بازسازی ساختمان در فضاهای کوچک و 6 فضای خاص برای ایجاد کمد

به گزارش سهندبلاگ، کمبود فضای کافی برای نگهداری و جاسازی لوازم مختلف معمولا یکی از مسائل خانه ها بخصوص خانه های کوچک می باشد در این مقاله قصد داریم به معرفی ایده های خلاقانه و کاربردی برای برطرف این مشکل بپردازیم در واقع می توان در بازسازی ساختمان از این فضا ها به اسم کمد استفاده کرد و به اندازه قابل توجهی به جاسازی لوازم منزل ما یاری می نماید.

بازسازی ساختمان در فضاهای کوچک و 6 فضای خاص برای ایجاد کمد

اگر در پیدا کردن فضای مناسب برای نگهداری لوازم خود مشکل دارید مسلماً مرتب و منظم نگه داشتن منزل برای شما به یک مشکل تبدیل شده است بنابراین شما احتیاج به شلف ، کمد و کشو و قفسه های بیشتری دارید اگر در خانه شما برای استفاده از چنین فضاهایی مکان کافی وجود ندارد پس باید با به کارگیری ایده هایی کاربردی برای خود فضا های تازه به وجود آورید .در خانه نقاطی وجود دارد که به راحتی به فکر خطور نمی نماید اما میتواند در اختیار ما فضای مناسب قرار دهند.

  • برای جزیره آشپزخانه یک کاربری تازه ایجاد کنید

یکی از عناصر کاربردی و زیبا در دکوراسیون آشپزخانه جزیره آشپزخانه می باشد که دائما کاربرد آن افزایش می یابد و در آشپزخانه به اسم تازه شناخته می گردد و کاربری این فضا را بیشتر می نماید.

اگر به غیر از فضایی که برای نشستن در اطراف جزیره آشپزخانه استفاده می گردد فضای خالی دیگری وجود داشت می توان آن قسمت را قفسه بندی کرد و به صورت قفسه باز یا کمد بسته طراحی نموده و لوازم مختلف خود را در آنجا قرار دهید.

  • از فضای زیر پله استفاده کنیم

اگر خانه شما دو طبقه است احتمال قوی هنگام طراحی داخلی آن به مشکل کمبود جا فکر نخواهید کرد و این تصور را دارید که فضای بیشتری دارید و احتمال کمبود فضا برای نگهداری لوازم شما وجود نخواهد داشت اما در واقع اینطور نیست به مرور زمان به دلیل افزایش تعداد وسایل به طور طبیعی با مشکل کمبود جا روبرو خواهید شد یکی از برترین فضا هایی که می توان به اسم کمد از آن بهره مند شد فضای خالی زیر پله ها می باشد و شما بدون اینکه هیچ فضایی از فضاهای خانه تان را اشغال نموده باشید یک مکان پرت را تبدیل به یک فضای کاربردی نموده اید

  • کمد های مخفی پله ها

اگر امکان این را دارید که برای ورود به مکان هایی مثل اتاق خواب، بالکن و سرویس بهداشتی پله ایجاد کنید می توانید یک کمد کاربردی را داخل این پله قرار دهید. ساخت این کمد بسیار راحت است و برترین فضایی میباشد که میتوان برای نگهداری وسایلی که می خواهید از دید پنهان بماند بهره ببرید.

  • به تخت خواب تان ارتفاع دهید

کمبود جا در فضاهای کوچک می تواند به مشکل جدی تبدیل گردد بنابر این هنگام روبرو با چنین مشکلاتی باید از ایده های خلاقانه استفاده کنیم به اسم مثال در طراحی دکوراسیون داخلی اتاق خواب می توانیم تختخواب را طوری طراحی کنیم که به میزان چند پله بالاتر از سطح زمین قرار بگیرد و با این کار یک فضای ایده ال یا یک انبار کوچک زیر تخت خواب برای خود به وجود اورده ایم.

  • قفسه های سقفی

در فضا هایی که کاربرد کمتری دارند مثل راهروها می توان با طراحی قفسه های سقفی از فضای موجود به برترین نحو استفاده کنیم این یک روش بسیار کاربردی برای خانه های کوچک می باشد اگر قصد استفاده از چنین کمد ها و قفسه هایی را دارید به این نکته توجه کنید که ارتفاع این قفسه ها نباید پایین باشد تا هنگام عبور و مرور و یا جابجایی وسایل دچار مشکل نشوید.

  • پوشاندن دیوار با قفسه

بسیاری از مبلمانی که در چیدمان بازسازی منزل از آن استفاده می کنیم طراحی آن با توجه به فضای موجود نمی باشد و به این دلیل است که در بالا و سمت چپ و راست این مبلمان فضای خالی و غیر قابل استفاده وجود دارد در صورتی که اگر ان ها را بر اساس فضای موجود طراحی کنیم به راحتی می توان با ایجاد کمد و قفسه بندی در اطراف آن فضای زیادی را برای جاسازی وسایل خود ایجاد کنیم.

هر کدام از این راهکارها که در این مقاله به شما ارائه شدند به تنهایی فضای قابل توجهی را برای جاسازی وسایل برای شما به وجود می آورد اما اگر شما امکان این را دارید که از چند روش نام برده کنار هم بهره ببرید مشکل کمبود جایی که دارید به میزان قابل توجهی حل خواهد شد بنابراین حتی در فضاهای خیلی کوچک نگران کمبود جا نباشید و تنها کافی است که به اطراف خود خوب نگاه کنید و روش های کاربردی را خلق کنید.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

hodablog.ir: هدا بلاگ | انجمن گفتگوی سیستم مدیریت محتوای هدا بلاگ

منبع: هیرادانا
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 15044

به "بازسازی ساختمان در فضاهای کوچک و 6 فضای خاص برای ایجاد کمد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی ساختمان در فضاهای کوچک و 6 فضای خاص برای ایجاد کمد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید