انتقاد شدید چین از اقدامات مالزی برای یافتن هواپیمای ناپدید شده

به گزارش سهندبلاگ، خبرنگاران: چین در حالی از نحوه عملکرد دولت مالزی در عملیات جستجوی هواپیمای مسافربری با 239 سرنشین به شدت انتقاد نموده است که با گذشت بیش از 9 روز از این حادثه هنوز هیچ اطلاعی از سرنوشت پرواز ام اچ 370 به دست نیامده است.

انتقاد شدید چین از اقدامات مالزی برای یافتن هواپیمای ناپدید شده

با تور چین سفری فراموش نشدنی را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از صدای روسیه، انتقاد شدید پکن از اقدامات انجام شده دولت مالزی برای یافتن هواپیمای مسافربری در شرایطی است که پلیس مالزی هر گونه ارتباط بین تفکرات و پیوندهای سیاسی خلبان با ناپدید شدن این هواپیما را رد نموده است.

خبرگزاری رسمی شینهوای چین بیان کرد، به علت فقدان اطلاعات لازم در مورد آنچه که واقعا رخ داده است زمان باارزشی از دست رفته است. واقعا به درستی تعیین نیست علت قطع ارتباط خلبان با برج مراقبت و تغییر راستا این هواپیما چه بوده است. شینهوا در ادامه اضافه کرد، با گذشت بیش از 9 روز از وقوع این حادثه فرضیه ها و احتمالات زیادی از سوی مقام های مالزی مطرح و عنوان شده و این مساله هر لحظه بر نگرانی خانواده های منتظر می افزاید.

154 نفر از سرنشینان این هواپیما چینی بوده اند. نجیب رزاق نخست وزیر مالزی روز شنبه تاکید نمود، ارتباط مخابراتی این هواپیما قطع شده و سپس به سوی دو راستا احتمالی تغییر حرکت داده است. این خبرگزاری همچنین از شرکت بوئینگ آمریکا و شرکت رولز رویس و نهادهای اطلاعاتی آمریکا به علت عدم انجام وظایف خود برای تحقیق در مورد سرنوشت این هواپیما و اطلاع رسانی به افکار عمومی به شدت انتقاد نموده است.

خلبان 52 ساله این هواپیمای مسافربری از اعضای حزب مخالف دولت مالزی بوده است. بعضی اطلاعات ماهواره ای و راداری نشان می دهد که هواپیمای مسافربری مالزی صدها مایل از راستا پروازی خود منحرف شده است. پلیس مالزی در حال تحقیق برای یافتن علت اصلی این مساله است. محققان بر این باورند که فرد یا افرادی راستا پرواز این هواپیما را تغییر داده اند.

هواپیمای بوئینگ 777 متعلق به شرکت هواپیمایی مالزی روز شنبه گذشته در ساعت 12 و 41 دقیقه فرودگاه کوالالامپور را با 239 مسافر و خدمه به مقصد پکن ترک نموده ولی در ساعت یک و 20 دقیقه از رادارها محو شده و تماس خلبان با برج کنترل قطع شده است. این هواپیما حامل 12 خدمه و 227 مسافر از جمله 154 تبعه چینی بوده است.

منبع: تسنیم
انتشار: 15 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 3583

به "انتقاد شدید چین از اقدامات مالزی برای یافتن هواپیمای ناپدید شده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد شدید چین از اقدامات مالزی برای یافتن هواپیمای ناپدید شده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید