حدود 50درصد ارتفاع آب در آق قلا کاهش یافت

به گزارش سهندبلاگ، وزیر کشور گفت: با توجه به کاهش ورودی آب به آق قلا و افزایش ظرفیت خروجی آب از این شهر، حدود 50 درصد ارتفاع آب کاهش یافت.

حدود 50درصد ارتفاع آب در آق قلا کاهش یافت

به گزارش خبرنگاران منطقه گلستان، عبدالرضا رحمانی فضلی اظهار کرد: خروجی سد وشمگیر از 300 متر مکعب بر ثانیه امروز به 90 متر مکعب بر ثانیه رسید و به دنبال آن ورودی آب به آق قلا کاهش یافت. از دو روز گذشته با بازگشایی مسیرهای جدید و لایروبی در مصب گرگانرود خروجی آب نیز از آق قلا در حال افزایش است.

وی با اشاره به اینکه مردم در این مناطق کماکان با مشکل روبرو هستند، اعلام کرد: سطح یاری رسانی و اقدامات فنی و مهندسی به شدت افزایش یافته است.

رحمانی فضلی توضیح داد: صبح امروز ستاد مدیریت بحران تشکیل شد و در آن تقسیم کار صورت گرفت. اولویت اول ما خروج آب از منطقه آق قلا است که این کار به نیروهای نظامی با مسئولیت سپاه واگذار شده است. بحث تجهیزات و ماشین آلات به وزارت راه و یاری رسانی های غذایی و چادر به هلال احمر واگذار شد و شورای تامین نیز موظف شد که امنیت مناطق سیل زده را با جدیت پیگیری کند.

وی گفت: در این جلسه مقرر شد در فضای مجازی به شبکه ها و سایت هایی که هم در استان و هم در سراسر کشور اقدام به پخش اطلاعات نادرست و غلط می نمایند که بعضاً شاید مغرضانه هم باشد، تذکرات لازم داده گردد. اطلاع رسانی هم بر عهده صدا و سیما گذاشته شد.

وزیر کشور گفت: امکانات لازم برای عشایر نیز به سرعت در حال تامین است.

تخلیه 90 درصد آبگرفتی های منازل گنبد کاووس

رحمانی فضلی در ادامه اعلام کرد: بعضی از منازل مسکونی در گنبد کاووس بین نیم متر تا یک متر آب گرفتگی داشته که در حال حاضر بیش از 90 درصد منازل از آب تخلیه شده و مردم در حال تدارک بازگشت به خانه هایشان هستند.

وی اضافه کرد: کمیته ای تشکیل شده تا تمامی خسارات در حوزه های مختلف اعم از کشاورزی، دامداری، صنعت، مغازه ها، منازل، اسباب و لوازم و غیره را ظرف حداکثر 10 روز ارزیابی نمایند تا در اسرع وقت بتوانیم به مردم یاری کنیم.

رحمانی فضلی یادآور شد: با توجه به بارش هایی که روزهای آینده خواهیم داشت، وزارت نیرو و هواشناسی ارتباط مستقیمی با یکدیگر داشته باشند تا تصمیمات مورد احتیاج اخذ گردد.

وزیر کشور ضمن قدردانی از صبوری و همراهی مردم منطقه توضیح داد: این استان به تجلی از وحدت، انسجام، هماهنگی و همکاری تبدیل شده و همه به دنبال حل مسائل مردم هستند.

pariha.com: پریها: مجله اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 1094

به "حدود 50درصد ارتفاع آب در آق قلا کاهش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حدود 50درصد ارتفاع آب در آق قلا کاهش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید