تفاهم نامه راه اندازى خط کشتیرانى مسافرى بین خصب و قشم امضا شد

به گزارش سهندبلاگ، خط کشتیرانی قشم به بندر خصب عمان به منظور افزایش مراودات تجاری و گردشگری میان دو کشور جمهوری اسلامی ایران و عمان به بهره برداری رسید.

تفاهم نامه راه اندازى خط کشتیرانى مسافرى بین خصب و قشم امضا شد

با تور عمان از نگین خاورمیانه دیدن کنید.

به گزارش خبرنگاران از قشم و به نقل از روابط عمومی منطقه آزاد قشم، تفاهم نامه راه اندازی خط کشتیرانى مسافرى بین خصب و قشم با حضور استاندار مسندم عمان و هرمزگان و احمد حبیبی قائم مقام و معاون توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد قشم و مسعود کرباسچی معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری این سازمان امضا شد.

در این مراسم همچنین سفیر ایران در عمان و سعود بن احمد البردانی سفیر عمان در ایران و جمع کثیرى از مقامات لشکرى و کشورى استان مسندم و تجار و شیوخ منطقه نیز حضور داشتند.

کشور عمان و منطقه خصب که شباهت فرهنگی زیادی با استان هرمزگان دارد، نقش مهمی در توسعه صنعت گردشگری منطقه به عهده دارد.

افزایش فعالیت های مالی بین قشم و خصب به منظور توسعه و گسترش فعالیت های تجاری با مؤلفه هایی همچون در اختیار گذاشتن فضاهای تجاری برای طرف مقابل، از برنامه های مالی این تفاهم نامه است.

رایزنی برای راه اندازی خط کشتیرانی قشم به بندر خصب عمان شهریور سال جاری در دیدار یک هیئت مالی تجاری عمانی با حمیدرضا مؤمنی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد شروع شد و دو طرف در مورد اعزام پزشک متخصص از قشم به عمان و همچنین ایجاد منطقه محصور معاملات بازرگانی تأکید کردند.

برگزاری نمایشگاه توانمندی ها، ایجاد بازارچه، تبادل استاد و دانشجو، عقد قراردادهای مشترک در زمینه های میراث فرهنگی، گردشگری و برگزاری تورهای فرهنگی، پزشکی و تفریحی بین قشم و عمان و بالعکس از دیگر موضوعاتی بود که دو طرف بر اجرای آن تأکید داشتند.

سعود بن احمد البردانی سفیر عمان در ایران نیز که با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم دیدار داشت، از شروع تبادلات نفتی، گازی و گردشگری بین قشم و عمان اطلاع داد و گفت: بیش از 80 درصد مراحل اولیه انتقال نفت و گاز از قشم به صحار اجرا شده و این دروازه، بزرگترین معادلات تجاری بین این دو منطقه به شمار می رود.

منبع: تسنیم
انتشار: 12 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 4098

به "تفاهم نامه راه اندازى خط کشتیرانى مسافرى بین خصب و قشم امضا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تفاهم نامه راه اندازى خط کشتیرانى مسافرى بین خصب و قشم امضا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید