برف و شیروانی داغ رونمایی شد، سینماگری که اشعار خصوصی اش را منتشر کرد

به گزارش سهندبلاگ، به گزارش خبرنگاران، چهارشنبه 21 آبان ماه کتاب برف و شیروانی داغ نوشته محمد هادی کریمی با حضور این کارگردان در غرفه خبرنگاران در بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها رونمایی شد.

برف و شیروانی داغ رونمایی شد، سینماگری که اشعار خصوصی اش را منتشر کرد

وی در ابتدای این مراسم با اشاره به اینکه در ماه اول انتشار این کتاب با استقبال خوبی از سوی مخاطبان روبرو شده است، گفت: خوشبختانه کتاب در ماه دوم به چاپ دوم رسید که اتفاق خوبی است.

این نویسنده و کارگردان با اشاره به اینکه اشعاری که در این کتاب می خوانیم شخصی ترین بخش نوشته های وی است، بیان نمود: زمانی که یک سناریو خیلی شخصی را می نویسم آن را برای کار انتخاب نمی کنم و درباره این اشعار نیز دوست نداشتم آنها را در معرض خوانش عمومی قرار دهم و اشعار این کتاب زمانی که نوشته می شدند به داخل کمد می رفتند.

کارگردان فیلم بشارت به یک شهروند هزاره سوم بیان نمود: همانطور که یادتان هست در فیلم برف روی شیروانی داغ داستان زندگی شاعری را روایت کردم و داستان اقتضا می کرد از شعر در فیلم استفاده کنم. فضای داستان به گونه ای بود که مجبور شدیم شعرهایی را انتخاب کنیم که در کنار ادا کردن حق مطلب، به گوش مخاطب آشنا نباشد تا بعضی از شاعران را برای جامعه تداعی نکند.

کریمی با اشاره به اینکه همین امر باعث شد از شعرهای خودش برای این فیلم استفاده کند، بیان نمود: زمانی که نسخه اولیه فیلم را به جشنواره فجر ارائه کردم نام خود را به نام شاعر در فیلم نیاوردم اما بعد فیلم دچار مشکلاتی شد و داستان و شعرهای فیلم را نزدیک به شاعری دانستند که مورد تایید نبود به همین دلیل مجبور شدم اعلام کنم شعرها برای من است و از شعرهای هیچ شاعر دیگری استفاده نکرده ام و اینگونه شده که آنها هم از من خواستند حتما نام خود را به عنوان شاعر در تیتراژ فیلم بیاورم.

وی در انتها گفت: خوشبختانه بعد از نمایش فیلم اشعار به کار برده شده مورد استقبال مردم نهاده شد و همین مساله سبب شد تا کتاب شعر آن را منتشر کنم و آن نیز مورد توجه نهاده شد.

pariha.com: پریها: مجله اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 6909

به "برف و شیروانی داغ رونمایی شد، سینماگری که اشعار خصوصی اش را منتشر کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برف و شیروانی داغ رونمایی شد، سینماگری که اشعار خصوصی اش را منتشر کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید