تولید شبیه ساز پرتوهای کیهانی توسط ناسا برای بررسی تشعشعات فضایی

به گزارش سهندبلاگ، نحوه تاثیرگذاری تشعشعات فضایی بر بدن انسان یکی از سوالاتی است که محققان برای آن پاسخ دقیقی ندارند، از همین رو قرار است از یک ابزار قدرتمند جدید برای بررسی این موضوع استفاده شود.

تولید شبیه ساز پرتوهای کیهانی توسط ناسا برای بررسی تشعشعات فضایی

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از نیواطلس، ناسا یک دستگاه شبیه ساز اشعه های کیهانی ابداع کرده تا از آن برای مطالعه در مورد تاثیر تشعشعات کیهانی بر انسان ها و حیوانات استفاده شود.

تولید این دستگاه گامی مهم برای درک اثرات جسمانی و روانی تشعشعات کیهانی بر انسان ها و جانوران است. پیش از این مشخص شده بود که تشعشعات یادشده در زمان حضور فضانوردان در خارج از جو کره زمین به دی ان ای آنها آسیب می زند. پژوهشگران همچنین هشدار داده بودند که این تشعشعات می توانند موجب ابتلای فضانوردان به برخی انواع سرطان و به خصوص سرطان خون شوند.

با این حال هنوز جزئیات و نحوه این تاثیرگذاری ها مشخص نیست ومحققان امیدوارند با مطالعه بیشتر در این زمینه بتوانند برای مقابله با مسائل یادشده راه حل های مناسبی نیز پیدا کنند. بخش عمده این تشعشعات مربوط به منظومه شمسی هستند، اما برخی از آنها هم از دیگر سیارات و ستاره های کهکشان راه شیری به اطراف زمین می رسند.

ذرات یادشده مملو از پروتون، یون های هلیوم و دیگر یون های پرانرژی هستند و معمولا با سرعتی نزدیک به سرعت نور حرکت می کنند و محققان به شدت برای افزایش دانش و اطلاعات خود در مورد آنها در تلاش هستند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 5 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 8858

به "تولید شبیه ساز پرتوهای کیهانی توسط ناسا برای بررسی تشعشعات فضایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تولید شبیه ساز پرتوهای کیهانی توسط ناسا برای بررسی تشعشعات فضایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید