خبرنگاران 10 طرح دانش بنیان مقابله با کرونا در دانشگاه های آزاد اصفهان در حال اجراست

به گزارش سهندبلاگ، اصفهان - خبرنگاران - رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان گفت: سهم این دانشگاه در مدیریت بحران کرونا استفاده از ظرفیت واحدهای فناور است و 10 طرح دانش بنیان برای مقابله با بیماری در دست اجرا دارد.

خبرنگاران 10 طرح دانش بنیان مقابله با کرونا در دانشگاه های آزاد اصفهان در حال اجراست

پیام نجفی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اضافه کرد: این طرح ها توسط واحدهای فناور و شرکت های دانش بنیان دانشگاه های آزاد اسلامی استان اصفهان در زمینه درمانی، تشخیصی، مواد ضد عفونی کننده و غربالگری فعال شده است.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان و واحد اصفهان (خوراسگان) با بیان اینکه 2 شرکت دانش بنیان در حال تولید مواد ضد عفونی کننده و توزیع آن بین مراکز مختلف و افراد نیازمند هستند، گفت: تعدادی از واحدهای فناور نیز به دنبال تولید کیت های تشخیص ویروس کرونا و دستگاه غربالگری برای تشخیص این بیماری هستند.

وی ارایه دوره های آموزشی مجازی به ویژه در مقاطع دکترا و کارشناسی ارشد را یکی دیگر از اقدام های این دانشگاه برای مدیریت بحران کرونا خواند و اضافه کرد: این کلاس ها از هشتم اسفند آغاز شد و تا به امروز بیش از 60 درصد از دانشجویان دانشگاه های آزاد استان زیر پوشش آن قرار گرفتند.

نجفی با اشاره به اینکه در صورت ادامه تعطیلی دانشگاه ها پس از 15 فروردین سال آینده، این دورههای مجازی تداوم خواهد داشت، ادامه داد: برای برگزاری این دوره ها با مشکل پهنای باند و کُندی سرعت اینترنت به ویژه برای دانشجویان روبرو هستیم که امید است مسوولان نسبت به رفع آن اقدام کنند.

وی برنامه های ترویجی را از دیگر اقدام های دانشگاه آزاد استان اصفهان در مدیریت بحران کرونا عنوان کرد و گفت: دانشجویان ما به ویژه در رشته های پزشکی و پرستاری به روش های مختلف از جمله شبکه های اجتماعی و حضور در میدان های بزرگ شهرها اقدام به اطلاع رسانی در این زمینه کردند.

نجفی با بیان اینکه حفظ سلامت کارکنان و دانشجویان دانشگاه های آزاد برای ما اولویت دارد، بیان کرد: این دانشگاه از نخستین مجموعه ها در استان بود که اقدام به تخلیه اداره ها و کلاس ها و ضد عفونی کردن آنها کرد اما از طرفی تلاش شد تا مراجعه های ضروری به طور کامل پاسخ داده شود.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان شرح داد: شیوع بیماری کرونا یک بحران جدی است اما در خلال آن فرصت های خوبی مانند استفاده بهینه از فضای مجازی ایجاد شد به گونه ای که این روزها کسب ها و کارهای الکترونیکی و آموزش مجازی رونق یافت و انجام برخی امور از طریق اینترنت، نشان داد که می توان بوروکراسی اداری را کنار گذاشت و از روش های نوین با بهره وری بیشتر استفاده کرد.

دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان دارای 28 واحد و مرکز با حدود 75 هزار دانشجو، 2 هزار عضو هیات علمی تمام وقت و چهار هزار استاد نیمه وقت است که حدود 35 درصد از دانشجویان آن در مقطع تحصیلات تکمیلی هستند.

بر اساس آخرین آمار وزارت بهداشت، تا کنون حدود 14 هزار نفر در کشور به ویروس کرونا مبتلا شدند که این رقم در استان اصفهان حدود یک هزار و 200 نفر است.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

hodablog.ir: هدا بلاگ | انجمن گفتگوی سیستم مدیریت محتوای هدا بلاگ

منبع: ایرنا
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 7459

به "خبرنگاران 10 طرح دانش بنیان مقابله با کرونا در دانشگاه های آزاد اصفهان در حال اجراست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 10 طرح دانش بنیان مقابله با کرونا در دانشگاه های آزاد اصفهان در حال اجراست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید