افتتاح فرودگاه 700 هزار متری چین به شکل ستاره دریایی

به گزارش سهندبلاگ، چین به مناسبت هفتادمین سالگرد رژیم کمونیستی خود فرودگاهی عظیم افتتاح می نماید.

افتتاح فرودگاه 700 هزار متری چین به شکل ستاره دریایی

با تور چین سفری فراموش نشدنی را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از یورونیوز، فرودگاه بزرگ داکسینگ که به شکل یک ستاره دریایی طراحی شده است در ماه سپتامبر و بمناسبت 70 سالگی رژیم کمونیستی چین در پکن پایتخت افتتاح می گردد.

فرودگاه بین المللی داکسینگ در مساحتی به وسعت 700 هزار متر مربع و سرمایه ای بالغ بر 17.5 میلیارد دلار ساخته شده است.

چین هدف از میلیاردها دلار سرمایه گذاری برای ساخت این فرودگاه که پنج شاخه دارد را پاسخ به نیازهای فزاینده ترافیک هوایی چین اعلام نموده است. این فرودگاه به یاری فرودگاه کنونی پکن خواهد آمد که دومین فرودگاه بزرگ دنیا محسوب می گردد و کمی بیش از 100 میلیون مسافر را سالانه پوشش می دهد.

ساخت این پروژه بطور رسمی و طبق پیش بینی ها روز یکشنبه به خاتمه رسید و روز 30 سپتامبر همزمان با مراسم هفتادمین سالگرد بنیانگذاری رژیم کمونیستی چین افتتاح می گردد.

جمهوری خلق چین در اکتبر 1949 و در پی انقلاب کمونیستی به رهبری مائو تسه تونگ بنیان گذاشته شد.

این فرودگاه بزرگ در فاصله 46 کیلومتری میدان تیان ان من واقع شده و پیش بینی شده است تا سال 2025 چهار ترمینال آن به بهره برداری کامل برسد، که میتواند 72 میلیون مسافر را در سال پوشش دهد.

در چشم انداز 2040 این فرودگاه راه اندازی چهار ترمینال دیگر پیش بینی شده است که در آنصورت خواهد توانست تا بیش از 100 میلیون مسافر در سال را جابه جا کند و به بزرگترین فرودگاه دنیا تبدیل گردد.

در حال حاضر فرودگاه آتلانتا در ایالات متحده آمریکا سالانه 100 میلیون مسافر را جابه جا می نماید و عنوان بزرگترین فرودگاه دنیا را به خود اختصاص داده است. در یک مقایسه با فرودگاهها فرانسه، تمام ترمینال های فرودگاه شارل دوگل پاریس که دهمین فرودگاه دنیا محسوب می گردد در سال 2017، 70 میلیون مسافر را جابه جا نموده است.

بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی انجمن بین المللی حمل ونقل هوایی در میانه سال 2020، چین از آمریکا در زمینه نقل و انتقال هوایی پیشی خواهد گرفت و به نخستین بازار حمل و نقل هوایی دنیا بدل می گردد.

بر اساس پیش بینی ها چین در سال 2037 با حدود 1.6 میلیارد سفر هوایی در سال روبرو خواهد بود. این رقم یک میلیارد مسافر بیش از رقم مسافران هوایی سال 2017 این کشور خواهد بود.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 16 مرداد 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 2114

به "افتتاح فرودگاه 700 هزار متری چین به شکل ستاره دریایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افتتاح فرودگاه 700 هزار متری چین به شکل ستاره دریایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید