خبرنگاران استاندار: 726 هزار نفر در کردستان غربالگری شدند

به گزارش سهندبلاگ، سنندج - خبرنگاران - استاندار کردستان گفت: طرح غربالگری افراد در ورودی های این استان از ابتدای شیوع بیماری کرونا آغاز و تا به امروز 726 هزار نفر توسط نیروهای جمعیت هلال احمر مستقر در این محل ها پایش شده اند.

خبرنگاران استاندار: 726 هزار نفر در کردستان غربالگری شدند

بهمن مرادنیا روز دوشنبه در آیین ارایه گزارش واحدهای فراوری ضدعفونی نماینده و مواد شوینده کردستان به رییس جمهور که به صورت ویدیو کنفرانس در واحد فراوریی سیران یکتا دوشان سنندج برگزار گردید، گفت: هم اکنون 265 نفر در این استان تست ویروس کرونا شدند که 127 نفر از این افراد در بیمارستان ها بستری هستند و 90 نفر نیز پس از بهبودی ترخیص شده و 29 نفر نیز جان خود را از دست دادند.

وی اضافه نمود: یک هزار و 200 نفر از اطرفیان و بستگان بیماران مبتلا به کرونا نیز در قرنطینه خانگی هستند و تعداد مناسبی تخت بیمارستانی برای بستری و مداوای بیماران مبتلا به کرونا در استان توسط دانشگاه علوم پزشکی تجهیز شده است.

مرادنیا در مورد شرایط مسافران ورودی به شهرهای استان نیز یادآور شد: در نوروز سال جاری ورود خودروها به این استان 44 درصد کاهش داشت اما به علت باز بودن مرز ترانزیتی باشماق ورود خودروهای سنگین حامل کالاهای صادراتی 15 درصد افزایش داشته است.

استاندار کردستان تاکید نمود: باز بودن مرز باشماق یکی از اتفاقات خوب در این شرایط است و روزانه به طور میانگین 700 دستگاه خودروی ترانزیتی در این مرز تردد می نمایند.

تا به امروز 80 هزار بطری 500 و 250 سی سی مواد ضد عفونی نماینده در چهار واحد فراوریی در سنندج و سقز که خط فراوری خود را به فراوری مواد ضد عفونی نماینده تغییر دادند فراوری و به وسیله داروخانه ها میان مردم توزیع شده است.

این واحدها تا به امروز 180 هزار بطر شامل 150 هزار بطری 500 سی سی و 30 هزار بطری 250 سی سی فراوری نموده اند که 80 هزار بطری از این فراوریات در داروخانه های استان توزیع شده است.

استاندار کردستان در این مراسم با بیان اینکه اگر بتوانیم الکل مورد احتیاج این چهار واحد را تامین کنیم علاوه بر استان مواد ضد عفونی نماینده مورد احتیاج استان های همجوار را نیز فراوری خواهیم کرد، یادآور شد: مهمترین احتیاج امروز این واحدها الکل است که تا به امروز 35 هزار لیتر وارد استان شده است.

از ظهر شنبه دوم فروردین تا ظهر یکشنبه سوم فروردین، 16 بیمار جدید مبتلا به کرونا در کردستان شناسایی شدند و تعداد بیماران از ابتدای شیوع بیماری تا به امروز به 238 نفر رسید.

تا به امروز 662 نمونه از افراد مشکوک به کرونا گرفته شده که 238 نمونه مثبت و 370 نمونه هم منفی بوده و جواب آزمایش 54 نفر نیز هنوز تعیین نشده است.

آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در استان به تفکیک شهرستان ها شامل سقز 85 نفر، بانه 51 نفر، سنندج 41 نفر، قروه 17 نفر، بیجار 14 نفر، کامیاران 11 نفر، دیواندره 10 نفر، مریوان 6 نفر، دهگلان 2 نفر و سروآباد یک نفر است.

از ابتدای شیوع بیماری کرونا در استان تا به امروز 28 نفر جان خود را از دست داده اند که سه نفر از این بیماران در 24 ساعت گذشته به مجموع فوتی ها اضافه شدند.

از کل فوت شدگان ناشی از ابتلای به ویروس کرونا 12 نفر در شهرستان سقز، سه نفر سنندج، سه نفر قروه، پنج نفر بانه، 2 نفر در بیجار، 2 نفر در کامیاران و یک نفر در مریوان بستری بودند.

از ظهر دیروز تا امروز، یک هزار و 28 مورد جدید ابتلا به کرونا در کشور شناسایی شد و شمار مبتلایان به 21 هزار و 638 نفر رسید.

هفت هزار و 913 نفر از بیماران مبتلا بهبود یافته و از بیمارستان مرخص شدند و با جانباختن 129 نفر از بیماران در شبانه روز گذشته، مجموع درگذشتگان بر اثر این بیماری در کشور به یک هزار و 685 نفر رسید.

منبع: ایرنا
انتشار: 22 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 7614

به "خبرنگاران استاندار: 726 هزار نفر در کردستان غربالگری شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران استاندار: 726 هزار نفر در کردستان غربالگری شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید