اشتباه استراتژی اسکوچیچ در لیست تیم ملی، بازی با گربه سیاه سخت است

به گزارش سهندبلاگ، جلال چراغپور در مصاحبه با خبرنگاران، درباره شرایط تیم ملی فوتبال ایران در آستانه شروع دور برگشت رقابت های گروه C مقدماتی جام جهانی 2022 قطر در قاره آسیا گفت: زنجیره ای از سوالات را در تیم ملی می توان دید. ابتدا قطعاً همه عاشق تیم ملی هستیم.

اشتباه استراتژی اسکوچیچ در لیست تیم ملی، بازی با گربه سیاه سخت است

کارشناس فوتبال ایران ادامه داد: من احساس می کنم در تیم ملی مشکل داریم و به روی خودمان نمی آوریم. جامعه جوان خبرنگاری از نگاه سنتی به عِرق تیم ملی فاصله گرفته است و واقعاً سوالات مدرن می کند. من بر خلاف همه خوشحالم که رسانه های ورزشی فوق العاده هستند. آنها اندیشمندانه و شفاف سوال می پرسند. در کدام حوزه ها به این زیبایی می توان سوال پرسید و شفاف هم آن را پیگیر شد. به نظرم تک تک سوالاتی که در ذهن جامعه رسانه ای هست به حق است و نمی توان آن را نادیده گرفت.

مربی پیشین تیم ملی فوتبال ایران درباره لیست ارائه شده از سوی دراگان اسکوچیچ برای حضور در اردوی کیش تاکید کرد: این لیست از پست دروازه بانی تا خط حمله سوالات زیادی ایجاد می کند. بهترین دروازه بان لیگ برتر که کمترین گل خورده را داشته است در آن حضور ندارد. حامد لک می توانست در بین ملی پوشان باشد. او را تمام کارشناسان فنی آسیا قبول دارند. می گویند لک به خاطر خط دفاعی گل نمی خورد. در صورتیکه از خط دفاعی پرسپولیس هم تنها یک نفر دعوت شده است. کدام مهاجم فوتبالی در حوزه کشورهای عرب توانسته ما را غافلگیر کند که نگران حامد لک باشیم؟!

وی ادامه داد: در خط دفاع هم انتخاب اشتباه داشت. ما بهترین تیم ملی را در دوران کارلوس کی روش داشتیم. او در فاز دفاعی به قدری تیم را خوب کرده بود که صدای همه درآمده بود که تیم ملی دفاعی بازی می کند. آن وقت کی روش از همین خط دفاعی در بازی با ژاپن در جام ملت های 2019 آسیا ضربه خورد. جالب تر اینکه دراگان اسکوچیچ هم دقیقاً همین بازیکنان را فرا خوانده است. شیوه بازی تیم ملی در فاز دفاعی با همین بازیکنان مشخص است و واقعاً نیازی به آنالیز ابتدایی ندارد.

کارشناس فوتبال ایران درباره دیدگاه فنی کادر فنی تیم ملی یادآور شد: من فکر می کنم استراتژی اسکوچیچ در انتخاب لژیونرها برای خط دفاعی اشتباه بود. او می توانست مدافعانی که درگیر لیگ قهرمانان آسیا هستند را دعوت کند تا آنها که با شیوه بازی همسایه ها آگاه تر هستند کنار همدیگر تمرین کنند و به میدان بروند. نگاه آقای اسکوچیچ به دعوت بازیکنان اشتباه است.

چراغپور درباره هافبک ها نیز به نقد کردن پرداخت و گفت: در خط میانی هم، چنین دردهایی در انتخاب وجود دارد. بزرگترین اشتباه سرمربی تیم ملی چشم بستن روی بازیکنان فوق العاده لیگ برتر بود. شما زمانی لژیونر انتخاب می کنید که بازیکنان داخلی نتوانند با آنها رقابت کنند.

وی درباره سیستم احتمالی بازی تیم ملی تاکید کرد: سیستمی که آقای اسکوچیچ باید در نظر بگیرد انجام روش کلاسیک در ارائه فوتبال است. نیاز ویژه است که ما ساختار محکمی در دفاع داشته باشیم. به نظرم قطعاً باید با چهار دفاع با حضور هافبک دفاعی بازی کنیم. من فکر می کنم طارمی و سردار در خط حمله می توانند کمک ویژه ای به صعود کنند.

چراغپور درباره شانس صعود تیم ملی ایران اظهار داشت: واقعاً این بار من فکر می کنم عراق و بحرین برای همدیگر بازی خواهند کرد. آنها قطعاً بازی های خشونت آمیز خواهند کرد و بازی فیزیکی انجام می دهند. بازی روانی هم راه می اندازند. من فکر می کنم سخت ترین بازی ها را پیش رو داریم. با گربه سیاه ها بازی داریم.

او درباره حضورش در کمیته آموزش فدراسیون فوتبال گفت: کمیته آموزش هر کشوری می تواند از راه های علمی به تیم های ملی کمک کند. هیچ ایرادی ندارد.

چراغپور درباره دلایل صحبت هایی که با یک رسانه در مورد بستن قرارداد با فدراسیون فوتبال برای همکاری نیز داشت، گفت: مسئولان فدراسیون پس از مصاحبه ای که داشتم زنگ زدند و عذرخواهی کردند که شرایط بسیار سختی داریم و واقعاً سرمان شلوغ است. من به آنها حق دادم و خودم را جزئی از فوتبال همین مملکت می دانم. باید کمک کرد و تا جایی که امکان داشته باشد کار را پیش می برم. باید به تیم ملی همه جوره کمک کرد. حتی اگر انتقاد هم می شود باید فنی باشد نه تخریبی انجام شود. من فقط گلایه دارم که یکی از رسانه ها شیطنتی کردند که شرایط را جور دیگری نشان داد. من مصاحبه نکردم که به فدراسیون بروم. نیازی هم ندارم و همه شخصیت من را می شناسند اما اینکه فکر کنند به خاطر بازگشت به مذاکره با فدراسیون صحبت کردم ناراحت کننده است. با تمام وجود همچون همیشه دوست دارم به فوتبال کشورم خدمت کنم.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

pariha.com: پریها: مجله اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 14092

به "اشتباه استراتژی اسکوچیچ در لیست تیم ملی، بازی با گربه سیاه سخت است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اشتباه استراتژی اسکوچیچ در لیست تیم ملی، بازی با گربه سیاه سخت است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید