بهبود رتبه ایران در شاخص سهولت کسب و کار

به گزارش سهندبلاگ، رتبه ایران در شاخص جهانی سهولت کسب وکار در مقایسه با سال قبل یک رتبه افزایش یافت.

بهبود رتبه ایران در شاخص سهولت کسب و کار

به گزارش خبرنگاران، بانک دنیای سال جاری نیز به رتبه بندی 190 کشور دنیا بر اساس درجه سهولت انجام کسب و کار پرداخت. شاخص انجام کسب وکار بانک دنیای شامل 10 زیرشاخص آغاز کسب و کار، اخذ مجوز ساخت ، دسترسی به برق، ثبت مالکیت، اخذ اعتبارات، حمایت از سهامداران خرد، سهولت پرداخت مالیات، تجارت فرامرزی، سهولت اجرای قراردادها، ورشکستگی و پرداخت بدهی است.

ایران در رتبه بندی سال جاری بالاتر از کشورهایی همچون اکوادور و نیجریه و پایین تر از کشورهایی همچون آرژانتین و برزیل در رتبه 127 قرار گرفته است که این رتبه در مقایسه با رتبه کشورمان در سال گذشته، یک رتبه بهبود یافته است.

برترین کشورها در رتبه بندی سال جاری

نیوزلند پیروز شد سال جاری صدرنشین رتبه بندی کشورهای دنیا باشد. پس از این کشور نیز نام دو کشور آسیایی دیگر سنگاپور و هنگ کنگ به چشم می خورد. دانمارک، کره جنوبی، آمریکا، گرجستان، انگلیس، نروژ و سوئد به ترتیب در رده های بعدی سال جاری ایستاده اند.

بدترین کشورها در رتبه بندی سال جاری

سومالی با ایستادن در رده صد و نودم بدترین کشور از نظر عملکرد در رتبه بندی سال جاری بوده است. اریتره، ونزوئلا، یمن، لیبی، سودان جنوبی، جمهوری آفریقای مرکزی، کنگو، چاد و جزایر تیمور نیز در رده های بعدی انتهایی فهرست قرار گرفته اند.

رتبه دیگر کشورها

به جز رتبه شگفت آور گرجستان و حضور در جمع 10 کشور برتر، بعضی از کشورهای دیگر نیز پیروز شده اند با جهش زیاد نسبت به سال گذشته خود را فراتر از کشورهای توسعه یافته مطرح نمایند. در رتبه بندی سال جاری مالزی در رده دوازدهم بالاتر از استرالیا (چهاردهم)، امارات (شانزدهم) و فنلاند (بیستم) قرار گرفته است. آلمان در رده بیست و دوم و کانادا در رده بیست و سوم ایستاده اند و روسیه با تصاحب صندلی بیست و هشتمی، بالاتر از ژاپن (بیست و نهم)، چین (سی و یکم)، فرانسه (سی و دوم)، ترکیه (سی و سوم) و سوئیس (سی و ششم) ایستاده است.

dorezamin.com: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 4865

به "بهبود رتبه ایران در شاخص سهولت کسب و کار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهبود رتبه ایران در شاخص سهولت کسب و کار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید