افغانستان از سفر هیئت ایرانی به کابل خبر داد

به گزارش سهندبلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از پایگاه وزارت خارجه افغانستان، هیأت ایرانی با هدف بررسی حادثه غرق شدن اتباع افغان در مرز ایران و افغانستان به کابل سفر خواهد کرد.

افغانستان از سفر هیئت ایرانی به کابل خبر داد

این خبر را وزارت خارجه افغانستان اعلام کرده و گفته است که به منظور بررسی همه جانبه حادثه جان باختن اتباع افغان، هیأت عالی رتبه دیپلماتیک از ایران به کابل سفر خواهد کرد و در بررسی این موضوع با افغانستان همکاری خواهد داشت.

گفته شده که در رأس این هیأت، محسن بهاروند، معاون امور حقوقی و بین المللی وزارت خارجه ایران قرار خواهد داشت.

پیش از این محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران و حنیف اتمر سرپرست وزارت خارجه افغانستان یکشنبه شب (21 اردیبهشت ماه) در تماس تلفنی توافق کرده بودند تا 2 کشور با همکاری یکدیگر و با تشکیل هیأتی، حادثه به وقوع پیوسته در مرز مشترک ایران و افغانستان را مورد رسیدگی قرار دهند.

در پی حادثه پیش آمده در مرز مشترک ایران و افغانستان و جان باختن تعدادی از اتباع افغانستان برخی رسانه ها این حادثه را به مرزبانی ایران نسبت دادند که در همین خصوص سید عباس موسوی سخنگوی وزارت خارجه ایران چندین بار این ادعا را تکذیب کرد.

وی همچنین در آخرین اظهارنظر در این باره ضمن تکذیب ادعاها درباره اتباع افغان، از ارسال یادداشتی رسمی به سفارت افغانستان در تهران و اعلام آمادگی مقامات ذیربط ایرانی برای همکاری مشترک با طرف افغانستانی برای بررسی ادعاهای مطرح شده خبر داده بود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 2 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 8800

به "افغانستان از سفر هیئت ایرانی به کابل خبر داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افغانستان از سفر هیئت ایرانی به کابل خبر داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید