احتمال تمدید تحریم های اروپاعلیه روسیه به مدت 6 ماه دیگر

به گزارش سهندبلاگ، به گزارش خبرنگاران، یکی از نمایندگان مجلس اروپا در مصاحبه با خبرگزاری روسی ریانووستی از احتمال تمدید تحریم ها علیه روسیه به مدت 6 ماه دیگر اطلاع داد.

احتمال تمدید تحریم های اروپاعلیه روسیه به مدت 6 ماه دیگر

برای سفر به تور اروپا با بهترین کارشناسان مشورت کرده و بهترین برنامه سفر را انتخاب کنید.

این نماینده در این باره گفت: ممکن است مسأله تمدید تحریم ها علیه روسیه دوشنبه آینده در پالمان اروپا به بحث و آنالیز گذاشته گردد.

منبع مذکور ادامه داد: این احتمال وجود دارد که بیانیه هایی از سوی بعضی مسؤلین در این رابطه صادر شور، اما هنوز چیزی به حالت قطعی و تعیین در نیامده است و من نیز تمهیدات خاصی در این راستا را مشاهده ننموده ام.

پیشتر، ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه در 3 تیر ماه امسال، دستور تمدید تحریم های این کشور در واردات مواد غذایی از کشورهای اتحادیه اروپا را به مدت 1 سال دیگر صادر کرد. این دستور در واکنش به تصمیم اول تیر اتحادیه اروپا انجام شد که در آن بروکسل تحریم های سال گذشته علیه روسیه را به بهانه نقض توافق مینسک به مدت 6 ماه تا ژانویه سال آینده تمدید نموده بود. .

روسیه در اقدامی تلافی جویانه، واردات محصولات غذایی از 28 کشور عضو اتحادیه اروپا، آمریکا، کانادا، نروژ و استرالیا را ممنوع اعلام نموده بود.

توافق مینسک، توافقی است که میان رهبران روسیه، فرانسه، آلمان و اوکراین برای سرانجام درگیری ها در شرق اوکراین به امضا رسیده بود اما مناطق شرقی اوکراین کماکان شاهد درگیری های پراکنده است.

مناطق شرقی اوکراین از ابتدای سال میلادی گذشته پس از الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه خواهان جدایی از اوکراین شدند که همین امر منجر به بروز درگیری های خونین در شرق این کشور شد.

کشورهای غربی به بهانه حمایت مسکو از جدایی طلبان اوکراین اقدام به تحریم روسیه نموده است؛ .اقدامی که روسیه بارها آن ا رد نموده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 10 آبان 1398 بروزرسانی: 11 مهر 1399 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 4044

به "احتمال تمدید تحریم های اروپاعلیه روسیه به مدت 6 ماه دیگر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتمال تمدید تحریم های اروپاعلیه روسیه به مدت 6 ماه دیگر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید