بازگشت سوریه به اتحادیه عرب منوط به تصمیم جمعی اعضای اتحادیه است

به گزارش سهندبلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از روسیا الیوم، احمد بن ناصر سفیر جدید قطر در روسیه سخنانی را در مورد مواضع دوحه در قبال بحران سوریه عنوان نمود.

بازگشت سوریه به اتحادیه عرب منوط به تصمیم جمعی اعضای اتحادیه است

بر اساس این گزارش، این مقام قطری در این ارتباط گفت: واقعیت آن است که مواضع قطر و روسیه در قبال بحران سوریه به یکدیگر نزدیک هستند. با روسیه برای سرانجام یافتن اوضاع کنونی سوریه همکاری می کنیم.

سفیر جدید دوحه در مسکو در ادامه سخنان خود یادآور شد: موضع قطر در قبال بحران سوریه کاملاً واضح است. این مسأله را نیز باید بگویم که ما نمی توانیم در اتحادیه عرب به صورت مستقل تصمیم گیری کنیم.

در همین ارتباط، این مقام قطری ادامه داد: از آنجایی که نظر مستقلانه کشورها در اتحادیه عرب فاقد ارزش است، بنابراین هرگونه تصمیم درخصوص بازگشت دمشق به این اتحادیه منوط به تصمیم جمعی اعضای آن است.

این درحالی است که چندی پیش امارات به جمع حامیان بازگشت سوریه به اتحادیه عرب پیوسته بود. به همین دلیل، عبدالله بن زاید آل نهیان وزیر خارجه امارات که در یک کنفرانس مطبوعاتی با سرگئی لاوروف همتای روس خود شرکت نموده بود، بازگشت سوریه به اتحادیه عرب را مهم دانست و گفت: باید زمینه هایی وجود داشته باشد تا درهای همکاری مشترک با سوریه باز شوند.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

pariha.com: پریها: مجله اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 13823

به "بازگشت سوریه به اتحادیه عرب منوط به تصمیم جمعی اعضای اتحادیه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازگشت سوریه به اتحادیه عرب منوط به تصمیم جمعی اعضای اتحادیه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید