ایستگاه قطار رشت، زیباترین راه آهن ایران

به گزارش سهندبلاگ، از جدیدترین ایستگاه های راه آهن کشور که لقب زیباترین ایستگاه ها را دارد، ایستگاه راه آهن رشت است. با احداث شدن این ایستگاه، مسافران از سراسر ایران می توانند با قطار به استان گیلان سفر نمایند. هدف از احداث این ایستگاه، متصل کردن جنوب کشور به شمال ایران است. حتی قرار است قطار تهران باکو در ادامه این جهت راه اندازی گردد.

ایستگاه قطار رشت، زیباترین راه آهن ایران

از سه شهر مهم ایران، یعنی تهران، مشهد و قزوین می توانید برای سفر به رشت، بلیط قطار بخرید. جهتی که به دلیل گذر از میان جنگل ها و مناطق خوش آب و هوای شمال کشورمان، هوادار فراوان دارد. می توانید بین راحتی در سفر و تنها لذت بردن از مناظر ناحیه شمالی کشور و پرواز یا رانندگی در جهتهای طولانی یکی را انتخاب کنید. در این مقاله مجله گردشگری خبرنگاران، اطلاعات راه آهن رشت و ایستگاه های قطار تهران رشت گفته می گردد. شماره تلفن و آدرس ایستگاه راه آهن و هر آنچه که ضروری است را می خوانید.

ایستگاه راه آهن رشت کجاست؟

راه آهن رشت جدیدی که در سال 1397 افتتاح شد، تا مرکز شهر، نیم ساعت فاصله دارد. بنابراین مسافرینی که وارد این ایستگاه می شوند، برای رسیدن به شهر باید تاکسی بگیرند. اگر به نقشه شهر رشت نگاهی بیندازید و ریل راه آهن را دنبال کنید، به انتهای جنوب غربی رشت آن می رسید. در ناحیه ای که به روستای فلکده معروف است و مابین فومن و رشت واقع شده، ایستگاه ساخته شده است. راه آهن رشت از ایستگاه تا مرکز شهر، بین 20 دقیقه تا نیم ساعت باید رانندگی نمایند. برای رسیدن به آدرس قطار رشت به آدرس ایستگاه را دنبال کنید. برای دسترسی به سایت راه آهن رشت هم بایستی به سایت رجا رجوع کنید.

  • شماره تلفن ایستگاه راه آهن رشت که همواره جوابگو هستند: 32474904 013
  • دیگر شماره تلفن های راه آهن رشت: 33599185 013 و 335599459 013

چطور به ایستگاه قطار رشت برویم؟

در شهر رشت به فلکه رازی بروید. سپس در جاده جیرده رانندگی کنید و قبل از استادیوم سردار جنگل به سمت جاده سمت چپ بپیچید. جهت راه آهن رشت را در این جاده پیش بگیرید تا به ایستگاه برسید. این جهت حدود 10 کیلومتر تا نزدیکترین نقطه شهر رشت فاصله دارد. از ایستگاه قطار رشت تا میدان شهرداری رشت هم 13 کیلومتر فاصله است. این مسافت 40 دقیقه زمان می برد تا با ماشین طی گردد. برای اطلاعات بیشتر درباره افتتاح راه آهن قزوین رشت پیشنهاد می دهیم مقاله آن را در مجله دنبال کنید.

اطلاعات راه آهن رشت برای سفری مطمئن تر

ایستگاه قطار رشت اسفند سال 1397 افتتاح شد و اولین مسافران آن در عید نوروز 1398 وارد با قطار تهران رشت وارد آن شدند. برنامه حرکت قطار تهران به رشت و برعکس را در مقاله قطار تهران رشت پیدا می کنید. این ایستگاه در زمینی به مساحت 27 هزار و 200 متر مربع ساخته شده است. بنا و ساختمان آن یکی از زیباترین ساختمان های ایستگاهی کشور است.

هنگامی که وارد فضای سالنی آن شوید، متوجه دو طبقه بودن ساختمان خواهید شد. مساحت سالن انتظار اصلی به همراه طبقه بالای آن، 8 هزار و 500 متر است.

در بیرون از ساختمان، پارکینگ برای ماشین و البته ایستگاه تاکسی های راه آهن قرار گرفته اند. از آنجایی که نرخ تاکسی های بین شهری تا مرکز شهر رشت متفاوت از نرخ کرایه تاکسی های درون شهریست، گران خواهند بود. این هزینه مبلغی مابین 20 هزار تومان تا 40 هزار تومان محاسبه می گردد. بنابراین حتما قبل از سوار شدن به تاکسی هزینه آن را با راننده طی کنید. در غیر این صورت، به سراغ دیگر روش های حمل و نقل بروید. می توانید از تاکسی های اینترنتی یا تاکسی تلفنی های درون شهر بهره ببرید که کرایه کمتری خواهند گرفت.

انتقال ایستگاه قطار رشت به داخل شهر

در سال های قبل (تا سال 1396) خط راه آهن قزوین رشت در دست احداث بود. ابتدا به دلیل اینکه ایستگاه رشت قطار انزلی در خارج از شهر واقع بود، مردم به سختی می افتادند. به همین دلیل، مدیر کل راه و شهرسازی گیلان اظهار داشت که این ایستگاه به داخل شهر منتقل خواهد شد.

ویژگی های جهت ریلی راه آهن رشت تهران

تمام جهت 164 کیلومتری فاصله قزوین رشت ریل سازی شد. یکی از جذابیت های جهت قطار تهران به رشت وجود 22 تونلی است که از آن می گذرید. در این راه، قطار رشت از 800 پل کوچکی که طولب به اندازه 1 تا 10 متر دارند، می گذرد. اگر مجموع اندازه طولی این پل ها را حساب کنیم، به عدد 18 کیلومتر می رسیم. از جذاب ترین جاذبه ای که با خرید بلیط قطار تهران رشت نصیبتان می گردد، گذر از بزرگترین پل راه آهن کشور است. پلی به طول هزار و 431 متر که در حاشیه سد منجیل ساخته شده و نمایی فوق العاده دارد. در این قسمت از جهت حتما به نمای بیرون از پنجره های دوجداره قطارها نگاهی بیندازید.

قطارهای مسافربری که به سمت ایستگاه راه آهن رشت حرکت می نمایند، حداکثر سرعت 160 کیلومتر بر ساعت دارند. یعنی قطار قزوین رشت یک ساعته به مقصد خود می رسد. سرعت قطارهای باری 120 کیلومتر بر ساعت خواهد بود که ظرفیت جابه جایی 7 میلیون تن بار را دارند.

زیباترین ایستگاه در جهت قطار رشت به تهران

نزدیک ترین ایستگاه قطار به رشت ایستگاه لوشان نام دارد که عده ای معتقدند زیباترین ایستگاه در طول جهت راه آهن تهران رشت خواهد بود. اما عده ای نیز ایستگاه راه آهن رشت را زیباترین و بهترین ایستگاه های قطار در ناوگان ریلی کشور می دانند. به طور مثال محمد علی نجفی، استاندار سابق گیلان گفته است: ایستگاه قطار در رشت یکی از زیباترین ایستگاه های راه آهن کشور است که پس از دیدن ایستگاه شما هم با او هم نظر می شوید.

معرفی ایستگاه های بین راهی قطار تهران رشت

در مجموع 9 ایستگاه قطار را در بین قزوین رشت به نام های زیر خواهید یافت. هر یک از این ایستگاه های بین راهی قطار تهران رشت زیبایی خاص خود را دارند.

  • تهران
  • کرج
  • هشتگرد
  • ایستگاه سیاه چشمه قزوین
  • کوهین
  • شیرین سو
  • لوشان
  • منجیل
  • رستم آباد
  • امامزاده هاشم
  • ایستگاه فلکده یا همان راه آهن رشت
  • پیربازار، روستایی در شمال غربی رشت

قدیمی ترین راه آهن ایران در گیلان

همانطور که می بینید، ایستگاه رشت آخرین ایستگاه در این جهت نیست. هم اکنون احداث دو ایستگاه جدید راه آهن پیربازار و بندر انزلی در دست احداث است. جالب است بدانید که قدیمیترین راه آهن و جهت ریلی ایران متعلق به جهت بندر انزلی به پیربازار و رشت بوده است. قدیمی ترین راه آهن در واقع شاهراهی برای اتصال بندر تجاری انزلی به شهری همچون رشت بود که تا دوره رضاشاه همچنان فعال بود. لوکوموتیو بخار قدیمی آن را هنوز در حیاط سازمان بنادر انزلی می توانید پیدا کنید.

قطارهای ورودی به ایستگاه راه آهن رشت

در مجموع از 3 شهر و پایتخت استان های کشور می توانید به پایتخت گیلان رشت وارد شوید. از استان خراسان رضوی، استان تهران و استان قزوین برای گیلان امکان خرید بلیط قطار برای رشت وجود دارد. مسافرانی که به جای خرید بلیط هواپیما سفرهای زمینی ایمن را ترجیح می دهند، می توانند بلیط قطار رشت را بخرند. سه قطار زیر وارد ایستگاه راه آهن می شوند:

  • قطار تهران رشت
  • قطار قزوین رشت
  • و قطار مشهد رشت

فاصله تهران تا رشت با قطار چند ساعت است؟

گردشگرانی که بلیط قطار تهران رشت را می خرند، حداقل 5 ساعت و 40 دقیقه در راه خواهند بود. اگر سوالات دیگری مانند سوالات زیر دارید، می توانید از مقاله قطار تهران به رشت پاسخ آن ها را پیدا کنید.

  • ساعت حرکت قطار تهران رشت چه ساعتی است؟
  • قیمت بلیط قطار رشت به تهران و برعکس چقدر است؟
  • برای خرید اینترنتی بلیط قطار تهران رشت به چه سایتی مراجعه کنید؟

پس از آشنایی با ایستگاه راه آهن رشت دیگر با مشکلاتی مانند رسیدن به مرکز شهر، روبرو نخواهید شد. از ابتدا برای سفر به رشت برنامه ریزی کنید و سفری ارزان با خرید بلیط قطار رشت داشته باشید. می توانید برای ما کامنت گذاشته و از تجربیات سفر با قطار برای دیگر خوانندگان بنویسید.

منبع: الی گشت
انتشار: 23 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 3721

به "ایستگاه قطار رشت، زیباترین راه آهن ایران" امتیاز دهید

4 کاربر به "ایستگاه قطار رشت، زیباترین راه آهن ایران" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایستگاه قطار رشت، زیباترین راه آهن ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید