بازسازی و تغییر در دکوراسیون خانه های قدیمی

به گزارش سهندبلاگ، طراحی دکوراسیون داخلی خانه تنها به وسیله خرید وسایل جدید تحقق نمی یابد. طراحی خانه قدیمی می تواند بدین معنی باشد که شما به سنت های خانوادگی خود علاقه دارید و در نظر دارید با بهبود شرایط، آن خانه را برای مدت طولانی تری حفظ کنید. در حقیقت برخی از افراد به طور عمد سعی در جای دادن جادوی مجذوبیت، در طول فرایند تزئینات داخلی در خانه خود هستند. البته طراحی داخلی همواره بر سر زبان ها بوده است. اما صادقانه باید اعتراف کرد که اکثریت تمایل به مدرنیزه شده دارند و در این بین آراستن خانه های قدیمی با صرف هزینه نه چندان زیاد نیز قابل توجه می باشد. نکته این جاست که چگونه به ظاهری مدرن در خانه های خود دست یابیم؟ در اینجا به بیان مهم ترین و کاربردی ترین ایده های تزئین خانه که در این زمینه به شما یاری خواهد نمود، می پردازیم.

بازسازی و تغییر در دکوراسیون خانه های قدیمی

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید.

زدودن سیاهی ها و تمیزکاری

علی رغم کوشش زیاد برای حفظ پاکیزگی خانه، نمی توان جلوی تجمع جرم و کثیفی طی سالیان دراز که بر ظاهر داخلی خانه تاثیر می گذارد را گرفت. شاید آشپزخانه شما به قدری دوده و جرم گرفته باشد که رنگ دیوارها و کاشی ها طی سال هایی که خانه را خریداری نموده اید تغییر نموده باشد، بنابراین حال زمان آن رسیده است که قبل از اجرای هرگونه ایده های پیچیده طراحی، با استفاده از شوینده های قوی به پاک کردن آشپزخانه بپردازید و کاشی ها و دیوارها را برق بیندازید. گذر زمان باعث به جا ماندن کثیفی در فضای بیرونی نیز می گردد. بنابراین ضروری است که با استفاده از آب و مواد شوینده، لکه ها و کثیفی های به جا مانده طی این سالیان را از بین ببرید.

تجدید رنگ آمیزی

رنگ، بهترین وسیله برای مخفی کردن و برطرف توجه از معایب می باشد. در این شرایط بهتر است با رنگ قبلی خداحافظی نموده و از طیف روشن تر و درخشان تری از همان رنگ برای تجدید رنگ سقف ها و دیوارها استفاده نمایید. برخی ایده های تزئینی بسیار مقرون به صرفه می باشد. تغییرات جزئی و کنتراست هایی چشم گیر می توانند مورد استقبال قرار گیرند.

تعویض کاغذ دیواری ها

استفاده از انواع کاغذ دیواری برای دیوار اصلی می تواند ایده خوبی باشد، اما پوشاندن تمام دیوارها با یک کاغذ دیواری از ایده های طراحی های قدیمی می باشد. حذف کاغذ دیواری های قدیمی باعث ایجاد تازگی و تغییر در حس و حال فضای اتاق می گردد و به شما یاری می نماید که تنها با یک تغییر ساده خانه خود را به سبک مدرن تغییر دهید. انجام این کار متحمل هزینه زیادی نیست و راهی ارزان قیمت در جهت تغییر دکوراسیون خانه می باشد.

نمایش ترتیب و پاکیزگی با استفاده از پرده های قرار گرفته در قاب پنجره

پرده هایی که در قاب پنجره قرار می گیرند بسیار بهتر از پرده های سنگین هستند، چرا که این گونه پرده ها زیبایی فضا را بیشتر نشان می دهند. در عین حال این پرده ها ظاهری مدرن دارند و باعث تازگی فضای خانه بدون حذف الگوهای اصلی از تزئینات خانه می گردد.

استفاده از شیشه های رنگی

استفاده از پنجره هایی با شیشه های رنگی از ایده های لذت بخش طراحی خانه ها می باشد، به این خاطر اگر شانس برخورداری از این پنجره ها را دارید، آن را در معرض دید همگان قرار دهید. برای برجسته سازی این گونه پنجره ها، از رنگ سفید برای دیوارهای اطراف آن ها استفاده نمایید یا ازکاغذ دیواری با طرح هندسی مخالف طرح پنجره، برای ایجاد چشم اندازی زیبا بهره ببرید.

استفاده از پرده برای پوشاندن پنجره های بد شکل

یکی از مواردی که می تواند تمام کوشش شما برای داشتن خانه ای مدرن را هدر بدهد وجود پنجره های بد شکل می باشد. متاسفانه این گونه پنجره ها در ساخت خانه های قدیمی رایج بوده است و وجود آن ها روی دکور خانه تاثیر گذار می باشد و از جهتی هم برداشتن این پنجره ها متحمل هزینه زیادی است. به همین خاطر بهترین گزینه برای مخفی کردن این پنجره ها در طراحی داخلی استفاده از انواع مدل پرده مناسب می باشد که می تواند به طور نامحسوسی باعث زیبایی خانه گردد.

تعویض وسایل فلزی قدیمی

استفاده از دستگیره های قدیمی خانه مادر بزرگ در طراحی های به ظاهر مدرن تاثیری مشابه با نوشته این خانه قدیمی است در بالای درب ورودی دارد. فکر نمی کنید در طراحی این گونه خانه ها به تغییرات بیشتری احتیاج است؟ با توجه به ارزان بودن تعویض این وسایل، هیچ دلیلی برای استفاده از وسایل فلزی کهنه و قدیمی وجود ندارد. در ابتدا می توانید با تعویض قطعه های کوچک مانند دستگیره کابینت ها یا پریزها آغاز کنید و در ادامه خواهید دید که همین کارهای کوچک چگونه فضای خانه را تغییر خواهند داد.

قفسه بندی

به جای استفاده از کتابخانه های بزرگ، از قفسه های باز و بدون درب بهره ببرید تا فضای بیش تری برای نگه داری کتاب ها و وسایل، بدون تاثیر بر معماری اصلی داشته باشید. در این صورت صاحب یک گالری جذاب در خانه می شوید که مناسب سبک مدرن و خانه های قدیمی تر می باشد و می توانید به شکل دلخواه آن ها را تزئین کنید.

نوسازی سطوح چوبی

اگر قصد دارید کمی بیش تر از بودجه کنار گذاشته شده صرف بازسازی خانه خود کنید، کفپوش ها را از قلم نیاندازید. بدون شک کفپوش ها بیشتر از سایر قسمت ها مورد استفاده قرار می گیرند و به همین خاطر بیش تر آسیب می بینند و ظاهر داخلی خانه را تحت تاثیر قرار می دهند. به همین خاطر تعویض آن ها با کفپوش چوبی مدرن بسیار مهم می باشد. این کار می تواند توسط شخص شما انجام پذیرد و یا اگر به دنبال صرفه جویی در وقت هستید این کار را به یک متخصص بسپارید. اگر میزان بودجه شما اجازه می دهد تنها به استفاده از وکس و سیلر اکتفا نکنید و کل کفپوش را تعویض نمایید.

بازسازی حمام و سرویس های بهداشتی

با استفاده از رنگ های شاد و خنثی یا تعویض برخی از وسایل آن، به حمام خانه جانی دوباره ببخشید. استفاده از کمدهایی از جنس چوب درخت بلوط و چوب درخت گردو که در زیر روشویی ها تعبیه می گردد و رنگ آمیزی مجدد آنها، ظاهر قدیمی سرویس بهداشتی را تغییر می دهد. این روش روشی ارزان برای طراحی دکوراسیون بوده و انجام آن نیز بسیار آسان می باشد. ایده ارزان قیمت دیگر تعویض کانترها با گرانیت یا کادربندی آینه ها از طریق چوب می باشد. برای ایجاد ظاهری تمیز و زیبا به تعویض روشویی نیز فکر کنید. چرا که همراه با کاشی های درخشان نمایی چشمگیر ایجاد می نمایند.

خرید لوازم خانگی جدید

آشپزخانه های مدرن به لوازم جدید و مناسب تری احتیاج دارند. خرید لوازم خانگی جدید تنها در ظاهر اثر گذار نمی باشد. این گونه وسایل قرار نیست تا همواره برای شما کار نمایند، به علاوه با گذشت زمان کارایی آن ها کم می گردد. البته تعویض این گونه وسایل متحمل هزینه زیادی می باشد و یکی از گران ترین ایده های تغییر دکوراسیون محسوب می گردد، اما در نهایت با انجام این کار این گارانتی برای شما وجود دارد که تا مدت ها می توانید از این گونه وسایل استفاده نمایید.

استفاده از مبلمان های به روز

زمانی که به مبلمان های سنتی فکر می کنید، مبلمان هایی با ابعاد بزرگ و حکاکی شده در ذهن تداعی می گردد. این امر نشانگر این است که برای طراحی خانه سبک معاصر خود باید فکر استفاده از این مبلمان ها را از سر بیرون کنید. مبلمان های مدرن معمولا ظاهری ساده دارند و نقشی اساسی در ایده های معماری ایفا می نمایند. شما می توانید برای اجرای سبک مینیمالیست از وسایل ساده ای که به درستی انتخاب شده باشند استفاده نمایید و یا فضای خانه را از طریق اضافه کردن کارکترهایی جذاب و تلفیق عناصر قدیمی و جدید آراسته کنید. طراحان داخلی بر این باورند که این راه چاره، بهترین استراتژی برای ایجاد فضایی شخصی می باشد.

استفاده از کارهای هنری مدرن

هیچ چیز بدتر از استفاده از کارهای هنری کسل نماینده نیست. پس شاید زمان آن فرا رسیده است که طراحی قدیمی خانه خود را به تم سبک معاصر تغییر دهید. برای این کار می توانید کارهای هنرمندان معاصر را خریداری نموده و با این کار جذابیت اتاق نشیمن خانه را با هزینه ای مقرون به صرفه چند برابر کنید. علاوه بر این، هیچ اجباری در خرید یک مجموعه کامل از این آثار وجود ندارد و شما می توانید با انتخاب تعداد معدودی از این آثار و بدون صرف هزینه زیاد، تغییری کلی در دکوراسیون خانه خود ایجاد کنید.

به کارگیری عناصر طبیعی

الهام از طبیعت و استفاده از وسایلی مانند سبدهای چوبی و یا چوب های پتینه شده، که روح طبیعت در آن ها جریان دارد، نمونه های ارزشمندی از سبک روستیک هستند که علاقه شما برای دنبال کردن طبیعت بدون نادیده دریافت زیبایی خانه را نشان می دهد. استفاده از عناصر طبیعی می تواند از ایده های تاثیر گذار در آراستن خانه باشد.

از خانه قدیمی خود لذت ببرید

همان طور که در ابتدا گفته شد، همه مواردی که به خانه های قدیمی مربوط می شوند بد و غیر قابل تحمل نیستند. ممکن است شما میزان زیادی زمان و هزینه صرف بازسازی خانه قدیمی خود کنید، اما در این میان یک سری از عوامل هستند که بهتر است ساده و به همان شکل قدیمی خود باقی بمانند، چرا که هزینه تعویض آن ها بیشتر از هزینه ای که کنار گذاشته اید می باشد. امروزه خانه هایی با راه پله های منحصر بفرد، درب های سنگین حکاکی شده و جزئیات مشابه، نایاب شده اند. خانه هایی این چنین، نوعی گارانتی برای صاحبان آن ها محسوب می گردد، چرا که این خانه ها بسیار جلب توجه می نمایند. هم چنین تعداد زیادی از المان های دکوری مربوط به خانه های قدیمی نیز وجود دارند که باید دست نخورده باقی بمانند. حوض های خانه های قدیمی، وان های قدیمی شومینه های سنگی بزرگ و وسایل دیگری که امروزه نمی توان در هیچ جا پیدا کرد، از جمله المان هایی هستند که بهتر است به همان شکل باقی بمانند.

منبع: ساختمانچی
انتشار: 16 آذر 1398 بروزرسانی: 28 شهریور 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 4779

به "بازسازی و تغییر در دکوراسیون خانه های قدیمی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی و تغییر در دکوراسیون خانه های قدیمی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید