جزیره هندورابی ، رویای سفیدپوش خلیج فارس

به گزارش سهندبلاگ، جزیره هندورابی می تواند همان مقصد بکر را برای شما تداعی کند. جزیره ای که با سفر به آن طعم زندگی رابینسون کروزوئه در جزیره ناشناخته اش را می چشید و لذت کشف آن را تجربه خواهید کرد. در این مطلب خبرنگاران ، اطلاعات کاملی از این جزیره سحرآمیز در اختیار شما قرار می دهیم.

جزیره هندورابی ، رویای سفیدپوش خلیج فارس

جزیره هندورابی کجاست؟

جزیره هندورابی بکرترین جزیره خلیج فارس است.

هندورابی نامی است که اگرچه از سال های ابتدای تحصیل نام آن را در جغرافیا خوانده ایم، اما اطلاعات کمی از آن داریم. این جزیره به تنهایی می تواند زیبایی های منحصر به فرد خلیج فارس را به ما نشان دهد. مساحت آن اگرچه به وسعت جزیره قشم و حتی جزیره کیش نیست. اما وسعت زیبایی آن را نمی توان کم تر از دیدنی های دیگر ایران دانست. ساحل بکر و تنوع زیستی منطقه هندورابی را به سرزمین بی نقص ناشناخته ها تبدیل کرده است.

دورتادور جزیره کوچک و زیبای هندورابی را می توان در زمانی کمتر از 20 دقیقه طی کرد. مساحت این منطقه در حدود 22 کیلومتر است و در حد فاصل جزیره های کیش و لاوان واقع شده است.

پرسه در ماسه زار سفید هندورابی

چگونه از کیش به هندورابی برویم؟

هرروزه از جزیره کیش به مقصد هندورابی بلیط کشتی در ساعت های مختلف به فروش می رسد. می توانید از این راستا به جزیره بکر ایران برسید.

علاوه بر آن در بندر چیرویه بندرلنگه کشتی هایی وجود دارند که شما را به جزیره می رسانند. این راستا حدود 20 دقیقه طول می کشد. راستاهای دیگر دسترسی به این جزیره بندر لنگه و لاوان هستند.

فرودگاه هندورابی نیز حدود یک سال پیش در جزیره افتتاح شد که البته هنوز پروازهای انگشت شماری در آن فرود می آیند. فاصله خط هوایی کیش به هندورابی حدود 12 دقیقه است.

هندورابی، جایی برای زندگی

مسجد جامع هندورابی

تا سال های گذشته این جزیره تقریبا خالی از سکنه بود. کمتر از صد نفر در آخرین سرشماری جزیره در آن به صورت دائم و در خانه هایی از جنس سنگ و گچ و گل زندگی می کردند. اما در چند سال گذشته توجه دنیاگردان به این نقطه بکر نقشه ایران معطوف شد. حالا دیگر رفت و آمد به هندورابی بسیار بیشتر از گذشته شده است و یکی از جاذبه های دنیاگردی مهم ایران به شمار می آیند.

رفت و آمدهای منطقه و بیشتر شدن ساکنان دائمی آن باعث شد تا در سال های اخیر مدرسه، درمانگاه و پاسگاه پلیس نیز برای این منطقه ساخته شود.

گشت و گذار در ماسه های جزیره ناشناخته

انواع صدف را می توانید در ساحل هندورابی پیدا کنید.

هرچند امکانات رفاهی زیادی برای دنیاگردان در جزیره هندورابی وجود ندارد، اما زیبایی افسونگر آن، دنیاگردان زیادی را به ویژه در فصل های سرد به منطقه جذب می کند. اگر اهل تفریح های خاص هستید و روحیه ای کاوشگر و سخت پسند دارید از تفریحات جزیره هندورابی نخواهید گذشت.

لذت ماهیگیری در آکواریوم طبیعی ایران

مرجان ها و ماهی های رنگی در اعماق خلیج فارس

تصور کنید دورتا دور محل اقامت شما را دریای خروشان با ماهی های رنگی فراگرفته است. اگر ماهیگیری هنر شماست و در آن حرفه ای هستید، حتما لوازم ماهی گیری خود را به همراه داشته باشید. اگرچه ارتفاع جزیره نسبت به سطح دریا بالا نیست، اما در بعضی از سواحل مرتفع تر جزیره، سکوهایی ساخته شده که دنیاگردان می توانند از بالای آن به طور تفریحی ماهیگیری کنند. این منطقه ها را می توانید در سواحل شرقی و جنوبی جزیره پیدا کنید.

کلوپ تفریحات آبی ، هیجان در سکوت جزیره

در هر نقطه از دنیا هم که باشیم هیجان عضو جدانشدنی سفر برای ماست. جزیره هندورابی با همه سکوتش از این قاعده مستثنی نیست. این جزیره هم مانند ساحل های دیگر کشور راهی برای جذب دنیاگرد ایجاد کرده و کلوپی را ترتیب داده اند تا زمینه تفریح را برای دنیاگردان فراهم کند. این کلوپ شامل تفریحات آبی مانند قایق سواری دور جزیره، جت اسکی و بنانا است.

پیشنهاد ما به شما این است که از غواصی ساده نگذرید. در عمق خلیج فارس می توانید رنگارنگ ترین اکوسیستم دریایی را مشاهده کنید و با آن ها عکس یادگاری بگیرید. موتور سواری در ساحل و چادرهای استراحتی از دیگر امکانات این مجموعه است.

دیدار با تاریخ در قلب خلیج فارس

هندورابی با وجود اینکه جزیره ای تقریبا متروک به شمار می آمد اما می توان آن را در بخش هایی از تاریخ دید. در زمان تصرف جنوب کشور به وسیله پرتغالی ها، این جزیره پایگاهی لشگری و بازرگانی بود. به همین سبب بسیاری از آثار تاریخی امروزی ،یادگار حمله پرتغالی های به منطقه است. از جمله این بناها دژهای نظامی است که سربازارن در آن قرار می گرفتند و امروزه تنها دیواره هایی ناموزون از آن به جای مانده است.

در اطراف جزیره هم خرابه های روستای الدورات دیده می شود. در این منطقه چند آب انبار قدیمی وجود دارد که می توانید از آن ها دیدن کنید.

پیاده روی در بکرترین نقطه ایران

جانوران منحصر به فرد جزیره

جزیره هندورابی آنقدر برای شما مجذوب کنندهیت خواهد داشت که تصور خود پیش از دیدن آن را فراموش می کنید. اگر از تفریحات دیگر فارغ شدید کمی خلوت کنید و به پیاده روی روی ماسه های داغ ساحل بپردازید. دیدنی مرجان ها و جانورانی مانند لاک پشت که به سوی دریا می فرایند می تواند مانند فیلمی مجذوب کننده شما را غرق در زیبایی خود کند.

پیشنهاد می کنیم دیدن غروب جزیره هندورابی را از ورای آب های خلیج فارس از دست ندهید.

بهترین زمان سفر به جزیره هندورابی

غروب جزیره را از دست ندهید.

سفر به جنوب کشور معمولا در فصل های سرد سال طرفداران بسیاری دارد. هندورابی به دلیل سطح کاملا هموار و وجود مساحت کم نخلستان در فصل های گرم سرزمین مناسبی برای سفر نیست. پس برنامه سفر خود را از اوایل پاییز تا اردیبهشت قرار دهید تا بتوانید با راحتی بیشتری در جزیره رفت و آمد کنید.

جالب است بدانید از نیمه اسفند تا اوایل خرداد فصل تخم گذاری لاک پشت ها است و هندورابی در این زمان دنیاگرد پذیرترین زمان خود را در طول سال تجربه می کند.

محل اقامت در هندورابی کجاست؟

محل سکونت مسافران جزیره هندورابی

همانطور که گفتیم تا حدود 6 سال گذشته پتانسیل های این منطقه برای دنیاگردی جدی طلقی نمی شد. اما با درخواست تورهای دنیاگردی و دنیاگردان شخصی محل هایی را برای اقامت مسافران در نظر گرفتند. هتل های چادری هندورابی امکانات زیادی ندارند. تنها می توان آن ها را سرپناهی برای استراحت دانست.

همچنین می توانید در فضای ساحل چادر بزنید. اما سعی کنید برای این کار راستاهای متروک و دوردست را انتخاب نکنید و لوازم روشنایی به همراه داشته باشید.

نکاتی که بهتر است بدانید

ساحل جزیره بکر ایران

هندورابی مانند دیگر شهرهای ایران خالی از هرگونه فروشگاه بزرگ و مجهز است. تنها یک سوپرمارکت در این جزیره می تواند جوابگوی نیاز دنیاگردان باشد که البته حتما حدس می زنید که قدرت انتخاب شما در این فروشگاه چندان زیاد نیست. پس بهتر است لوازم مورد نیاز خود را از قبل خریداری کنید. آب معدنی نیز از واجبات خریدهای پیش از سفر شماست.

ماسه های سفید از نمونه منحصر به فرد ساحل ها در دنیاست.

جزیره دارای یک رستوران و غذاهایی که در آن سرو می شود ماهی، میگو ، چلوکباب و چلو جوجه است. به دلیل محدودیت جا بهتر است قبل از تفریح، غذای خود را برای ساعت مقرر سفارش دهید. اگر قصد دارید خودتان پخت و پز کنید باید لوازم مورد نیاز آشپزی به همراه داشته باشید.

این منطقه خطوط همراه اول و ایرانسل را پشتیبانی می کند. اما خبری از اینترنت در آن نیست.

بخش های مرتفع تر جزیره

سفر به این جزیره کوچک خلیج فارس می تواند هیجان انگیز و پر از کشف و جست وجو باشد. اگر مسافر این سرزمین پر رمز و راز بوده اید تجربه خود را با ما به اشتراک بگذارید. خبرنگاران پذیرای خاطرات خوب شما از سفر است.

منبع:سـفـرزون

منبع: دیجیاتور
انتشار: 11 مرداد 1401 بروزرسانی: 11 مرداد 1401 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 17724

به "جزیره هندورابی ، رویای سفیدپوش خلیج فارس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزیره هندورابی ، رویای سفیدپوش خلیج فارس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید