بهشتی برای فرار مالیاتی ملکه انگلیس و نخست وزیر کانادا

به گزارش سهندبلاگ، انتشار صدها هزار سند جدید از سرمایه گذاری ثروتمندان دنیا در گریزگاه ها یا بهشت های مالیاتی، نشانگر ارتباط مستقیم یا غیرمستقیم رهبران و سیاستمداران شماری از کشورها با فرارهای بزرگ مالیاتی است.

بهشتی برای فرار مالیاتی ملکه انگلیس و نخست وزیر کانادا

برای دریافت خدمات ویزای مولتی کانادا با مجربترین کارشناسان کشور همراه باشید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از یورونیوز، انتشار صدها هزار سند جدید از سرمایه گذاری ثروتمندان دنیا در گریزگاه ها یا بهشت های اقتصادیاتی، نشانگر ارتباط مستقیم یا غیرمستقیم رهبران و سیاستمداران شماری از کشورها با فرارهای بزرگ اقتصادیاتی است.

الیزابت دوم، ملکه بریتانیا، ویلبر راس، وزیر بازرگانی آمریکا و جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا، از جمله افرادی هستند که کمتر از 24 ساعت پس از انتشار این اسناد، نامشان به عنوان افراد مرتبط با سرمایه گذاری های هنگفت فراساحلی گره خورده است.

اسناد موسوم به پارادایز (بهشت ها) حدود دو سال پس از اسناد پاناما ابتدا در نشریه آلمانی دویچه زایتونگ منتشر شد. این اسناد بار دیگر نشان می دهد که چگونه صاحبان اصلی قدرت و ثروت، به ویژه در کشورهای دموکراتیک غربی با پیروی از اصل سود، سرمایه های خود را به گریزگاه های اقتصادیاتی منتقل و میلیون ها شهروندان را از درآمدهای اقتصادیاتی محروم می نمایند. 96 رسانه از کشورهای مختلف دنیا ماه ها درباره این اسناد و صحت و سقم آن ها تحقیق نموده اند.

به گزارش کنسرسیوم روزنامه نگاران تحقیقی، اسناد پارادایز نشان می دهد که 10 میلیون پوند (معادل 13 میلیون دلار) از سرمایه های شخصی الیزابت دوم، ملکه بریتانیا در بهشت های اقتصادیاتی در جزایز کایمن و برمودا سرمایه گذاری شده است. این فعالیت اقتصادی در سال های 2004 و 2005 از سوی دوک لنکستر، مدیر اموال خصوصی الیزابت دوم صورت گرفته است.

به گزارش روزنامه فرانسوی لوموند - که گروهی ار روزنامه نگاران آن در تیم تحقیق اسناد پارادایز مشارکت داشته اند- ویلبر راس، وزیر بازرگانی دولت دونالد ترامپ، با خرید شرکت ها آهن و فولاد در آستانه ورشکستگی، میلیاردها دلار ثروت اندوخته است.

راس که یکی از قدرتمندترین اعضای کابینه ترامپ به شمار می رود، در زمان ورود به دولت 80 شرکت متعلق به خود را واگذار کرد اما 9 شرکت تحت مدیریتش در گریزگاه های اقتصادیاتی نظیر جزایر کایمن و مارشال را مخفیانه حفظ کرد. یکی از این شرکت ها، نویگیتور هولدینگز است. موسسه ای که بر اساس اسناد جدید در ارتباط تنگاتنگ با شماری از گروه های تجاری روسیه است که مدیران آن ها از جمله پدرخوانده هایی هستند که از زمان الحاق شبه جزیره کریمه اوکراین به روسیه، از سوی دولت آمرکا تحریم شده اند.

جاستین ترودو، نخست وزیر جوان کانادا در زمان به قدرت رسیدن مبارزه با بهشت های اقتصادیاتی را یکی از اولویت های خود معرفی نموده بود. با این حال اسناد پارادایز نشان می دهند که استفان برونفمن، یکی از نزدیک ترین مشاوران وی 60 میلیون دلار در جزایر کایمن سرمایه گذاری نموده است. حمایت های اقتصادی هوفمن از کمپین انتخاباتی جاستین ترودو، در تاریخ حزب لیبرال کانادا، بی سابقه به شمار می رود.

منبع: تسنیم
انتشار: 11 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 3515

به "بهشتی برای فرار مالیاتی ملکه انگلیس و نخست وزیر کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهشتی برای فرار مالیاتی ملکه انگلیس و نخست وزیر کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید