فراوری بسیاری از داروهای بیماران پیوندی در ایران، کیفیت داروی پیوند ایرانی مشابه خارجی است

به گزارش سهندبلاگ، رئیس مسئول گروه پیوند و فراهم آوری اعضای وزارت بهداشت گفت: در ایران تنها 11مرکز پیوند کبد و 30 مرکز نیز پیوند کلیه فقط در مراکز دانشگاهی علوم پزشکی انجام می گردد.

فراوری بسیاری از داروهای بیماران پیوندی در ایران، کیفیت داروی پیوند ایرانی مشابه خارجی است

ساناز دهقانی گفت: در حال حاضر بسیاری از داروهای پیوند عضو فراوری داخل هستند و مسئله ای از این بابت وجود ندارد. داروهای بیماران پیوندی در کشور مشابه داروهای خارجی و با همان کیفیت فراوری می گردد.

او ادامه داد: از نظر متخصصان اثربخشی داروهای فراوری داخل مشابه داروهای خارجی است لذا هیچ حساسیت و مسئله ای را دارو های داخلی ایجاد نمی نمایند.

به گفته وی در ایران 11مرکز پیوند کبد و 30 مرکز پیوند کلیه داریم ، به طوری که در هر یک از این مراکز یک تیم فوق تخصصی حاضر هستند. بعضی ارگان های بدن مانند قلب این قابلیت را ندارد که در زمان حیات انسان اهدا گردد و این عضو بعد از مرگ مغزی و در مدت زمان خاصی قابلیت اهدا دارد.

دهقانی گفت: در کم تر از 10 درصد افراد زنده پیوند کبد انجام می گردد. برای اهدا نماینده و گیرنده کبد و حتی کلیه مشکل خاصی ایجاد نمی گردد. در حال حاضر در افراد بالای چهل سال پیوند کلیه انجام نمی گردد مگر اینکه این اهدای عضو از والدین به فرزند باشد.

خبرنگاران علمی پزشکی بهداشت و درمان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 7 مهر 1401 بروزرسانی: 7 مهر 1401 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 18112

به "فراوری بسیاری از داروهای بیماران پیوندی در ایران، کیفیت داروی پیوند ایرانی مشابه خارجی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری بسیاری از داروهای بیماران پیوندی در ایران، کیفیت داروی پیوند ایرانی مشابه خارجی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید