تور تایلند به طبیعتی همچون بهشت سفر کنید

اطلاعات کلی

تایلند در جنوب شرقی آسیا نهاده شده و منطقه ای با آب و هوایی به شدت حاره ای و گرم است و جمعیتی بیش از 6.5 میلیون نفر را در خود جای داده است. بانکوک، پاتایا و پوکت از مهم ترین شهرهای تایلند محسوب می شوند.

بانکوک

پایتخت کشور تایلند است و مرکز تجاری نیز تایلند محسوب می گردد. آن قدر به این شهر رسیده اند که به عروسی زیبا شبیه شده است. بانکوک را می توان شهری با کیفیت بالا به حساب آورد. کیفیت خیابان ها، هتل ها، مراکز خرید و حمل و نقل عمومی بانکوک قابل قبول است. اما مراکز تفریحی و دیدنی هایش در مقایسه با پاتایا و پوکت ضعیف می باشد. این شهر پر از ترافیک است.

پاتایا

شهر ساحلی و بزرگ پاتایا شهرت و محبوبیت دنیای دارد. این شهر ساحلی، مکان مناسبی برای جت اسکی و آفتاب دریافت گردشگران می باشد. پاتایا را می توان بهترین و ارزان ترین گزینه برای تفریح در نظر گرفت. تورهایی چون پارک کروکودیل ها، جزیره مرجانی و… از جمله تورهای فراوان پاتایا می باشد. ضمن اینکه هزینه هایی چون هزینه هتل، تاکسی، غذا و… در پاتایا بسیار پایین است.

پوکت

جزیره ای بزرگ و زیبا با سواحل متعدد می باشد و تورهای جالبی از جمله تورهای جزیره جیمزباند، جزیره فی فی و تور رافتینگ (رودخانه وحشی و جنگل نوردی) در آن وجود دارد. به طور کلی پوکت را می توان از نظر زیبایی با جزایر قناری مقایسه کرد.

سفر به پوکت به دلیل استفاده از دو پرواز (تهران- بانکوک و بانکوک- پوکت) با پروازهای عربی بسیار گران قیمت تمام می گردد. تورها و هتل های آن گران تر از بانکوک و پاتایاست و به بودجه بیشتری احتیاج دارد.

ارزش های مردم تایلند

  • تایلندی ها می گویند اگر 400-500 سال پیش هنگام حمله میانمار به کشورشان، شیخ احمد قمی و یارانش نبودند، تایلند قطعا به فنا رفته بود. پس اگر به این کشور رفتید وقتی صحبت از شیخ احمد قمی شد، از او تعریف کنید. کاخ پادشاهی، یکی دیگر از بناهای مهم این کشور است. این جا کاخی است که پادشاهان گذشته تایلند همه در آن سکونت داشتند و در حال حاضر بیشتر جنبه توریستی دارد. پادشاهان گاهی در ییلاق و قشلاق در آن سکونت داشتند و معمولا شش ماه از سال خالی بوده است.
  • معتبرترین و مهم ترین مسجد شیعیان بانکوک امام باری یا امام باره است که امام جماعتش شخصی به نام عبدالقیوم بوده است. این مسجد با معماری تایلندی و طرح و نقش های قرانی و ادعیه مزین شده است . هنوز معین نیست دقیقا چه تعداد مسلمان در این کشور وجود دارد. اما بیش از 95 درصد مردم آن بودایی بوده و حدود 15 تا 17 هزار شیعه در این کشور زندگی می نمایند.
  • ساختمان پرتیراژترین روزنامه تایلند یعنی تای رَه (thai rath) اهمیت ویژه ای در این کشور دارد. این روزنامه یک میلیون تیراژ دارد که تقریبا حدود 300 هزار نسخه آن برگشت می خورد. محوطه این روزنامه نصف ورزشگاه آزادی و چاپخانه اش اندازه کل ساختمان همشهری است. در کنار انتشار روزنامه، شبکه تلویزیونی، رادیویی و حتی ساخت فیلم و آنونس نیز در این ساختمان انجام می گردد..
  • شهر تاریخی آیوتایا که 417 سال پایتخت تایلند بود، یکی از تاریخی ترین بناهای این کشور محسوب می گردد. آیوتایا در 89 کیلومتری شمال شهر بانکوک نهاده شده و روزگاری از زیباترین شهرهای دنیا بود. این شهر از سال 1991 در فهرست آثار دنیای یونسکو نهاده شد.
  • در زمان حمله میانمار به تایلند، این شهر به آتش کشیده شد و این ساختمان ها، بازمانده همان شهر هستند. مطمئن باشید از گشت زدن در این شهر سیر نمی شوید.
  • تصوری که از کافه در ایران وجود دارد، با تعریف کافه در بانکوک به کلی متفاوت است. مردم بانکوک به کافه می روند تا روزنامه بخوانند، مطالعه نمایند، مشق بنویسند، قرار کاری بگذارند و در کل کارهایشان را انجام دهند.
منبع: الی گشت
انتشار: 26 مرداد 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 2387

به "آنچه از تایلند باید بدانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنچه از تایلند باید بدانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید