جزیره کولایپ، مقصدی بکر برای گردشگران تایلند

به گزارش سهندبلاگ، جزیره کولایپ | Koh Lipe Island

جزیره کولایپ جزیره ای کوچک و ال (L) شکل بوده که در جنوب استان ساتون (Satun) در نزدیکی مرز تایلند و مالزی می باشد. این جزیره به آدانگ راوی آرشیپلاگو (Adang-Rawi Archipelago) متعلق بوده و در حومه پارک ملی دریایی تاروتو (Tarutao) واقع شده است. اولین کسانی که در این جزیره ساکن شدند مهاجران هندی بوده که به آن ها چاولی (Chao Ley) نیز گفته می شد و این منطقه نیز به نام آن ها نامگذاری شده است. جزیره کولایپ که به شکل های a.k.a. Koh Lipeh یا Koh Lipey نیز نوشته می گردد به معنی جزیره ای کاغذی در چاولی می باشد. این جزیره به وسیله رشد سریع به سمت افقزایش تقاضای گردشگری پیش رفته است. ساحل غروب آفتاب در غرب جزیره، ساحل طلوع آفتاب در شرق آن و ساحل پاتایا در جنوب، سه ساحل اصلی در کولایپ می باشند. سواحل این جزیره و اطراف آن برای غواصی بسیار مشهور می باشند. برای رسیدن به صخره های مرجانی فقط می بایست چند متر از هر کدام از چهار ساحل اصلی کولایپ فاصله بگیرید. با خبرنگاران همراه شوید تا در خصوص این جزیره فوق العاده بیشتر بدانیم.

جزیره کولایپ، مقصدی بکر برای گردشگران تایلند

با تور تایلند به طبیعتی همچون بهشت سفر کنید

اقامتگاه های جزیره کولایپ

از طرف دیگر گزینه های اقامتی مختلفی نیز در این جزیره وجود دارد. از خانه های ییلاقی بامبو گرفته تا هتل های چهار ستاره در دسترس می باشند. کولایپ بودجه ای محدود برای راه اندازی استراحتگاه ها داشته و تعداد محدودی اقامتگاه و هتل در رده متوسط را ارائه می نمایند. اغلب این اقامتگاه ها در ساحل طلوع، ساحل غروب و ساحل پاتایا واقع شده است. بیشترین اقامتگاه هایی که وجود داشته و در این جزیره مورد استفاده قرار می گیرند خانه های ییلاقی با بالکن های خصوصی و امکانات عمومی می باشد.

در جزیره کولایپ چه کارهایی می توان انجام داد

کولایپ یک روستای کوچک گرمسیری می باشد که کلیشه های معمول را همراه با خود دارد. اما سواحل شن های سفید، آب های فیروزه ای رنگ، سواحلی با درختان نارگیل، جنگل های گرمسیری مرسوم و صخره های مرجانی رنگارنگ از جمله زیبایی های این جزیره می باشد. شما می توانید 25 درصد از ماهی های گرمسیری دنیا را در آب های این منطقه پیدا کنید. اگر بخواهیم به طور خلاصه بریتان تشریح کنیم، جاذبه اصلی این جزیره زیبایی های طبیعی آن می باشد. البته که می بایست به اثرات منفی توسعه سریع این جزیره نیز توجه نمایید. کولایپ احتیاج دارد تا چندین مساله مانند دفع زباله و حفاظت از حیوانات را رفع نماید تا بتواند به عنوان یک مقصد جذاب باقی بماند.

سه مورد از سواحل کولایپ جزء معروفترین آن ها می باشد. ساحل پاتایا طولانی ترین و محبوب ترین ساحل این جزیره با طولی به اندازه یک کیلومتر می باشد. در این ساحل شما می توانید طیف وسیعی از هتل ها، رستوران ها، یوتیک ها و کافه ها را مشاهده نمایید. ساحل طلوع خورشید که یک نوار طولانی به طول 800 متر می باشد که سراسر آن را شن و ماسه های سفید پوشانده و در حشیه یک خلیج کم عمق واقع شده است. این ساحل در فصل های پاییز و زمستان بادهای موسمی را دریافت نموده و در فصل بهار و تابستان نسیمی ملایم در آن می وزد. در نزدیکی روستای چاولی همچنین یک بیمارستان و یک مدرسه و همچنین چند رستوران و مغازه وجود دارد. ساحل غروب آفتاب، یک ساحل کوچک به طول 200 متر می باشد که در قسمت شمال جزیره واقع شده است. رستوران ها و خانه های ساخته شده از چوب بامبو احساس یک بومی محلی را به انسان می دهد.

رستوران و غذاخوری در جزیره کولایپ

توسعه اخیری که در این جزیره اتفاق افتاده است باعث بهبود نوع خاصی از غذاها در کولایپ شده است. البته که عمده غذاهایی که در این جزیره خواهید دید، غذاهای تایلندی و دریایی می باشد اما هم اکنون بازدیدنمایندگام می توانند گزینه های بیشتری را برای ناهار خود داشته باشند. انواعی از غذاهای غربی، ایتالیایی، هندی، گیاهخواری و همچنین انواعی از غذاهای حلال را اکنون می توانید در این جزیره یافت کنید تا شبیه به مقاصد دیگر گردشگری در تایلند باشد. از جمله رستوران هایی که شما می توانید از آن ها بهره ببرید می توان به رستوران بر روی صخره ها (On the Rocks)، رستوران لکالایپ (Lekka Lipe)، کتاب های فیل و قهوه (Elephant Books & Coffee)، لالونا(La Luna) ، رستوران لاکانتینا (La Cantina)، رستوران جک جانگل (Jacks Jungle) و بسیاری رستوران های دیگر اشاره نمود که تنها تعدادی از رستوران های پر هوادار در این حزیره می باشد.

شبگردی در جزیره کولایپ

شما می توانید کافه های راحتی را در تمامی سواحل کولایپ پیدا نمایید. رستوران و کافه OMG Sports در ساحل طلوع آفتاب قرار گرفته دارای نوشیدنی های عالی و همچنین بالشت های راحت بوده و هر شب ساعت 19 یک فیلم پخش می کند. یکی دیگر از کافه ها Longtail Bar بوده که در ساحل پاتایا واقع شده و نوشیدنی و موسیقی زنده را در فصل های بهار و تابستان ارائه می کند. کافه Boom Boom Bar در ساحل غروب آفتاب واقع شده و فضایی ارام را همراه با موسیقی ارائه می کند. کافه Cozy Cove که نیز در ساحل غروب آفتاب واقع شده است دارای منظره و چشم اندازی بی نظیر می باشد. همچنین کافه Mia Luna که آن هم در ساحل غروب آفتاب است موسیقی های بین المللی ارائه نموده و فضای مناسبی برای جوانان می باشد. از جمله دیگر کافه هایی که در ساحل پاتایا واقع شده اند Moms Tattoo Bar که فضایی محبت آمیز و موسیقی های خوبی را پخش می کند. همچنین کافه Reggae Bar که آن نیز در ساحل پاتایا واقع شده است از 6 الی 9 فوریه سالروز تولد باب مارلی را جشن می گیرد. کافه ها و رستوران هایی که در بالا به آن ها اشاره شد فقط چند نمونه از مواردی است که در شب های کولایپ می تواند شما را سرگرم نماید.

خرید در جزیره کولایپ

تا سرانجام سال 2012 هنوز هیچ دستگاه خودپردازی در جزیره کولایپ وجود نداشت. امروزه بعضی از نقاط در این جزیره وجود دارند که شما می توانید در ازای ویزا کارت یا مستر کارت بتوانید پول نقد دریافت کنید اما این مکان ها در ازای این تبدیل 5 درصد کارمزد از شما کسر می نمایند پس بنابراین بهتر است کمی پول نقد همراه خود داشته باشید. خرید در جزیره کولایپ محدود می باشد. هرچند شما می توانید همه وسایلی که برای تعطیلات در ساحل احتیاج دارید را تهیه نمایید اما همچنان هیچ مرکز خرید مدرنی در این منطقه وجود ندارد. فروشگاه های راحت و مینی مارکت ها در دسترس می باشند، بنابراین شما می توانید تنقلات، نوشیدنی هاف کرم بدن، باتری و چیزهای کوچک دیگر را که ممکن است در تعطیلات خود به آن ها احتیاج داشته باشید خریداری کنید. همچنین شما می توانید صنایع دستی و جواهرات دست ساز را نیز در این جزیره خریداری نمایید.

فعالیت های جزیره کولایپ

غواصی در سواحل به عنوان مهمترین فعالیت هایی شناخته می گردد که می توانید در جزیره کولایپ تجربه کنید. بسیاری از مراکز شیرجه و غواصی در سواحل این جزیره وجود داشته که حتی اگر تاکنون تجربه غواصی را نداشته اید می توانید به راحتی آن را یاد گرفته و یک گواهینامه PADI Open Water را دریافت نمایید. این گواهینامه به شما این امکان را می دهد تا بتوانید معجزات زیر آب در اطراف جزیره را مشاهده نمایید. راه بسیار ساده برای آن این است که شما از فروشگاه هایی که در امتداد ساحل هستند وسایل غواصی را اجاره نموده و خود را چند متر دورتر از ساحل به صخره های مرجانی برسانید. علاوه بر این قایقرانی در جزیره کولایپ نیز بخشی از تفریحات مهم می باشد. همچنین شما می توانید در سراسر جزیره به گشت و گذار پرداخته و با این پیاده روی که حدود یک ساعت زمان احتیاج دارد بتوانید گیاهان سرسبز استوایی و حیوانات مختلف را مشاهده نمایید. پیاده روی در جزیره می تواند شما را به سوی یک ساحل کوچک نیز راهنمایی کند که با حضور در انجا احتمالا احساس رابینسون کروزو را خواهید داشت.

گردش در اطراف جزیره کولایپ

در فصل های پرتردد از نوامبر تا می چند حمل و نقل کشتیرانی میان جزیره کولایپ و قاره اصلی وجود خواهد داشت. در فصل هایی که تعداد مسافران کمتر می باشد تنها یک قایق وجود داشته که در ساعت 11:30 از پاکبارا (Pakbara) به سوی کولایپ حرکت می کند. هیچ خودرویی در این جزیره وجود نداشته و تنها چند موتورسیکلت را می توانید مشاهده کنید. بنابراین تنها راه دسترسی به بخش های مختلف پیاده روی خواهد بود. همچنین برای اینکه بتوانید به سرعت از نقطه ای به نقطه ای دیگر بروید می توانید از قایق های تندرو استفاده نمایید.

کشور تایلند به دلیل موقعیت قرارگیری آن در خط استوا و وجود جنگل های گرمسیری بسیار، یکی از مقاصد گردشگری محبوب در دنیا به شمار می رود. وجود جزایر بسیار که در آب های آبی فیروزه ای واقع شده اند نیز می تواند مکان های جذاب دیگری برای گردگشرانی باشند که سفرهای بسیاری را به تایلند داشته اند.

منبع: www.thailand-guide.com

منبع: الی گشت
انتشار: 17 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 4203

به "جزیره کولایپ، مقصدی بکر برای گردشگران تایلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزیره کولایپ، مقصدی بکر برای گردشگران تایلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید