اتریش روشهای دیگر همکاری با ترکیه به جای عضویت در اتحادیه اروپا راخواستار شد

به گزارش سهندبلاگ، صدر اعظم اتریش بار دیگر عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا را زیر سوال برده و خواهان روشهای دیگر همکاری با این کشور شد.

اتریش روشهای دیگر همکاری با ترکیه به جای عضویت در اتحادیه اروپا راخواستار شد

با ما سفر کنید و با تور دور اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه اتریشی دی پرسه ، کریستین کرن، صدر اعظم اتریش می خواهد به جای مذاکرات عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا مذاکرات با این کشور درباره روشهای دیگر همکاری را شروع کند. به اعتقاد وی توافق پناهندگان با ترکیه هیچ ربطی به مذاکرات عضویت این کشور در اتحادیه اروپا ندارد.

کرن بر این عقیده است که ترکیه هم علاقه زیادی به این مسئله دارد که به توافق پناهندگان با اتحادیه اروپا پایبند باشد چرا که در غیر این صورت تمام همکاری ها با این کشور زیر سوال قرار می گیرد. اگر این توافق به توهم مذاکرات عضویت این کشور در اتحادیه اروپا ربط داده گردد بنابراین ما یک مسئله بزرگ داریم.

صدر اعظم اتریش همچنین توضیح داد: تا زمانی که ما به داستان مذاکرات عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا چسبیده ایم از زمان استفاده نمی کنیم تا فرم جدیدی از همکاری ها با این کشور را گسترش دهیم.

وی اضافه کرد: با توجه به درخواست ها برای توقف مذاکرات عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا حالا ما طرحی را در این باره با مشورت دیگر کشورها آماده می کنیم. این فرضیه که به وسیله فرآیند این مذاکرات ترکیه می تواند قدرتمندانه تر به اروپا مرتبط گردد غلط از آب درآمده است.

کرن در این ارتباط انتقاد رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا به درخواست خود برای توقف مذاکرات عضویت ترکیه را رد نموده و گفت: وی هیچ مفهومی در این نمی بیند وقتی که یونکر می گوید ما باید مذاکرات در این باره را در پیش گیریم. وی خواهان شفافیت بیشتر در این باره شد.

وی بار دیگر تاکید نمود که اتریش اقدام به کودتا در ترکیه را شدیدا محکوم کرد.

صدر اعظم اتریش درباره مبارزات انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا نیز گفت: انتخاب دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا برای امنیت اروپا راهکار خوبی نیست. کسی که ایالات متحده آمریکا را رهبری می نماید تحولات در اروپا را هم تحت تاثیر قرار خواهد داد.

منبع: تسنیم
انتشار: 8 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 6757

به "اتریش روشهای دیگر همکاری با ترکیه به جای عضویت در اتحادیه اروپا راخواستار شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتریش روشهای دیگر همکاری با ترکیه به جای عضویت در اتحادیه اروپا راخواستار شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید