خبرنگاران استاندار: ایجاد شعبه پژوهشکده صنایع ساختمان در استان یزد لازم است

به گزارش سهندبلاگ، یزد - خبرنگاران - استانداریزد نسبت به تامین ساختمان برای ایجاد شعبه پژوهشکده صنایع ساختمان برای اداره کل استاندارد استان به وسیله بناهای مازاد، قول مساعد داد و گفت: راه اندازی این پژوهشکده با توجه به اینکه یزد در بعضی از زمینه های صنایع ساختمانی از قطب های مهم کشور محسوب می گردد، لازم است.

خبرنگاران استاندار: ایجاد شعبه پژوهشکده صنایع ساختمان در استان یزد لازم است

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی اداره کل استاندارد یزد، محمد علی طالبی در ملاقات مدیرکل اداره استاندارد استان اضافه نمود: با توجه به فعالیت واحدهای مختلف صنایع ساختمان در استان و این مزیت که یزد قطب بعضی از تولیدات این صنعت است، راه اندازی شعبه پژوهشکده صنایع ساختمان در استان ایده ارزشمندی است.

وی ادامه داد: بنابر اطلاع واصله، عمده امکانات مورد احتیاج پژوهشی و آزمایشگاهی در حوزه صنعت کاشی و سرامیک و دانش لازم در این زمینه در اداره کل استاندارد استان وجود دارد و با توجه به اینکه استان یزد قطب صنعت کاشی و سرامیک کشور است، ایجاد پژوهشگاه استاندارد در زمینه کاشی و سرامیک و دیگر مصالح ساختمانی به سرعت باید ایجاد گردد.

مدیرکل استاندارد استان یزد نیز در این ملاقات گفت: در سال های دور عمده مصالحی که در ایجاد بناها کاربرد داشته خشت و گل بود و مصالح ساختمانی نوین حاصل تحقیقات پژوهشگران این حوزه است.

محمدرضا زارع بنادکوکی اضافه نمود: اقلیم گرم و خشک استان یزد می تواند یکی از محورهای تحقیقاتی در حوزه مصالح ساختمانی به ویژه کاشی، سرامیک ، شن، ماسه ، بتن و فولاد باشد.

وی گفت: با توجه به ظرفیت پژوهشی استان هم اکنون 46 واحد آزمایشگاه های با اداره کل استاندارد استان یزد در زمینه های مختلف صنایع غذایی و کشاورزی، صنایع ساختمان، صنایع شیمیایی ـ نساجی و سلولزی، صنایع برق ، مکانیک و فلزشناسی، اندازه شناسی و اوزان و مقیاس ها همکاری دارند.

در مراکز آزمایشگاهی استان یزد روزانه فرآورده های متعددی مورد آزمون قرار می گیرد که با توجه به وجود واحدهای تولیدی متعدد در زمینه کاشی و سرامیک و امکانات آزمایشگاهی موجود، راه اندازی آزمایشگاه مرجع به منظور ارزیابی و ارتقاء کیفیت این محصولات لازم است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: ایرنا
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 10745

به "خبرنگاران استاندار: ایجاد شعبه پژوهشکده صنایع ساختمان در استان یزد لازم است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران استاندار: ایجاد شعبه پژوهشکده صنایع ساختمان در استان یزد لازم است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید