اعلام اسامی برگزیدگان مهرواره شعر و داستان جوان سوره

به گزارش سهندبلاگ، آئین پایانی هفدهمین مهرواره شعر و داستان جوان سوره عصر امروز به شکل مجازی برگزار گردید و برگزیدگان معرفی شدند.

اعلام اسامی برگزیدگان مهرواره شعر و داستان جوان سوره

به گزارش گروه فرهنگی خبرنگاران، آئین انتهای هفدهمین مهرواره شعر و داستان جوان سوره عصر امروز به شکل مجازی برگزار گردید.

محمدی: پویش برای-محمد (ص) پاسخی هنری به اهانت فرانسه است

عباس محمدی مدیر مرکز آفرینش های ادبی حوزه هنری در این آیین زنده مجازی گفت: منتظر فرصت مناسبی برای برپایی آیین اختتامیه پویش برای-محمد (ص) و هفدهمین مهرواره شعر و داستان جوان سوره بودیم، اما کرونا این اجازه را نداد. مرکز آفرینش های ادبی حوزه هنری علاقه مند به برپایی حضوری این آیین بود تا شرکت کنندگان را از نزدیک زیارت کنیم و با برگزدیگان به صورت زنده آشنا شویم. شرایطی که کرونا به ما در فعالیت های فرهنگی تحمیل نموده است ما را مجبور به برپایی آیین انتهای این دو رویداد به صورت مجازی کرد.

محمدی در ادامه با تبریک به مناسبت شروع هفته وحدت و میلاد پیامبر اکرم گفت: مرکز آفرینش های ادبی حوزه هنری در برابر توهین دولت فرانسه به پیامبر مهربانی (ص) پویش برای-محمد (ص) را برپا کرد تا با زبان هنر به این توهین پاسخ دهد. 10 نفر در پویش برای-محمد (ص) برگزیده شده اند که در همین برنامه معرفی خواهند شد.

وی اضافه نمود: انشالله روزی برسد که هیچ وجودی در جهان به خود اجازه اهانت به مقدسات اسلامی را ندهد.

محمدی در انتها گفت: برپایی 17 دوره از مهرواره شعر و داستان جوان سوره مدیون هنرمندان و شاعران بسیاری از جمله شرکت کنندگان همین دوره است که با حضور فعال خود به برپایی آن یاری کردند. باید از تمامی دوستان شرکت کننده و عوامل برگزار کننده در شرایط سخت پیش آمده قدردانی کنیم.

نتایج بخش داستان دی ماه سال گذشته معین شد

وجیه سامانی دبیر بخش داستان هفدهمین مهرواره شعر و داستان جوان سوره هم با حضور خود در این مراسم گفت: کرونا شرایط تازه ای در برپایی جشنواره ها ایجاد کرد که بسیاری از برنامه ریزی ها را تغییر و نیازمند بازنگری مجدد کرد.

سامانی اضافه نمود: فراز و نشیب های بسیاری را در برپایی این دوره از مهرواره پشت سر گذاشتیم. یکی از این چالش ها قطعی یک ماهه اینترنت در آبان و آذرماه سال گذشته بود که فرایند دریافت آثار از سوی شرکت کنندگان را کند کرد. همچنین شیوع بیماری کرونا هم تمامی برنامه های ما را از راستا ابتدایی خود خارج کرد و ما مجبور به برنامه ریزی با شرایط موجود شدیم.

وی با اشاره به اینکه داوری های آثار بخش داستان دی ماه سال گذشته انجام و نتایج معین شد اضافه نمود: شیوع بیماری کرونا و تعطیلی های مراکز فرهنگی حاصل از آن اختلال شدیدی در فعالیت های همگان ایجاد کرد. ما نیز از این اختلال مستثنی نبودیم. عوامل برپایی مهرواره برای برگزاری اختتامیه آن روزشماری می کردند، اما عدم امکان تجمع ما را مجبور به اجرای مجازی آن کرد.

برگزیده شدن در مهرواره شروع کار شاعر های جوان است

فریبا یوسفی دبیر بخش شعر مهرواره هم با حشور در این مراسم زنده مجازی گفت: جای خالی پیشکسوتان و هنرمندان جوان که با نفس های خود گرمی بخش هر ساله مراسم اختتامیه این مهرواره بودند کاملا حس می گردد. امیداوریم تا هرچه زودتر شرایط به روز های عادی تبدیل گردد و امکان برپایی چنین رویداد هایی با حضور شرکت کنندگان فراهم گردد.

یوسفی ادامه داد: هنرمندان جوان در هر رشته ای بدانند که شرکت و پذیرفته شدن در جشنواره ها و رویداد های هنری قدم های ابتدایی آن ها در عرصه هنر است. برگزیده شدن در جشنواره ها باید به انگیزه ای برای تلاشی بیش از پیش آن ها تبدیل گردد.

بر اساس این گزارش، اسامی به توضیح ذیل است:

* بخش داستان:

برگزیده داستان کوتاه

فاطمه املائی از اصفهان با اثر عروس روز برفی، جایزه: لوح تقدیر، جایزه نقدی به مبلغ ده میلیون ریال و فرصت چاپ یک مجموعه اثر توسط انتشارات سوره مهر

برگزیده داستانک:

سمانه قربان زاده از آذربایجان شرقی با اثر رسیدن به کجا جایزه: لوح تقدیر، جایزه نقدی به مبلغ ده میلیون ریال و فرصت چاپ یک مجموعه اثر توسط انتشارات سوره مهر

* بخش شعر

برگزیده ترانه:

صدرا کاوه از قم برای اثر سایه جایزه: لوح تقدیر، جایزه نقدی به مبلغ ده میلیون ریال و فرصت چاپ یک مجموعه اثر توسط انتشارات سوره مهر

برگزیده شعر نو (نیمایی- آزاد):

فاطمه فرزانه از فارس با اثر چراغ راهنما، جایزه: لوح تقدیر، جایزه نقدی به مبلغ ده میلیون ریال و فرصت چاپ یک مجموعه اثر توسط انتشارات سوره مهر

برگزیده شعر سنتی:

برگزیده به صورت مشترک: آرزو سبزوار قهفرخی از چهارمحال و بختیاری با اثر ماه پیشانی سپید و محمدعلی انصاری از تهران با اثر آداب انتظار جایزه: لوح تقدیر، جایزه نقدی به مبلغ ده میلیون ریال و فرصت چاپ یک مجموعه اثر توسط انتشارات سوره مهر

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

hodablog.ir: هدا بلاگ | انجمن گفتگوی سیستم مدیریت محتوای هدا بلاگ

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 11100

به "اعلام اسامی برگزیدگان مهرواره شعر و داستان جوان سوره" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام اسامی برگزیدگان مهرواره شعر و داستان جوان سوره"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید