تاثیر چشمگیر داروی نقرس در مقابله با ویروس کرونا

به گزارش سهندبلاگ، دانشمندان دانشگاه جورجیا در مطالعات اخیر خود دریافتند داروی مورد استفاده بر ای درمان نقرس، تاثیر چشمگیری در مقابله با ویروس کرونا دارد.

تاثیر چشمگیر داروی نقرس در مقابله با ویروس کرونا

به گزارش خبرنگار از مدیکال اکسپرس، با افزایش شدید موارد کووید-19 در دنیا، گزینه های کمی برای درمان بیماران مبتلا به سارس-کوو-2 در دسترس است، اما تحقیقات نو دانشگاه جورجیا امیدواری برای یک درمان مناسب را برای مبارزه با این بیماری که بیش از 4 میلیون نفر را در سراسر دنیا قربانی نموده است، ارائه می دهد.

این مطالعه که در Natures Reports منتشر شده است نشان داد که پروبنسید دارای خواص ضد ویروسی وسیعی است که آن را به کاندید اصلی مبارزه با عفونت سارس-کوو-2 بلکه سایر ویروس های شایع و کشنده تنفسی مانند RSV و آنفلوآنزا تبدیل نموده است.

پروبنسید یک داروی مورد تایید FDA است که عمدتا برای درمان نقرس استفاده می گردد و در حال حاضر به طور گسترده در کشورهایی مانند آمریکا در دسترس است. این دارو بیش از 40 سال است که در بازار موجود است و حداقل عوارض جانبی را دارد.

رالف تریپ، نویسنده اصلی این مطالعه و محقق برجسته واکسن و درمان GRA در دانشکده دامپزشکی UGA می گوید: واقعا هیچ چیزی برای مبارزه ایمن با این ویروس ها وجود ندارد. این ضد ویروس برای همه ویروس های تنفسی RNA که ما آزمایش نموده ایم، از جمله سارس-کوو-2، کار می نماید. RSV، کرونا و آنفلوآنزا در یک فصل منتشر می شوند. در خاتمه می توانید با استفاده از این داروی خوراکی به طور بالقوه عفونت و بیماری را کاهش دهید.

جلوگیری از تکثیر ویروس

ویروس ها با تجمع سلول های خود شخص در تکثیر و فراوری بیشتر ویروس عمل می نمایند. پروبنسید این فرآیند تکثیر را مسدود نموده و از آلوده شدن ویروس به سلول های فرد جلوگیری می نماید.

در توسعه بالینی در شرکت دارویی TrippBio، تریپ نشان داد که این دارو به اسم پیشگیری نماینده قبل از قرار گرفتن در معرض ویروس و به اسم یک درمان پس از قرار گرفتن در معرض در مدل های حیوانی در برابر سارس-کوو-2 و آنفلوآنزا عمل می نماید. این دارو بعلاوه در مبارزه با RSV در شرایط آزمایشگاهی موثر بوده و مطالعات در حال اجرا است.

اگرچه این دارو در درجه اول پس از مثبت شدن ویروس در فرد مورد استفاده قرار می گیرد، اما یافته های پیشگیرانه به این معنی است که افرادی که در معرض تماس قرار دارند هم می توانند به طور بالقوه از این دارو برای جلوگیری از بیماری استفاده نمایند.

گزینه های درمانی کووید-19 محدود است

درمان های فعلی برای بیماران مبتلا به بیماری شدید کووید-19، رمدیسیویر و آنتی بادی های مونوکلونال، تنها به وسیله IV انجام می گردد؛ و زمانی که یک بیمار مبتلا به کووید به آن ها احتیاج دارد، اغلب دیر است.

تریپ گفت: این درمان ها تا حدی در برابر سارس-کوو-2 موثر بوده اند، اما بسیار گران هستند و دستیابی به آن ها بسیار سخت است. در واقعیت، تنها تعداد انگشت شماری از گزینه ها وجود دارند که می توانند به علت هزینه، محدودیت استفاده از IV و عدم دسترسی به آن ها استفاده شوند. این برای دنیا چندان مفید نیست.

پروبنسید، از سوی دیگر به طور گسترده ای در دسترس است. پزشکان مراقبت های اولیه می توانند قرصی را برای بیماران تجویز نمایند و آن ها می توانند آن را در داروخانه محلی خود تهیه نمایند.

استفاده مجدد از دارو هایی که قبلا تایید شده اند برای مقابله با یک مشکل رایج است. به اسم مثال، رمدیسیویر در ابتدا برای مبارزه با ویروس ابولا در نظر گرفته شده بود، اما هنگامی که در مبارزه با ویروس کرونا کارآیی خود را نشان داد، برای نبرد با کووید-19 کاندید شد.

پروبنسید علاوه بر جلوگیری از بیماری قبل از شروع، ممکن است اثر درمان های دیگر را هم افزایش دهد. پروبنسید در حال حاضر برای افزایش قدرت بعضی از آنتی بیوتیک ها استفاده می گردد، بنابراین ممکن است این دارو در کنار سایر درمان های کووید-19 هم کار کند.

اکنون محققان در حال آنالیز این هستند که چه دوزی از پروبنسید می تواند بیشترین تاثیر را در مبارزه با ویروس ها در افراد داشته باشد. TrippBio قرار است آزمایش های بالینی دارو را در طول سال شروع کند.

تریپ گفت: RSV سارس-کوو-2 و آنفلوآنزا تاثیر زیادی بر سیستم های بهداشتی در سراسر دنیا دارند. پروبنسید یک اثر ضد ویروسی قوی در برابر این ویروس ها دارد و با آسودگی خاطر مورد استفاده قرار می گیرد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 15214

به "تاثیر چشمگیر داروی نقرس در مقابله با ویروس کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاثیر چشمگیر داروی نقرس در مقابله با ویروس کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید