خبرنگاران تامین عرصه برای گسترش آرامستان اراک ضرورت است

به گزارش سهندبلاگ، اراک - خبرنگاران - سرپرست سازمان آرامستان های اراک گفت: تامین عرصه و واگذاری زمین به آرامستان اراک برای گسترش فضای این خدمت ضرورت است چراکه آرامستان فعلی به زودی تکمیل شده و جوابگوی نیازها نخواهد بود.

خبرنگاران تامین عرصه برای گسترش آرامستان اراک ضرورت است

ابوالفضل جلالوندی روز پنجشنبه در جمع اصحاب رسانه افرود: قطعه زمینی سال 92 در محور غربی و مجاور آرامستان اراک از سوی شهرداری اراک خریداری شد که دارای سند آن 6 دانگ است اما پس از خریدارای زمین افرادی مدعی مالکیت داشتند و به دلیل مسائل حقوقی هنوز تحویل نشده است.

وی اعلام کرد: با مشخص تکلیف و واگذاری این زمین بخشی از مسائل آرامستان کاهش پیدا می نماید و و باید به دلیل بالا بودن تقاضا این موضوع با جدیت دنبال گردد.

سرپرست سازمان آرامستان های اراک ادامه داد: با شیوع ویروس کرونا از ابتدای اسفندماه سال گذشته حجم تقاضا برای خدمات در این سازمان مضاعف شده و فوت شدگان ناشی از این ویروس در تنها قطعه باقی مانده از آرامستان فعلی با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی تغسیل، تکفین و تدفین می شوند.

جلالوندی گفت: انتظار است به دلیل شرایط حاکم بهداشتی و احتمال تداوم بیماری کرونا، مردم همکاری خوبی با این سازمان در زمان خاکسپاری ها داشته باشند و بدانند هرگونه اعمال محدودیت ها تنها برای حفظ سلامت مردم است.

وی بیان کرد: تجمع های عمومی یکی از راه های افزایش بیماری کرونا است و بر اساس مصوبه قرارگاه زیستی استان مرکزی برای خاکسپاری فوت شدگان ناشی از کرونا تنها باید چهار نفر و برای فوت شدگان دیگر تنها 10 نفر حضور داشته باشند و بی توجهی به این موضوع باعث شده که هر روز درگیری های زیادی بین کارکنان این سازمان با مردم ایجاد گردد و این امر توان زیادی از نیروها گرفته است.

سرپرست سازمان آرامستان های اراک اضافه نمود: برای اعمال محدودیت ها و ممنوعیت حضور مردم در آرامستان اراک، دیوارهای پیش ساخته نصب و منافذ بسته شده اما تا به امروز شمار زیادی از این دیوارها توسط مردم شکسته و تخریب شده است.

جلالوندی گفت: تدابیر ویژه و لازم حفاظتی به منظور کاهش شیوع ویروس کرونا برای کارکنان آرامستان های اراک، سنجان و کرهرود اندیشیده شده و تا قبل از شیوع این بیماری این موضوع به منظور انتقال بعضی بیماری ها رعایت می شد اما با شیوع این بیماری تدابیر ویژه تر و حساس تر شده است.

افزایش برنامه های نشاط محور در راس امور است

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اراک نیز در این نشست گفت: این سازمان هرسال و در ایام مختلف برنامه های مختلفی در دستور کار دارد و در شرایط کرونایی که امکان برگزاری شمار زیادی از فعالیت ها نبوده، برنامه های جدید و مجازی جایگزین شده است.

حمید کربلایی حسنی اضافه نمود: برگزاری برنامه های نشاط محور به دلیل شرایط ایجاد شده بر جامعه در دستور کار واقع شده است و تا به امروز گام های بلندی در این خصوص برداشته شده است.

وی اعلام کرد: نصب 30 میز تنیس و 50 میز شطرنج، ایجاد سه زمین چمن جدید و 20 زمین بازی در بوستان های اراک در دستور کار واقع شده است و اجرای آن ها به زودی محقق می گردد و این مهم در راستای افزایش سراینه ورزشی این شهر نقش موثری دارد.

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اراک ادامه داد: این سازمان از سال 92 با ایجاد پنج ایستگاه ورزش صبحگاهی و عصرگاهی، توجه به ورزش عمومی را با به کارگیری مربیان مجرب در دستور کار خود قرار داده و هم اکنون 32 ایستگاه در بوستان های اراک در این راستا فعال است و افزایش ایستگاه های ورزشی صبحگاهی و عصرگاهی در دستور کار این سازمان است و به زودی به 35 ایستگاه افزایش پیدا می نماید.

کربلایی حسنی توضیح داد: ایجاد بلک باکس برای برطرف مسائل گروه های هنری کلانشهر اراک در دستور کار ویژه واقع شده است و به زودی عملیات اجرایی آن رد پارک شهر شروع و تا خاتمه سال تکمیل و تحویل می گردد.

وی بیان کرد: برگزاری تور اراک گردی یکی از برنامه های مهم این سازمان در سال های اخیر است که با استقبال خوبی همراه بوده و پارسال 100 تور اراک گردی برگزار گردید اما این مهم به دلیل کرونا برگزار نشده و امید می رود با مهار این ویروس و بهبود شرایط این تور نیز رونق گیرد.

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اراک اضافه نمود: ابداع بسکتبال و والیبال پارکی برای نخستین بار در کشور در اراک از هفت سال گذشته کلید خورده و اجرای این مهم در الگوگیری سایر نقاط کشور نقش موثری داشته است.

کربلایی حسنی بیان کرد: مسابقات بسکتبال پارکی اراک در حال ثبت شدن جهانی است و امید می رود این مهم نیز به زودی محقق گردد.

13 کیلومتر از شبکه اختصاصی فیبرنوری شهرداری اراک محقق شد

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اراک هم در این نشست گفت: بزرگترین طرح فناوری ارتباطی شهرداری اراک ایجاد 45 کیلومتر شبکه فیبرنوری اختصاصی است که 13 کیلومتر آن محقق شده اما هنوز تحویل نشده و عملیات اجرایی 32 کیلومتر دیگر نیز در روزهای آینده آغار و تا قبل از خاتمه سال تکمیل می گردد.

ابوالفضل عسگری اضافه نمود: شیوع ویروس کرونا توجه به ایجاد و تقویت زیرساخت های ارتباطی را بیش از هر زمان دیگر نشان داد و این مهم در دستور کار واقع شده است.

وی اعلام کرد: زیرساخت های ارتباطی خوبی در شهرداری اراک ایجاد شده و این امر عاملی است که در زمان دورکاری شیوع ویروس کرونا، خدمات مختلف به مردم بدون مشکل ارایه گردد.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اراک ادامه داد: 800 کاربر اتوماسیون اداری فعال در شهرداری اراک وجود دارد که لحظه حدود 300 کاربر از آن استفاده می نمایند.

عسگری گفت: ایجاد سامانه عیان و 137 نوین از دیگر طرح ها خوب در این سازمان است که با استقبال خوبی همراه شده است.

اراک مرکز استان مرکزی است و در این منطقه بیش از 620 هزار نفر جمعیت زندگی می نماید.

dorezamin.com: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: ایرنا
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 10235

به "خبرنگاران تامین عرصه برای گسترش آرامستان اراک ضرورت است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تامین عرصه برای گسترش آرامستان اراک ضرورت است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید