اولین سیلی انتخاباتی کرونا به حزب مرکل، شکست تاریخی حزب صدراعظم در دو انتخابات محلی

به گزارش سهندبلاگ، حزب دموکرات مسیحی مرکل در سایه نارضایتی شهروندان از سیاست های کرونایی دولت روز گذشته در دو انتخابات مهم محلی در ایالات بادن-وورتمبرگ و راینلند-فالتس شکست تاریخی تلخی را تجربه کرد.

اولین سیلی انتخاباتی کرونا به حزب مرکل، شکست تاریخی حزب صدراعظم در دو انتخابات محلی

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از دویچه وله آلمان، بر اساس آخرین نتایج انتخابات روز گذشته در دو ایالت بادن وورتمبرگ و راین لندفالتس، سبزها و سوسیال دموکرات ها بیشترین آرا را کسب کردند. حزب دموکرات مسیحی با ریزش آرا بدترین نتایج انتخاباتی در این دو ایالت را داشته است.

بر این اساس هر دو نخست وزیر ایالتی در مقام خود ابقا شدند. وینفرید کرچمان از حزب سبزها در اشتوتگارت، مرکز ایالت بادن- وورتمبرگ و خانم مالو دریر از حزب سوسیال دموکرات در ماینتس، مرکز ایالت راینلند-فالتس می توانند سکان قدرت ایالتی را همچنان در اختیار داشته باشند.

حزب دموکرات مسیحی به طور چشمگیری ریزش آرا داشت و گفته می شود علت عمده آن به سیاست کرونای دولت به رهبری آنگلا مرکل و دست داشتن دو نماینده این حزب در پرونده فساد معامله تجاری با ماسک کرونا برمی شود.

حزب سبزها در این میان خود را به سطح سومین حزب قدرتمند در سطح آلمان بالا کشانده و با پیشتازی چشمگیر خود در ایالت بادن وورتمبرگ می رود که خود را برای کسب قدرت در برلین آماده کند.

نتایج انتخابات بادن-وورتمبرگ نشان می دهد که حزب سبزها با کسب 32،4 درصد آرا (53 کرسی) 2،1درصد بر آرای انتخابات پیشین خود افزوده است.حزب دموکرات مسیحی با کسب 23،6درصد آرا (38 کرسی) 3،4 درصد از آراء خود را از دست داده است.حزب سوسیال دموکرات با کسب 11.6درصد آرا (19 کرسی) 1،1درصد آرای خود نسبت به انتخابات پیشین از دست داده است.

حزب راست و ناسیونالیست جایگزینی برای آلمان با کسب 10،1 درصد آرا (16 کرسی) با ریزش 5درصد آرا در صندلی چهارم نهاده شده است.

حزب دموکرات های آزاد (لیبرال ها) با کسب 10،4 (17 کرسی) 2،1 درصد بر آرای خود افزوده است.

حزب چپ ها با کسب 3،5درصد آرا نتوانست حد نصاب 5درصد را به دست آورد و بدین گونه از ورود به مجلس ایالتی بازماند. این حزب اما رشدی جزئی 0،6درصدی داشته است

نتایج انتخابات ایالت راین لندفالتس هم نشان می دهد که حزب سوسیال دموکرات با کسب 36،1 درصد آرا (40 کرسی) در رأس نهاده شد و نسبت به انتخابات پیشین این ایالت 0،1درصد از آرای خود را از دست داده است.

حزب دموکرات مسیحی با کسب 25،5درصد (29 کرسی) با ریزش 5،3درصدی آرا نسبت به نتایج انتخابات پیشین روبرو شد.

حزب راست و ناسیونالیست جایگزینی برای آلمان با کسب 8،9درصد آرا (10 کرسی) نیز 3،7درصدی آرا نسبت به انتخابات پیشین ریزش داشته است.

حزب دموکرات های آزاد (لیبرال ها) با کسب 5،6درصد آرا (6 کرسی) کاهشی 0،6درصدی نسبت به انتخابات پیشین ایالتی داشته است.

حزب سبزها با کسب 8،8 درصد آرا (10 کرسی) با یک افزایش چشمگیر 3،5درصدی نسبت به انتخابات پیشین تنها حزبی است که در این ایالت افزایش آرا داشته است.

حزب چپ ها با کسب 2،5 درصد آرا نتوانست حد نصاب 5درصد را به دست آورد و بدین گونه از ورود به مجلس ایالتی بازماند. این حزب نیز 0،3درصد ریزش آرا داشته است.

به این ترتیب حزب دموکرات مسیحی مرکل در مهمترین انتخابات های محلی در جنوب غربی این کشور شروعی بد را در سال انتخاباتی مهم تجربه کرد و شکست تاریخی خورد.

این شکست تاریخی اتحادیه احزاب متحد مسیحی را دریک بحران وارد می نماید به گونه ای که حدود 6 ماه مانده تا انتخابات پارلمانی پاییز نوربرت روتگن، از اعضای بلند پایه حزب دموکرات مسیحی از یک اعلام بیداری برای حزبش سخن گفته است. وی تاکید نمود که حزب دموکرات مسیحی باید در جهت مخالف این راستا حرکت کند.

وی بر لزوم شفاف سازی کامل درباره جریانات فساد در معاملات ماسک در حزب دموکرات مسیحی تاکید نمود.

دبیر کل حزب سوسیال مسیحی هم بعد از شکست حزب خواهر خوانده خود در این انتخابات محلی خواهان بهبود سیاست کرونایی حزبش شده و نتیجه انتخابات را به اندازه ای بد دانست که به سادگی نمی توان از کنار آن عبور کرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 18 فروردین 1400 بروزرسانی: 18 فروردین 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 12989

به "اولین سیلی انتخاباتی کرونا به حزب مرکل، شکست تاریخی حزب صدراعظم در دو انتخابات محلی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین سیلی انتخاباتی کرونا به حزب مرکل، شکست تاریخی حزب صدراعظم در دو انتخابات محلی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید