تله کابین لنکاوی ، بالاتر و ترسناک تر از آنچه که گمان می کنید!

به گزارش سهندبلاگ، اگر از آن دسته افرادی هستید که تمایل زیادی به ارتقاع و دیدن مناظر از بالا دارند، به شما توصیه می کنیم که حتما از تله کابین لنکاوی کشور مالزی استفاده نمایید تا هم از آنچه گمان می کنید بالاتر بروید و هم از بالا نظاره گر عبور ابرها از زیر پای خود باشید! این تله کابین با عبور راستا خود به کوه مات سینکانگ که در ادامه به شرح آن خواهیم پرداخت، می رسید و سبب ایجاد یک افق دید کم نظیر برای شما گردشگران عزیز می گردد با ما باشید برای معرفی جاذبه های گردشگری لنکاوی و تفریح در لنکاوی.

تله کابین لنکاوی ، بالاتر و ترسناک تر از آنچه که گمان می کنید!

با تور مالزی از توسعه یافته ترین کشور شرق آسیا دیدن کنید.

آشنایی با تله کابین لنکاوی

تله کابین لنکاوی برای جا به جایی گردشگران سفر نموده به جزیره لنکاوی مالزی مورد بهره برداری قرار می گیرد و قادر است تا آنان را به تمام قسمت های مختلف کوه مات سینکانگ (Mat Cincang) که دومین کوه بلند و مرتفع لنکاوی است، منتقل نماید! ورودی این تله کابین از راستای چشم نواز همراه با باغ هایی انبوه از درختان، آب و هوایی دل انگیز، مغازه هایی برای خریدن سوغاتی و اقلام مورد احتیاج عبور می نماید و در نهایت به روستایی شرقی در شمال غربی جزیره لنکاوی و تقریبا نزدیک به پانتای کوک (Pantai Kok) ختم می شود و دیگر در این نقطه به راحتی می توان پله های برقی برای سوار شدن در ایستگاه اول تله کابین لنکاوی را مشاهده نمود؛ البته گفتنی است که پرداختن مقداری هزینه در طول این راستا کمی اجباری تلقی می شود!

راستا تله کابین لنکاوی

وقتی سوار تله کابین شوید، خواهید دید که در همان لحظات نخست، تله کابین ارتفاع می گیرد و همین امر، ناخودآگاه سبب اندکی تغییر در میزان کاهش دمای محیط پیرامون شما می شود که البته اصلا جای نگرانی نیست و خیلی زود به نوسانات دمایی ایجاد شده در کابین عادت خواهید نمود؛ در طول راستا باد خنکی از قسمت بالایی کابین درست در جایی که تهویه هوا قرار گرفته است به سر و صورت شما می خورد سبب ایجاد یک حس لذت بخش برای شما و همراهانتان می شود و میتوانید جاذبه های گردشگری لنکاوی را زیر پای خود ببینید. پس از طی کردن مسافتی 600 متری به اولین ایستگاه تله کابین می رسید که باید در آن پیاده شوید و چنان چه قصد رفتن به قله کوه مات سینکانگ را دارید، سوار تله کابین های دوم که به همین منظور فعالیت می نمایند، سوار شوید؛ گفتنی است با توجه به ارتفاع مناسب ایستگاه اولیه از سطح زمین که سبب ایجاد دید خارق العاده نسبت به محیط اطراف می شود، می توان در همین ایستگاه نیز اندکی صبر کرد و یا چشمان خود را بسته و بلافاصه سوار تله کابین دوم شوید تا تصویری کهنه نسبت به مناظر اطراف خود را در ذهن نداشته باشید و این مناظر را از قله کوه به نظاره بنشینید! راستا ایستگاه اول به ایستگاه دوم که همان راستا رسیدن به قله کوه می باشد، خیلی طولانی نیست اما شاید با قطعیت هر چه تمام تر در خصوص آن بتوان گفت: زیباترین قسمت تله کابین سواری لنکاوی و تفریح در لنکاوی است! چرا که سرعت آن کم و مناظری که از روی آن ها در حال گذر هستید غیر قابل باور هستند؛ فارغ از همه این ها در آخر ایستگاه دوم که تله کابین سواری مفرح گردشگران به سرانجام می رسد، غرفه هایی برپا شده است که شما می توانید سوغاتی، تنقلات، اسباب بازی و نوشیدنی های مختلفی را در آن ها پیدا کنید.

تعیینات کاری تله کابین لنکاوی

ساعت شروع به کار: 10 صبح تا 8 شب به وقت محلی جزیره لنکاوی

شماره ارتباطی: 6049594225

آدرس: جالان تلاگا توجو تلوک بورا (Jalan Telaga Tujuh Teluk Burau)، لنکاوی (لنکاوی)، کداه 07000 (Kedah 07000)

تفریح در لنکاوی

در اینجا، که باز هم در دل پوشش جنگلی مناسبی قرار دارید می توانید با استفاده از پله های تعیین شده، خود را به سکوی مشاهده برسانید تا یک دید خارق العاده نسبت به افق و جاذبه های گردشگری لنکاوی را داشته باشید! در کنار این همه منظره زیبا و چشم نواز یک پل فولادی معلق نیز قرار گرفته است که سبب اتصال دو کوه مات سینکانگ با کوه مجاور خود می شود. نباید فراموش کنید که این پل یک پل معلق است و احتیاج به شجاعتی خاص دارد، عبور کردن از آن! پس اگر خیلی نسبت به چنین پل های معلقی حس خوبی ندارید از ان چشم پوشی کنید اما به یاد داشته باشید با گذر از این پل معلق، می توانید قسمت های شمالی جزیره و دریای کناری آن را نیز مشاهده کنید و به تجربه بصری غیر قابل توصیفی دست پیدا کنید. حال دیگر وقت بازگشت است؛ اگر می خواهید در ارتفاعات به تاریکی بر نخورید، سعی کنید زمان بندی خوبی از سپری کردن اوقات فراغت خود در کوه مات سینکانگ و ارتفاعات آن داشته باشید! برای بازگشت از بالا تنها کافی است تمام مراحلی را که به طور صعودی در ابتدا طی نموده بودید را حال به صورت نزولی انجام دهید تا به ایستگاه اولیه که در نزدیکی پانتای کوک واقع شده است، برسید.

منبع: همگردی
انتشار: 10 مرداد 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 1975

به "تله کابین لنکاوی ، بالاتر و ترسناک تر از آنچه که گمان می کنید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تله کابین لنکاوی ، بالاتر و ترسناک تر از آنچه که گمان می کنید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید