خبرنگاران چهاردهمین نمایشگاه طلا و فلزات گرانبها در اصفهان برگزار می گردد

به گزارش سهندبلاگ، اصفهان- خبرنگاران- مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی اصفهان گفت: چهاردهمین نمایشگاه تخصصی طلا، فلزات گرانبها، گوهرسنگ ها، ماشین آلات و صنایع وابسته پنجم تا هشتم خردادماه در این استان دایر می گردد.

خبرنگاران چهاردهمین نمایشگاه طلا و فلزات گرانبها در اصفهان برگزار می گردد

کشور ایران از لحاظ جغرافیایی برروی کمربند معدنی جهان واقع شده است و از ذخایر عظیم فلزات و کانیهای با ارزش برخوردار است. همین موضوع موجبات توسعه دانش و صنعت معادن و فلزکاری در ایران از دیرباز تا به امروز بوده است.

تاریخ طلا و جواهرات ایران نشان می دهد که همیشه در طول تاریخ این کشور، طلا و جواهرسازان هنرمند ایرانی با خلق آفرینش های بی نظیر و بی همتا، توانسته اند توجه جهانیان را به خود جلب نمایند.

با توجه به توسعه روز افزون تکنولوژی و گذار این صنعت از دوران سنتی به صنعتی برای دستیابی به بازارهای از دست رفته خود لزوم حضور در نمایشگاه ها به منظور نمایش آخرین تکنولوژی های ساخت روز جهان ضروری به نظر می رسد.

به همین منظور و همچون سال های گذشته اصفهان به اسم مرکز طلایی ایران و قطب صنعتی فراوری و عرضه فلزات گرانبها، خردادماه امسال میزبان چهاردهمین نمایشگاه بین المللی طلا، فلزات گرانبها، گوهرسنگ ها، ماشین آلات و صنایع وابسته در محل دائمی نمایشگاه ها خواهد بود.

علی یارمحمدیان روز یکشنبه در نشست خبری به همین مناسبت اضافه نمود: مشارکت نمایندگان این نمایشگاه در زمینه ماشین سازان، فراورینمایندگان طلا، طلافروشان، آکادمی ها، فراورینمایندگان دستگاه و مواد ضدعفونی نماینده، فعالان حوزه هنرهای دستی فلزات گرانبها و فعالان حوزه گوهرسنگ ها خواهد بود.

وی ادامه داد: استان های اصفهان، تهران، خراسان رضوی، یزد و فارس برای حضور در این نمایشگاه ثبت نام کردند.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان توضیح داد: رویدادهایی از جمله میز طلای کشوری با موضوع انجمن فراوری نمایندگان و صادرنمایندگان و نشست هم اندیشی اتحادیه طلاسازهای کشور در راستای حل معضلات و مسائل طلاسازان و فراورینمایندگان و صادرنمایندگان در این نمایشگاه برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه چهاردهمین نمایشگاه طلا در اصفهان دارای 60 غرفه است، اظهار کرد: 70 درصد فضای نمایشگاهی به مباحث تخصصی و 30 درصد به وسیله گالری داران و مصنوعات طلا به بازدید مردم اختصاص دارد.

یارمحمدیان گفت: 2 زوم نمایشگاهی به مساحت 10 هزار مترمربع فضای سرپوشیده به نمایشگاه طلا اختصاص پیدا نموده و علاقمندان از ساعت 10 تا 18 روز پنجم تا هشتم خردادماه می توانند از این نمایشگاه بازدید نمایند.

به گفته مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان، نمایشگاه ها محل امید فعالان مالی استان است.

وی با اشاره به اینکه پیک چهارم بیماری کرونا موجب تعطیلی نمایشگاه ها از اوایل اسفند سال گذشته تا به امروز شد، اعلام کرد: اکنون اصفهان در شرایط نارنجی واقع شده است و با توجه به مصوبه ستاد ملی کرونا مجاز به برگزاری نمایشگاه ها با حفظ پروتکل های بهداشتی هستیم.

معافیت شرکت نمایندگان نمایشگاه از مالیات

رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان گفت: با توجه به تحریم ها و شرایط مالی باید اقداماتی از جمله برگزاری نمایشگاه ها در زمینه طلا و جواهر صورت بگیرد، نمایشگاه پل ارتباطی میان فراورینماینده و مصرف نماینده و شاه راهی برای صادرات است.

هوشنگ شیشه بران با بیان اینکه باید از پتانسیل و امکانات نمایشگاه ها استفاده گردد، گفت: نمایشگاه اصفهان به ویژه در حوزه طلا و جواهر یکی از بهترین نمایشگاه هاست.

وی اضافه نمود: با جلسات متعددی که با مدیرکل دارایی استان برگزار گردید مقرر شد مشارکت نمایندگان در چهاردهمین نمایشگاه طلا و فلزات گرانبها مشمول مالیات نمی شوند از این رو مشارکت نمایندگان نگرانی نداشته باشند.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان اعلام کرد: شهرک طلا پس از 15 سال کوشش همگانی در ماه های گذشته کلید خورده و مجوزهای لازم اخذ و جانمایی آن معین شده و آماده کلنگ زنی است.

وی ادامه داد: ایتالیا کشوری صنعتی بوده اما تنها 2 شهر آن دارای سایت نمایشگاهی است از این رو اصفهان می تواند پایلوت نمایشگاهی طلا گردد.

شیشه بران با بیان اینکه در نمایشگاه طلای امسال به امر صادرات توجه ویژه ای اجرا شده است، توضیح داد: مسأله صادرات برای ما حیاتی است و نباید از کشورهای در حال رشد در این زمینه عقب بمانیم.

وی اضافه نمود: ویترین هر صنف و صنعتی نمایشگاه آن صنعت است، 90 درصد فراوری ماشین آلات طلا و جواهر در اصفهان ساخته می گردد که نمونه های آن در عراق، افغانستان و کردستان موجود است و فعالان حوزه طلاو جواهر باید حاصل این کوشش را در نمایشگاه عرضه نمایند.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان گفت: تا زمانی که نیروی تربیت شده نداشته باشیم در سیستم کاری امروز با مشکل روبرو هستیم.

به گفته وی، محیط سالم کاری و کارکرد مورد احتیاج از بابت علم و توانایی باید در نظر گرفته گردد.

شیشه بران با اشاره به مسائل صادرات طلا و جواهر توضیح داد: بانک مرکزی، شورای پول و اعتبار و گمرگ در امر صادرات دخیل هستند که باید در کنارهم مکمل یکدیگر باشند.

وی توضیح داد: باید در شهر اصفهان که از قدیم منچستر ایران بوده و امروز بالاترین امکانات کاری و کارگری از جمله فولادمبارکه، ذوب آهن و صنایع را داریم باید قوانین محکم و مستحکم داشته باشیم که اگر نباشد به سر منزل مقصود نمی رسیم.

دروازه صادرات طلا از نمایشگاه ها می گذرد

رئیس انجمن فراورینمایندگان و صادرنمایندگان طلا و جواهر اصفهان اظهار کرد: دروازه صادرات طلا از این نمایشگاه باز می گردد امیدواریم صادرات طلا به سال های 90 و 91 که 750 میلیون دلار و در اوج صادرات بود، بازگردد.

محسن طلامینایی، ارزش اضافه نموده و تصمیم گیری های گذشته را از جمله مسائل و مسائل گریبانگیر صادرات طلا و جواهر دانست و گفت: بانک مرکزی، گمرک و تضاد قوانین بین ارکان ها از جمله مسائل صادرنمایندگان است که امیدواریم با آن ها مسائل را رفع و صادرات خوبی را ببینیم.

481 واحد فراوریی طلا در استان اصفهان دارای کد شناسایی طلا و 21 واحد فراوریی طلا دارای پروانه استاندارد هستند.

اصفهان با بیش از پنج میلیون نفر جمعیت، بیش از 9 هزار واحد فراوریی کوچک و عظیم با سرمایه 221 هزار میلیارد ریال و اشتغال 263 هزار نفر، حدود 840 معدن در حال بهره برداری با سرمایه گذاری بیش از 10 هزار میلیارد ریال و حدود 180 هزار واحد صنفی صنعتی ترین استان کشور محسوب می گردد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: ایرنا
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 14469

به "خبرنگاران چهاردهمین نمایشگاه طلا و فلزات گرانبها در اصفهان برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران چهاردهمین نمایشگاه طلا و فلزات گرانبها در اصفهان برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید