تور یونان: جاذبه های گردشگری و توریستی سانتورینی را کامل بشناسید

به گزارش سهندبلاگ، غروب های باورنکردنی، ساختمان های سفید مرواریدی رنگ، کلیساهای گنبدی آبی و آسیاب های بادی زیبا، سانتورینی را به مقصدی محبوب تبدیل نموده است. این بهشت یونانی زوج های جوان زیادی را از سراسر دنیا به خود جذب می نماید. زوج ها و گردشگرانی که مشتاق تماشا غروب مشهور اویا، شنا در چشمه های آب گرم، چشیدن طعم غذاهای آن و لذت بردن از تفریحگاه های مجلل هستند. چه از راستا هوایی و با هواپیما سانتورینی به جزیره برسید و چه از کشتی بهره ببرید؛ نمی توانید منظره چشمگیر کالدرا غوطه ور (دهانه آتشفشانی) را که از شهرک های عجیب وغریب در بالای صخره های لایه گدازه دیده می گردد، از دست بدهید.

تور یونان: جاذبه های گردشگری و توریستی سانتورینی را کامل بشناسید

سفر با تور یونان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

شهرک های سفیدرنگ Firá و Oia مجذوب نماینده ترین مقصد های جزیره هستند. بین این دو شهر، روستاهای کوچک به صخره ها چسبیده اند و محیطی آرام و راحتی برای تعطیلات و لذت بردن از فضای بی نظیر این منطقه ارائه می دهند. جزیره Ths بعلاوه محل سایت های باستانی و موزه هایی است که ارزش کاوش را دارند. صبر کنید، این همه ماجرا نیست! جاذبه های گردشگری و توریستی سانتورینی بسیار بیشتر از چیزهایی است که از آنها صحبت کردیم. همراه ما در این مطلب بمانید تا درباره جاذبه های محبوب گردشگری سفر به جزیره سانتورینی با شما صحبت کنیم:

1. فیرا (Firá)

مرکز سانتورینی، فیرا (یا تورا) شامل خانه ها و تراس های مکعبی سفیدرنگ، خطوط پیچ درپیچ، مربع های کوچک و کلیساهای گنبدی آبی رنگی است که روی صخره هایی که 300 متر بالاتر از کالدره هستند، قرار گرفته اند. برای رسیدن به فیرا می توانید از سمت بندر کوچک اسکالا پیاده روی کنید یا با تله کابین یا با قاطرهای محلی که برای اجاره و سوارشدن در منطقه وجود دارند، بهره ببرید. بعلاوه می توانید از شهرهای مجاور و به وسیله راستا تماشای پیاده روی Fira به Oia که در امتداد صخره کالدره است به این منطقه برسید.

کشتی های تجاری در بندر آتینیوس که به وسیله جاده به فیرا متصل می گردد، پهلو می گیرند و کشتی های تفریحی در کالدرا لنگر انداخته اند و مسافران را از اسکالا به فیرا منتقل می نمایند. مردم فیرا عمدتاً به وسیله گردشگری زندگی می نماید و بسیاری از ساختمان های آن در حال حاضر به اسم هتل های کوچک، آپارتمان ها، رستوران ها، کافه ها، سوغات فروشی ها و مغازه های جواهرسازی مورداستفاده قرار گرفته اند.

2. اویا (Oia)

اویا به خاطر غروب های حیرت انگیزش که گردشگران را از سراسر دنیا به خود جذب می نماید، مشهور است. در قسمت شمالی سانتورینی، در 12 کیلومتری ساحل شهر فیرا قرار گرفته است. اویا یک روستای بی نقص از خانه های سفیدرنگ است که تعدادی از آنها به هتل بوتیک کوچک شیک با استخرهای زیادی تبدیل شده اند و مشرف به کالدره هستند. مانند مردم Firá ، به وسیله گردشگری زندگی می نمایند، اما مشتریان بیشتری را به خود جذب می نماید و گردشگران زیادی برای تماشا این قسمت از سانتورینی به آن می آیند.

می توانید با اتوبوس KTEL محلی یا با پیاده روی در امتداد صخره های بلند بالای کالدره (سه ساعت از فیرا فاصله دارد) به منطقه اویا دسترسی داشته باشید.

3. کالدره

این انفجار بزرگ ناشی از انفجار آتشفشانی است که جزیره را در حدود 3600 سال پیش منفجر کرد. دریا و منطقه ها اطراف پر است از نشانه های آتشفشانی که قرن ها پیش این منطقه را به شدت تحت تأثیر قرار داده اند. میزان دهانه آتشفشان 12 کیلومتر در هفت کیلومتر است. در مرکز منطقه ای که آتش فشان اتفاق افتاده است جزیره کایمنی قرار گرفته است و به خاطر چشمه های آب گرم، این جزیره بسیار معروف است. سفر یک روزه به چشمه های آب گرم این جزیره و صرف ناهار در Thirassia جزء فعالیت های پرطرف داری است که گردشگران در این منطقه از آن استقبال می نمایند.

4. سایت باستان شناسی Akrotíri

در نزدیکی روستای آکروتوری مدرن و در 12 کیلومتری جنوب غربی فیرا، محل سکونت باستانی مینوسی آکروتی در پی انفجار آتشفشانی قرن 16 قبل از میلاد که باعث ایجاد کالدرا شد، زیر گدازه ها مدفون شد. در سایت باستان شناسی آکروتیری، بازتماشامایندگان می توانند در راستاهایی که در میان آوارهای شهر وجود دارد، قدم بزنند تا بقایای بناهای خشتی این شهر روبه رشد را مشاهده نمایند. آن قدر خوب حفظ شده است که اغلب با پمپئی مقایسه می گردد. این سایت دارای بقایای ساختمان های چند سطحی، سفالگری و سیستم های زهکشی است و ثابت می نماید که سانتورینی، قبل از فوران جزیره ای شکوفا و مرفه بوده و احتمالاً از راه کشتیرانی و تجارت زندگی می نموده است.

ارتباطات سانتورینی با آفریقای شمالی را می توان از نقاشی های دیواری برجسته (بیشتر آنها در حال حاضر در موزه ملی باستان شناسی آتن قرار دارند) که خانه های آن را تزئین نموده، استنباط کرد. سایت ویرانه های آکروتییری در سال 2012 و پس از چندین سال بسته شدن برای عموم بازگشایی شد.

5. ساحل سرخ

در نزدیکی سایت Akrotiri ، ساحل سرخ معروف را در زیر یک دیوار صخره ای قرمز تماشای خواهید دید. این ساحل در امتداد راستای از شهر آکروتیری قابل دسترسی است. بعلاوه می توانید از Fira با اتوبوس به این ساحل بروید یا در نزدیکی آن رانندگی و پارک کنید.

این ساحل با قایق از بنادر آکروتییری، کاماری و پریسا قابل دسترسی است. ساحل کوچک سرخ در طول تابستان شلوغ می گردد، بنابراین مطمئن شوید که زودتر به آنجا می روید تا موقعیت های خوب و منظره مناسب را برای تماشای منظره ها متضاد سنگ های قرمز در مقابل آب آکوامارین داشته باشید. بعلاوه توجه داشته باشید که ساحل مستعد رانش زمین است و بهتر است هنگام بازدید، بیشتر احتیاط کنید.

6. تیرا باستان

ویرانه های معابد هلنیستی و پایه های بناهای رومی و اولیه بیزانس در تیرا باستان، واقع در ساحل جنوب شرقی سانتورینی را ببینید. قدمت تیرا به قرن نهم قبل از میلاد می رسد. در میان ویرانه ها، مکان های مذهبی، تئاتر، سالن بدنسازی برای کارآموزان نظامی و ساختمان های اداری قدیمی را خواهید یافت. یافته های این سایت در موزه باستان شناسی Firá هم به نمایش گذاشته شده است.

7. موزه باستان شناسی، Firá

این موزه کوچک باستانی در نزدیکی ایستگاه تله کابین در فیرا واقع شده است و یافته هایی از تیرا باستان را نشان می دهد. آثاری از دوره های دوریان، هلنیستی، رومی و بیزانس را در این منطقه می توان پیدا کرد. کتیبه های مربوط به دوران باستان تا دوره روم، مجسمه های سفالی حیوانات و سفال های سرامیکی زیبا، از جمله یافته های به نمایش گذاشته شده در این موزه است.

8. موزه ماقبل تاریخ تیرا

موزه ماقبل تاریخ تیرا یافته هایی را از محوطه باستانی آکروتییری در یک ساختمان مدرن سفیدرنگ که در نزدیکی کلیسای میتروپولیس 1950 در فیرا واقع شده است، به نمایش می گذارد. یکی از جاذبه های برتر گردشگری این موزه نقاشی دیواری Blue Monkeys است. دیگر آثار هنری باستانی به نمایش درآمده عبارت اند از: مجسمه های مرمر، سرامیک نقاشی شده، ابزار و سلاح و … .

9. پیرگوس

پیرگوس قبل از فیرا مرکز سانتورینی در سال 1800 بود. روستای کوچک پیرگوس درست در وسط سانتورینی واقع شده است. این روستا از کلبه های سفیدپوش سیکلادیک در اطراف خرابه های یک قلعه قرون وسطایی در بالای تپه ساخته شده است. پیرگوس که قبلاً یک شهر خواب آلود و فراموش شده بود، از سال 2004 با افتتاح چندین رستوران کوچک و شیک و هتل بوتیک آغاز به ارائه خدمات گردشگری درجه یک کرد.

10.پروفیتس ایلیاس

از طرف پیرگوس، راهی به سمت قله کوه پروفاتیس ایلیاس (584 متر)، بلندترین نقطه سانتورینی، می رسد که چشم میزانای بی نظیری از جزیره و دریا را دارد. صومعه پروفیتس ایلیاس در این منطقه، محرابی متعلق به قرن 18 دارد که بازدید از آن برای عموم آزاد است. در داخل کلیسا می توانید نقاشی ها و شمایل نگاره ای را ببینید. بعلاوه از موزه ای که آثار متعلق به میتر و کروزیر پدرسالار گرگوری پنجم را نشان می دهد (که در قسطنطنیه به وسیله ترکان در سال 1821 به دار آویخته شد) هم تماشا کنید.

11.ساحل پریسا

معروف ترین و محبوب ترین ساحل سانتورینی در ساحل جنوب شرقی، بین روستاهای پریسا و پریولوس واقع شده است. این منطقه به طول شش کیلومتر از ماسه های آتشفشانی سیاه پوشیده شده و جنگلی از درختان تماریسک و تعدادی از کافه های غذاهای در این منطقه وجود دارد. علاوه بر امکانات تفریحی و ورزشی آبی، امکان اجاره کردن تخت و چتر برای لذت بردن از آفتاب هم وجود دارد. این شهر تقریباً 12 کیلومتر با Firá فاصله دارد.

12.خلیج عمودی

در بخشی از صخره هایی که به سمت شهر اویا پیش می فرایند، بندر خلیج عمودی در کنار آب های فیروزه ای درخشان می درخشد. از 200 پله ای که از Oia پایین می آیید، پایین بیایید و تا به محیطی تماشای به نام Ammoudi برسید. یکی دیگر از فعالیت های محبوب این منطقه غواصی در بخش دریایی نزدیک به صخره ها است. اگر می خواهید تجربه آرام تر اما همچنان هیجان انگیزی داشته باشید. یک قایق بادبانی اجاره کنید تا شما را برای شنا در چشمه های آب گرم به آتشفشان برساند.

محل های اقامت در سانتورینی

اگر برای تماشای های حیرت انگیز منطقه مثل تصویری از کالدره و دریای اژه به سانتورینی می آیید، برترین مکان ها برای اقامت در شهرهای Oia یا Firá است. این شهرها در امتداد بالاترین قسمت صخره و در بالای آب قرار گرفته اند. محل های اقامتی آن چشم میزانای شگفت انگیز، تراس های درخشان سفید تپه ای و خیابان های باریک عجیب قابل توجه دارند. بعضی از محبوب ترین محل های اقامتی موارد زیر است:

  • هتل های مجلل Filotera Suites یک هتل لوکس در Oia با موقعیت تماشای در کنار صخره و چشم میزانای باورنکردنی است. یک استخر بزرگ و تراس های دوست داشتنی در لبه کالدرا منظرهی به سمت آب های آبی دریا و تلألؤ بی نظیر آن دارند و اتاق ها سوئیت هایی به سبک غار هستند.
  • هتل Pezoules هم هتلی با ویژگی های مشابه و کمی فضای سنتی تر و قدیمی تر است که می توانید در همین منطقه برای سکونت و اقامت انتخاب کنید.
  • Anemomilos Hotel Apartments در Oia قرار گرفته است. این هتل 15 دقیقه پیاده روی از مغازه ها و رستوران ها دارد اما از امکانات آن ایستگاه اتوبوس، استخر، منظره دریا و صبحانه رایگان است. این هتل دارای اتاق ها و آپارتمان های ساده اما تمیز، محوطه ای مرتب و خدمات خوب است.

آخرین نکات در سفر به سانتورینی

یک برنامه منظم و سازمان یافته راهی عالی برای تماشا همه نقاط تماشا جزیره است. در صورت احتیاج از راهنمای مجرب که اطلاعات کافی درباره جزیره دارد بهره ببرید. منظره ها اطراف و بخش های شهری و طبیعی سانتورینی را ببیند، روستاهای زیبا و تماشای آن را از دست ندهید و به هیچ وجه از تماشا غروب ها و طلوع های حیرت انگیز این جزیره غافل نشوید. سانتورینی یکی از سفرهایی است که تا همواره مثل یک خاطره خوش در فکر و یاد شما باقی خواهد ماند.

منبع: مجله سفر
انتشار: 25 مهر 1400 بروزرسانی: 25 مهر 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 15642

به "تور یونان: جاذبه های گردشگری و توریستی سانتورینی را کامل بشناسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور یونان: جاذبه های گردشگری و توریستی سانتورینی را کامل بشناسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید