تفاهم نامه شهرداری تهران و بنیاد مستضعفان

به گزارش سهندبلاگ، معاون شهرسازی و معماری شهردار تهران جزئیات تفاهم نامه شهرداری و بنیاد مستضعفان را تشریح کرد.

تفاهم نامه شهرداری تهران و بنیاد مستضعفان

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، عبدالرضا گلپایگانی با بیان اینکه بنیاد مستضعفان از جمله نهادهایی است که املاک زیادی در شهر تهران دارد، گفت: یکی از نهادهایی که متقاضی درخواست های پروانه ساخت و سرانجام کار بزرگ مقیاس در شهر تهران است بنیاد مستضعفان است ما از این دست ذی نفعان در شهر تهران ستاد اجرایی فرمان امام ،آستان قدس ،اوقاف و... را داریم ،شهرداری برای حل مسائل این نهادها فرآیندهای ویژه ای را تعریف نموده تا در زمان کوتاهی مسائل زمین و املاک شان را حل و فصل گردد.

گلپایگانی توضیح داد: یکی از موضوعاتی که در این تفاهم نامه مورد آنالیز نهاده شد واگذاری ساختمان بنیاد و زمین های اطراف آن بود که بخشی از آن هم در اراضی عباس آباد واقع شده است، پیشنهاداتی شده که این زمین ها با شهرداری تهاتر گردد . یعنی شهرداری در ازای این زمین ها ساختمان هایی که در داخل شهر دارد را تهاتر کند . این ایده ای است که مطرح شده و احتیاج دارد در مورد آن آنالیز های حقوقی و اقتصادی بیشتری انجام گردد. همچنین در مورد ساختمان جدید پلاسکو نیز موضوعاتی مطرح شد. نقشه های اصلاح شده به شهرداری تهران ارائه شده و در مورد معین عوارض نیز براساس تصمیمی که در کمیسیون معماری و شهرسازی گرفته شد اقدام خواهد شد.

وی در مورد باغ های در اختیار بنیاد نیز شرح داد: تفاهم هایی در مورد در اختیار دریافت بعضی باغات و تبدیل به فضای سبز عمومی صورت گرفته است. به خصوص باغ هایی که جنبه تاریخی دارند که دو مورد آن در مورد بوستان پدر و باغ وثوق الدوله در حال اجرا است. بنیاد به عنوان نهادی که بسته بزرگی از املاک شهر را در اختیار دارد، بسته پیشنهادی را مطرح نموده و شهرداری می تواند در این بخش تسهیل گری کند به ویژه آنکه در بحث بازآفرینی املاک چند ملک بزرگ بنیاد نیز برای ایجاد مسکن ملی مطرح است که باید در کمیسیون ماده 5 در مورد این املاک تصمیم گیری گردد. شهرداری یاری های لازم را در مورد این موارد انجام خواهد داد و بنیاد نیز برای برطرف احتیاجهای شهر ز جمله زمین هایی که برای شبکه معابر ضروری است یا در ایجاد فضای سبز عمومی باغات تعامل لازم را با شهرداری خواهد داشت.

pariha.com: پریها: مجله اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 5963

به "تفاهم نامه شهرداری تهران و بنیاد مستضعفان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تفاهم نامه شهرداری تهران و بنیاد مستضعفان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید