گزینه جدید تیم ملی: اسم آقای خوش تیپ از توتو در آمد

به گزارش سهندبلاگ، آخرین تجارب مونتلا که شاید به عنوان مدل چهره و تیپش بیشتر از مربیگری پیروز گردد، دو اخراج متوالی از تیم های میلان و سویا در سه سال اخیر بوده است.

گزینه جدید تیم ملی: اسم آقای خوش تیپ از توتو در آمد

گزینه های اروپایی و محدود پیش روی فدراسیون فوتبال

هشتم بهمن بود که تیم ملی مقابل ژاپن باخت و کی روش آخین بار روی نیمکت یوزها نشست.حالا نزدیک به یک ماه از حذف تیم ملی از جام ملتهای آسیا می گذرد و تا اولین فیفادی پیش روی تیم های اقتصادی فاصله بسیار کمی داریم اما انگار تا شایعه ای پیش نیاید مسوولان فدراسیون فوتبال هیچ اظهار نظری درباره سرمربی بعدی تیم ملی نمی نمایند و اینکه اصلا قصد انتخاب تازه ای در این خصوص دارند یا خیر شنیده نمی گردد.

در حالی که داخل کشور خبری از انتخاب سرمربی جددی برای تیم ملی نیست و هچی خبری در این خصوص شنیده نمی گردد با هر حدس یا خبری که در رسانه های خارجی در این خصوص منتشر می گردد متوجه حرکات زیرپوستی و تحرکات مدیران بالل دستی این نهاد درباره انتخاب سرمربی بعدی می شویم.

وقتی شایعه مذاکره با گزنیه هایی مثل مورینیو و زیدان باورمان نشد حداقل به این دلخوش بودیم که حرکت شتابانی برای انتخاب سرمربی بعدی تیم ملی وجود دارد و مهمترین تیم فوتبال کشور برای مدتی طولانی بدون رهبر باقی نخواهد ماند اما حالا که نزدیک یک ماه از آن اتفاق می گذرد ،تعیین شد این ماجرا هم مثل تمام مائل مشابه کش می آید تا آنجا که حوصله مخاطب عاشق فوتبال و رسانه ها سر می رود و البته فوتبال ملی کشور از این بلاتکلیفی مثل همواره ضرر خواهد نمود.

در حالی که پیرامون تیم ملی و سرمربی بعدی اش هیچ خبری در رسانه های داخلی نبود یک سایت ایتالیایی گزینه رهبری تیم ملی را معرفی کرد. توتو اسپورت مدعی شد فدراسیون فوتبال ایران به مونتلا یک قرارداد سه و نیم ساله با مبلغ 1.5 میلیون یورو را پیشنهاد داده است. مونتلا یکی از مطرح ترین مربیان بدون شغل فعلی جهانست و ممکن است باب مذاکره با او از سوی فدراسیون فوتبال گگردده شده باشد.

در ماه آوریل دوران عدم فعالیت وینچنزو مونتلا در عرصه مربیگری به یک سال خواهد رسید و وی بعد از جدایی از سویا تا این مقطع راهنمایی تیمی را بر عهده نداشته است اما به نظر می رسد تیم ملی ایران میخواهد با پیشنهادی سه سال و نیمی، مهاجم سابق رم و سرمربی پیشین فیورنتینا و میلان را به خدمت گیرد.

آخرین تجارب مونتلا که شاید به عنوان مدل چهره و تیپش بیشتر از مربیگری پیروز گردد، دو اخراج متوالی از تیم های میلان و سویا در سه سال اخیر بوده و وی می تواند با قبول این پیشنهاد، تا خاتمه جام جهانی 2022 روی نیمکت تیم ملی ایران قرار گیرد. مونتلا در ابتدای فصل قبل راهنمایی میلان پرستاره را بر عهده داشت اما در نهایت با کسب نتایج ضعیف شغل خود را از دست داد و بلافاصله راهنمایی سویا را بر عهده گرفت. بزرگ ترین دستاورد مونتلا در اسپانیا، حذف منچستریونایتد پرستاره تحت راهنمایی ژوزه مورینیو در لیگ قهرمانان بود و آنها با پیروزی در اولدترافورد پیروز به صعود به جمع هشت تیم برتر لیگ قهرمانان شدند.

اوج دوران سرمربیگری مونتلا روزهای حضور او روی نیمکت فیورنتینا بود و حالا ستاره خط حمله جالوروسی در ابتدای هزاره میلادی که به خاطر شادی گل های منحصر به فردش به هواپیمای تک نفرهمشهور بود، ممکن است جانشین کارلوس کی روش روی نیمکت تیم ملی ایران گردد.

اما در واکنش به این خبر مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: در حال کوشش برای انتخاب یک مربی بسیار خوب برای تیم ملی هستیم. نام گزینه ای تا انتخاب نهایی اعلام نمی گردد. فدراسیون فوتبال نیز نامی گزینه های راهنمایی تیم ملی نبرده است.

به موازات اعلام خبر مذاکره با مونتلا، مصاحبه امروز(یکشنبه) برانکو مبنی بر اینکه تا سه ماه دیگر معلوم نیست چه اتفاقی درباره او و تیم ملی بیافتد، بحث بازگشت او به تیم ملی بار دیگر جدی شد تا تاج در این خصوص هم صحبت کند: فدراسیون فوتبال در کوشش است که یک سرمربی برای تیم ملی انتخاب کند. پرسپولیس، استقلال و ذوب آهن، نمایندگان ایران در جام باشگاه های آسیا هستند و باید به سختی به مسابقات ادامه دهند، چون مسائل قبلی هنوز پابرجاست و تیم های دیگر هم با بازیکنان بسیار توانمند از سراسر جهان در این مسابقات حضور دارند و ما باید کوشش کنیم از این نمایندگان حمایت کنیم.

طی وزهای اخیر البته شایعه انتخاب سرمربی ایرانی برای تیم ملی هم مطرح بوده است.مساله ای که تاج اینگونه درباره اش صحبت می نماید:فعلاً هیچ نامی نمی آوریم. هر وقت گزینه نهایی انتخاب شد به اطلاع مردم می رسد.

با این حال رسانه ها خبر دادند گزینه مورد نظر فدراسیون فوتبال اروپایی است و تا 10 روز آینده این مذاکرات در قالب امضای قرارداد نهایی می گردد.به دنبال این گزارش تعیین شده حتی مذاکرات فدراسیون با گزینه مورد نظر به گونه ای پیش رفته که قراراست اوایل سال جدید اردوهای تیم ملی برگزار گردد و حتی رایزنی ها برای بازی های تدارکاتی با هماهنگی مربی مورد نظر اجرا شده است.

با اعلام خبرگزاری فارس لوران بلان سرمربی سابق پاری سن ژرمن دیگر مربی مورد نظر فدراسیون است که با مقامات فوتبالی ایران مذاکراتی داشته است.به ادعای این خبرگزاری هر دو مربی مذاکرات یکسانی با فدراسیون فوتبال داشته اند و شرایط کاری خود را در اختیار فدراسیون فوتبال قرار داده اند.

آنچه که تعیین است اینکه گزینه های مد نظر فدراسیون فوتبال و افرادی که توانسته اند سراغ شان بروند زیاد نیست و دایره محدودی پیش روی مدیران فوتبال کشور واقع شده است اما با توجه به بلغ دستمزد لوران بلان در پاری سن ژرمن و اینکه برای او تیم هایی مثل چلسی گزینه شده اند حضور او در ملی ایران کمی غیر منطقی به نظر می رسد اما مونتلا گزینه چندان غریبی نیست هرچند هرگزینه ای که اعلام گردد تحت تاثیر رزومه و نام و اعتبار کارلوس کی روش قرار خواهد گرفت و کار فدراسیون برای انتخاب سرمربی تیم ملی بسیار سخت است.

3

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 29 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 750

به "گزینه جدید تیم ملی: اسم آقای خوش تیپ از توتو در آمد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گزینه جدید تیم ملی: اسم آقای خوش تیپ از توتو در آمد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید